Scholen weigeren homoblad
Homo's moeten in elk geval wel opgevangen worden en men moet hen ook normaal behandelen, maar dat neemt niet weg dat zij wel op hun foute gedrag aangesproken moeten worden, en daarin past geen blaadje waar in dit gedrag goedgesproken wordt en op deze wijze in mijn ogen ook nog wordt aangewakkerd.
Daarom kan ik begrijpen dat dit blad bij diverse scholen dus geweigerd is.
Daarom kan ik begrijpen dat dit blad bij diverse scholen dus geweigerd is.
Dat mag je smerig vinden, maar je zou ook "schokkend"kunnen gebruiken. Dat bloed, dat is hetzelfde als wat ik vroeger zag toen ik in een varkensslachterij vakantiewerk deed, maar het idee dat mensen dit elkaar aandoen is stuitend. Meer nog dan smerig.Oorspronkelijk gepost door Pim
Maar de kern van jouw opmerking: mag ik wel van je zeggen dat ik die beelden van onthoofdingsfilmpjes uit Irak smerig vind?
Verder is het natuurlijk waar dat wat die mannen doen exact hetzelfde is wat velen gewoon hetero doen. Als ik in het park een jongetje en een meisje zie tongzoenen denk ik ook niet: Hoi, daar ga ik een foto van maken en in de Terdege zetten. Dat vind ik net zo smerig. Maar wat homo's betreft: Ik zou liever het woord 'tegennatuurlijk' willen gebruiken i.p.v. de hieronder gebezigde terminologie. Dit ook met het oog op de mensen van buiten onze geloofsgemeenschap die dit forum (kunnen) bezoeken.
Wij kunnen moeilijk volhouden dat wij de zonde haten en de zondaar liefhebben als wij woorden als lebberen e.d. hanteren. Ik begrijp de gevoelens wel, ik draai me ook even om als ik Paul de Leeuw op de tv zie, maar ik denk dat er een betere manier is om hierover te praten.
Staat mijn vraag nog: wat doen wij voor diegene in de gemeente of op school die worstelt met zijn homofiele gevoelens? En degene die die worsteling verloren heeft? Staan we daar boven en zeggen we uit de hoogte: Yak, wat een viespeuk? WWJD?
Wat deze mensen (broeders en zusters?) betreft: zij krijgen het extra moeilijk als open en bloot in een blad wordt gepropageerd dat ze "het vooral doen moeten".
[Aangepast op 11/10/04 door Unionist]
Het is voor veel mensen wel weer dé gelegenheid om christenen een hak te zetten. Op radio 1 werd er door de presentatoren lacherig over gedaan. Zelden wordt tijdens het bespreken van de avondkranten het RD aangehaald, maar nu stond het RD in het middelpunt.
Als een dergelijk krantje over christenen verspreid zou worden en daarna geweigerd door veel scholen, zou men het normaal vinden. Nu doet de duivel weer een poging om de kerk te dwarsbomen.
Ik denk dat de scholen er nu nog goed vanaf komen. Maar de roep om het refo onderwijs af te schaffen kan weer oplaaien. En hoe zal het over 10 jaar zijn?
Nog een toevoeging nadat ik mijn eigen posting gelezen had:
Jezus regeert! En er zal geen haar van ons hoofd vallen, zonder dat de Hemelse Vader er van weet.
[Aangepast op 11/10/04 door Lecram]
Als een dergelijk krantje over christenen verspreid zou worden en daarna geweigerd door veel scholen, zou men het normaal vinden. Nu doet de duivel weer een poging om de kerk te dwarsbomen.
Ik denk dat de scholen er nu nog goed vanaf komen. Maar de roep om het refo onderwijs af te schaffen kan weer oplaaien. En hoe zal het over 10 jaar zijn?
Nog een toevoeging nadat ik mijn eigen posting gelezen had:
Jezus regeert! En er zal geen haar van ons hoofd vallen, zonder dat de Hemelse Vader er van weet.
