Is 95 miljoen euro te verantwoorden ?

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Herman
Zover ik weet is, gaat de koninging er dit jaar niet op vooruit. Dus die 95 miljoen is al een bezuiniging ten opzichte van eerdere jaren.

mmmmh :t:t:t:t
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Oorspronkelijk gepost door Madtice
Herman, ik geef geen 6 euro uit aan iemand die ik niet ken, daarbij komt dat zoiets een non-argument is, want je kan hem net zo goed omdraaien: 95 miljoen euro, wat had je daar ook van kunnen doen?

En ten tweede, ik vind 32 miljoen euro beveiliging veel geld, zonder dat ik tegelijkertijd zeg 'liever dood dan geld betalen.' Dat is namelijk wel erg kort door de bocht. Moeten we dan voor iedere prominent 32 miljoen euro uittrekken omdat we anders die mensen liever dood hebben dan er geld in te steken? Stel dat Balkenende en zijn gezin voor 32 miljoen worden beveiligd? Of, om het even, jouw of mijn gezin? Dan is het toch ineens wel heel veel geld.
Hm, dus jij weet niet wie de koningin is? Vreemd.

En met die 95 miljoen kan je iedere Nederlander voor een jaar 6 euro meer teruggeven om de lasten wat te verlichten. Dat betekend dat je per week afgerond 11 cent extra hebt om je boterham mee te beleggen. Daar lig ik dus niet wakker van.

Ik gebruik dus niet zozeer non-argumenten, maar ik wil even laten zien dat dat bedrag relatief erg klein is.

En je hebt gelijk dat 32 miljoen voor iedere willekeurige andere Nederlander klinkt als erg veel. Maar dat is te verklaren door het feit dat de immatriele waarde van een staatshoofd (of het nu een president of een monarch is) veel hoger is dat de rest.
refo

Bericht door refo »

De koningin bezuinigt wel. Pas is ze met een hoed gesignaleerd die ze al eens eerder op had. Op foto's met Amalia draagt ze soms helemaal geen hoed.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

dre
Ik schat in dat er weinigen op dit forum zijn die en zo veel/hard werken als de koningin en zo veel verantwoordelijkheid hebben!!!
nou vertel het me eens dan ? Ik sta ´s ochtends om 06 uur op en ben pas vaak laat thuis waar ik dan ook nog van alles moet doen ! Ik kan me niet voorstellen dat ze meer als 8 uur werkt vervolgens in de file naar huis staat en dan de aardappels moet jassen de was op hangen moet stofzuigen , strijken en ga zo nog maar ff door dus ....wat werkt ze nou hard en wat voor verantwoording heb ze dan het is puur symbolisch dat hele koingshuis en kost afgrijselijk veel.

[Aangepast op 26/10/04 door Lambertus]
dré

Bericht door dré »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
dre
Ik schat in dat er weinigen op dit forum zijn die en zo veel/hard werken als de koningin en zo veel verantwoordelijkheid hebben!!!
nou vertel het me eens dan ? Ik sta ´s ochtends om 06 uur op en ben pas vaak laat thuis waar ik dan ook nog van alles moet doen ! Ik kan me niet voorstellen dat ze meer als 8 uur werkt vervolgens in de file naar huis staat en dan de aardappels moet jassen de was op hangen moet stofzuigen , strijken en ga zo nog maar ff door dus ....wat werkt ze nou hard en wat voor verantwoording heb ze dan het is puur symbolisch dat hele koingshuis en kost afgrijselijk veel.

Ik breng eerst even een deel van mijn eerste posting over dit onderwerp naar voren
Volgens mij hoor ik in onze, reformatorsiche kerken ook regelmatig spreken over en bidden voor ons koningshuis (IS WAT ANDERS DAN DE FAMILIE!!) als van God gegeven! Wordt dat anders nu we over geld praten??
daar hoor ik niemand over, en dat vind ik opmerkelijk.
principes kosten geld, het koningshuis kost ook gewoon geld. Zet het weg naast de hele rijksbegroting en er zijn genoeg andere zaken waarvan wij vinden dat erop bezuinigd moet worden.

Keur ik alles goed wat het koningshuis/de majesteit doet? nee zeker niet.

Vind ik alle feestelijkheden rond haar jubileum, nu OK? Nee. maar dit soort dingen hoort er nu eenmaal wel bij en kosten geld. net zoals onze huizen, auto's kerken hoeden etc.

25 jaar geleden, bij haar inhuldiging sprak zij wel de woorden: mijn schild ende betrouwen zijt Gij, o God mijn Heer'.

En er valt veel over te zeggen maar zij sprak ze wel uit!!
dré
--------

Credo in unum Deo
Adorote

Bericht door Adorote »

dre

Juist Lambertus,zo is het.

Tjonge wat werken die Oranjes hard,linten door knippen,leuke reisjes maken wanneer ze willen,toe spraakjes houden,schoondochter in de Raad van State lozen,als het even te veel wordt gauw naar Oostenrijk lekker in de sneeuw; kroonprins doet wat in water,niemand weet nou eigenlijk wat,enz enz.

Is allemaal niet erg dat deze fam Oranje dat doet en hard werken noemt,maar dan niet van het belastingeld van het Nederlandse volk.

Laten ze maar is echt gaan werken.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
dre

Juist Lambertus,zo is het.

Tjonge wat werken die Oranjes hard,linten door knippen,leuke reisjes maken wanneer ze willen,toe spraakjes houden,schoondochter in de Raad van State lozen,als het even te veel wordt gauw naar Oostenrijk lekker in de sneeuw; kroonprins doet wat in water,niemand weet nou eigenlijk wat,enz enz.

Is allemaal niet erg dat deze fam Oranje dat doet en hard werken noemt,maar dan niet van het belastingeld van het Nederlandse volk.

Laten ze maar is echt gaan werken.

Vind dat je nu wel heel minderwaardig spreekt over ons koninghuis Ado.
Plaats reactie