Maar soms kun je door de bomen het bos niet meer zien.....
Hans, zelf heb ik veel aan de stukjes van de grasman en Memento, die snap ik ook...
Met dat artikel zakt allereerst me de moed in de schoenen als ik zie hoeveel lappen tekst er wel niet staan... vervolgens raak ook ik de weg een beetje kwijt in het 'talenspel'...
Maar ik denk dat wat Kaw etc uitgelegd hebben erg duidelijk is, toch?
Gods beloften: zandgrond?
Dat verbaast me niet, Majorca.ik vind je reactie niet erg helder.
Ik ben ook niet zo helder. En zeker nu niet, want ik voel me ziek. Het lijkt op griep.
Maar het geeft niet dat je me niet snapt.
Er zijn anderen die snappen het wel.
Kaw heeft ook een mooi stukje geschreven. Het mooiste vind ik die zin uit psalm 130. 'Maar bij U is vergeving'.
Dat bedoelde ik. Dat is voor mij een belofte en ik klamp me daar aan vast. En ik geloof dat ik op God aankan en ook op alles wat Hij zegt. Maar daarna twijfel ik dan ineens weer. En zo ga ik erg heen en weer.
Da's het belangrijkste ja, dat je psalm 130 bevindelijk na mag stamelen. Zowel het eerste gedeelte, als het einde. Idd een belofte waar je op aan kunt!Oorspronkelijk gepost door HansBDat verbaast me niet, Majorca.ik vind je reactie niet erg helder.
Ik ben ook niet zo helder. En zeker nu niet, want ik voel me ziek. Het lijkt op griep.
Maar het geeft niet dat je me niet snapt.
Er zijn anderen die snappen het wel.
Kaw heeft ook een mooi stukje geschreven. Het mooiste vind ik die zin uit psalm 130. 'Maar bij U is vergeving'.
Dat bedoelde ik. Dat is voor mij een belofte en ik klamp me daar aan vast. En ik geloof dat ik op God aankan en ook op alles wat Hij zegt. Maar daarna twijfel ik dan ineens weer. En zo ga ik erg heen en weer.
Beterschap overigens.
Het heerst.
Ik was ook niet zo lekker vandaag, en ik begreep dat Pim ook grieperig is?
Ps. 130:
1 Een lied Hammaaloth. Uit de diepten roep ik tot U, o HEERE!
2 HEERE! hoor naar mijn stem; laat Uw oren opmerkende zijn op de stem mijner smekingen.
3 Zo Gij, HEERE! de ongerechtigheden gadeslaat; HEERE! wie zal bestaan?
4 Maar bij U is vergeving, opdat Gij gevreesd wordt.
5 Ik verwacht den HEERE; mijn ziel verwacht, en ik hoop op Zijn Woord.
6 Mijn ziel [wacht] op den HEERE, meer dan de wachters op den morgen; de wachters op den morgen.
7 Israel hope op den HEERE; want bij den HEERE is goedertierenheid, en bij Hem is veel verlossing.
8 En Hij zal Israel verlossen van al zijn ongerechtigheden.
Vanmorgen mocht ik een dankdagpreek horen over hoe de Heere werkte bij Cornelius. Hoe Hij het gebed en alles van Cornelius wist en gehoord en gezien had. En daarom Petrus liet roepen dat hij mee moest gaan met de knechten. En dat allemaal omdat de Heere wilde dat Zijn Woord gebracht zou worden bij Cornelius. Hij was al wel een Christen, maar verlangde naar meer. En dat wist de Heere en Hij werkte wonderlijk. Hij zorgt dat er iemand komt om het Woord te brengen.
En dat staat ook in Psalm 130. Ik roep tot U, hoor naar mijn stem. Maar ik mocht vanmorgen in die preek horen, dat de Heere het wel hoort en weet. En dat Hij aan het werk is.
En ik vind het een groot wonder.
1 Een lied Hammaaloth. Uit de diepten roep ik tot U, o HEERE!
2 HEERE! hoor naar mijn stem; laat Uw oren opmerkende zijn op de stem mijner smekingen.
3 Zo Gij, HEERE! de ongerechtigheden gadeslaat; HEERE! wie zal bestaan?
4 Maar bij U is vergeving, opdat Gij gevreesd wordt.
5 Ik verwacht den HEERE; mijn ziel verwacht, en ik hoop op Zijn Woord.
6 Mijn ziel [wacht] op den HEERE, meer dan de wachters op den morgen; de wachters op den morgen.
7 Israel hope op den HEERE; want bij den HEERE is goedertierenheid, en bij Hem is veel verlossing.
8 En Hij zal Israel verlossen van al zijn ongerechtigheden.
Vanmorgen mocht ik een dankdagpreek horen over hoe de Heere werkte bij Cornelius. Hoe Hij het gebed en alles van Cornelius wist en gehoord en gezien had. En daarom Petrus liet roepen dat hij mee moest gaan met de knechten. En dat allemaal omdat de Heere wilde dat Zijn Woord gebracht zou worden bij Cornelius. Hij was al wel een Christen, maar verlangde naar meer. En dat wist de Heere en Hij werkte wonderlijk. Hij zorgt dat er iemand komt om het Woord te brengen.
En dat staat ook in Psalm 130. Ik roep tot U, hoor naar mijn stem. Maar ik mocht vanmorgen in die preek horen, dat de Heere het wel hoort en weet. En dat Hij aan het werk is.
En ik vind het een groot wonder.
Ja, ik heb ook die preek gehoord.
Ik was grieperig, en ging niet naar de kerk. Toen dacht ik ineens aan die topic, kerkdiensten online. Ik dacht dat daar misschien iets bij zou zijn. Dus dat probeerde ik. En zo ben ik daar gekomen.
Maar ik kende Ds. Pronk al van bandjes.
Die heb ik een keer van iemand gekregen. En die waren ook heel mooi. Daar ging het ook over de Reformatie. Dat de Reformatie leert dat De Heere tot ons komt door de belofte en door Zijn Woord.
Dat heeft voor mij veel veranderd.
Het was alsof iemand de lamp aandeed.
Ik was grieperig, en ging niet naar de kerk. Toen dacht ik ineens aan die topic, kerkdiensten online. Ik dacht dat daar misschien iets bij zou zijn. Dus dat probeerde ik. En zo ben ik daar gekomen.
Maar ik kende Ds. Pronk al van bandjes.
Die heb ik een keer van iemand gekregen. En die waren ook heel mooi. Daar ging het ook over de Reformatie. Dat de Reformatie leert dat De Heere tot ons komt door de belofte en door Zijn Woord.
Dat heeft voor mij veel veranderd.
Het was alsof iemand de lamp aandeed.
- Miscanthus
Daarom wil ik mijn pleidooi herhalen: argumenteren alleen vanuit de Bijbel. Dat Woord is een lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad om het donker op te klaren.Oorspronkelijk gepost door HansBIk heb niet eens zoveel tijd om hier op het forum te lezen.Het was alsof iemand de lamp aandeed.
Maar ik denk vaak dat er hier velen schrijven die de lamp uitdoen.
Voor hun eigen en voor anderen.
O, als we toch dat Woord niet hadden. Wat moesten we dan toch beginnen?Dat Woord is een lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad om het donker op te klaren.
Alles wat naar dat Woord niet is zal geen dageraad hebben. Soms kan het me benauwd maken. Maar heel vaak is het toch zoveel troost. Ik wilde wel dat iedereen veel meer de Bijbel zou lezen. Want die is echt een Licht.