[Aangepast op 11/10/04 door Lecram]
-
Gerrit, dit is onzin. God heeft in ons een gevoel van goed en kwaad geschapen. Mede daardoor word onze smaak bepaald. Daardoor komt het dat een weldenkend mens moet kotsen al zou hij iemand van hetzelfde geslacht moeten zoenen.Fysiek gezien is het precies hetzelfde als hetgeen je met je vrouw/man doet. Smerig?
Laten we het gewoon afschuwelijke zonden noemen ipv allergisch te reageren.
Precies, want er wordt in de Bijbel over gesproken als over 'een gruwel'. Dat heb ik nog nergens gelezen over de verhouding man-vrouw.Oorspronkelijk gepost door mementoGerrit, dit is onzin. God heeft in ons een gevoel van goed en kwaad geschapen. Mede daardoor word onze smaak bepaald. Daardoor komt het dat een weldenkend mens moet kotsen al zou hij iemand van hetzelfde geslacht moeten zoenen.Fysiek gezien is het precies hetzelfde als hetgeen je met je vrouw/man doet. Smerig?
Laten we het gewoon afschuwelijke zonden noemen ipv allergisch te reageren.
[Aangepast op 11/10/04 door nicname]
Dat (zie voorlaatste posting) geldt ook als ik met een willekeurig iemand van het andere geslacht... nou ja, je begrijpt me wel. Intimiteit en liefde horen bij elkaar, en in die zin is twee zoenende of vrijende mannen niet smeriger dan een zoenende of vrijende man en vrouw. Daarin ben ik het met Gerrit eens. Die weerstand die een mens natuurlijkerwijze voelt tegen intimiteit met een ander, van welk geslacht dan ook, wordt door de liefde overwonnen. Daarom is elke intimiteit zonder liefde stuitend, tegennatuurlijk, zondig en "zum kotzen". Maar dat geldt voor zowel homo als hetero.
Hoererij is in Gods ogen ook een gruwel.
Hoererij is in Gods ogen ook een gruwel.
ik ben het eens met Gerrit; menselijk gezien is het heel niet smerig als twee verliefde homojongens elkaar een tongzoen geven. Dat we het smerig vinden is hooguit cultureel bepaald, of omdat we het zo van huis uit geleerd hebben.
Het gaat er dus niet om wat wij al dan niet smerig vinden. Want als we daar op af gaan, is het hek van de dam. De meeste hetero-mannen (óók van refo-huize!) vinden het nl. niet smerig om eens met een andere aantrekkelijke vrouw (anders dan hun eigen vrouw) het bed te delen. En dat men dat niet smerig vindt, wil nog NIET zeggen dat de Bijbel het niet als hoererij veroordeelt!
Kortom, het argument moet niet zijn of wij het "smerig" vinden, maar wat God er van zegt in de Bijbel.
En dan is een heteroseksuele overspelige gedachte, die 99% van de refomannen weleens heeft, net zo slecht en smerig als een homoseksuele gedachte!
Dan gaan we ook niet boven onze homoseksuele medemens staan, maar slaan we de arm om hem heen, en leiden hem tot Jezus, de Fontein die reinigt van alle zonde!
Uiteraard zijn die bladen die verspreid werden uit de boze, omdat de zonde goedgepraat worden.
En ook ben ik geschrokken van de intolerantie jegens christelijke opvattingen die weer, en steeds meer, naar voren komt. Ook steeds meer in de 2e kamer.
Mochten we ons maar wapenen met de wapenrusting uit Efeze 6.
Het gaat er dus niet om wat wij al dan niet smerig vinden. Want als we daar op af gaan, is het hek van de dam. De meeste hetero-mannen (óók van refo-huize!) vinden het nl. niet smerig om eens met een andere aantrekkelijke vrouw (anders dan hun eigen vrouw) het bed te delen. En dat men dat niet smerig vindt, wil nog NIET zeggen dat de Bijbel het niet als hoererij veroordeelt!
Kortom, het argument moet niet zijn of wij het "smerig" vinden, maar wat God er van zegt in de Bijbel.
En dan is een heteroseksuele overspelige gedachte, die 99% van de refomannen weleens heeft, net zo slecht en smerig als een homoseksuele gedachte!
Dan gaan we ook niet boven onze homoseksuele medemens staan, maar slaan we de arm om hem heen, en leiden hem tot Jezus, de Fontein die reinigt van alle zonde!
Uiteraard zijn die bladen die verspreid werden uit de boze, omdat de zonde goedgepraat worden.
En ook ben ik geschrokken van de intolerantie jegens christelijke opvattingen die weer, en steeds meer, naar voren komt. Ook steeds meer in de 2e kamer.
Ik mag zeggen dat ik het vanharte met je eens ben.Oorspronkelijk gepost door Majorca
ik ben het eens met Gerrit; menselijk gezien is het heel niet smerig als twee verliefde homojongens elkaar een tongzoen geven. Dat we het smerig vinden is hooguit cultureel bepaald, of omdat we het zo van huis uit geleerd hebben.
Alleen ik zou zeggen: Trek aan, de wapenrusting van Efeze 6! (zo staat het er ook)
Het gaat niet alleen om het tongzoenen maar ik hoorde eens een internist zeggen dat wanneer de anus gemaakt zou zijn om er iets in te stoppen, de anus wel anders geweest zou zijn dan nu.Oorspronkelijk gepost door Majorca
Dat zijn de zaken waarvan we in de Bijbel lezen dat het de Heere een gruwel is dat mannen met mannen slapen. en daarvan denk ik dat er te weinig aan gedacht wordt wat God er van vindt, en daarom komen we tot de conclusie dat men maar goed moet praten wat fout is.
Bij ons in de GerGem zeggen ze dat anders. :stuOorspronkelijk gepost door LecramIk mag zeggen dat ik het vanharte met je eens ben.Oorspronkelijk gepost door Majorca
Alleen ik zou zeggen: Trek aan, de wapenrusting van Efeze 6! (zo staat het er ook)
Andere bijbel in de GG?Oorspronkelijk gepost door PimBij ons in de GerGem zeggen ze dat anders. :stuOorspronkelijk gepost door LecramIk mag zeggen dat ik het vanharte met je eens ben.Oorspronkelijk gepost door Majorca
als homoseksuealiteit smerig is... is hetero seksualiteit ook smerig... het is gewoon dat je het niet gewend bent, dat het raar voor je is dat het smerig is. Als je niet gewend bent dat iemand voor 50% brandwonden heeft, is het toch ook niet smerig?
ik vroeg me af, wat als je broer, zus, dochter, zoon, nichtje, neefje of goede vriend ook homo is... Zou lekker zijn als je die dan voor smerig uitmaakt....
Iemand die homoseksueel is kiest daar niet voor om de maatschappij te paaien... die voelt hetzelfde als een heteroseksueel alleen dan voor hetzelfde geslacht... zou dat genegeert moeten worden?
[Aangepast op 12/10/04 door Pink Ivy]
ik vroeg me af, wat als je broer, zus, dochter, zoon, nichtje, neefje of goede vriend ook homo is... Zou lekker zijn als je die dan voor smerig uitmaakt....
Iemand die homoseksueel is kiest daar niet voor om de maatschappij te paaien... die voelt hetzelfde als een heteroseksueel alleen dan voor hetzelfde geslacht... zou dat genegeert moeten worden?
[Aangepast op 12/10/04 door Pink Ivy]
:,:,:,:, Lecram we trekken niet de wapenrusting aan van Efeze 6 maar we trekken de wapenrusting Gods aan. het staat wel in Efeze 6 geschreven.Oorspronkelijk gepost door PimBij ons in de GerGem zeggen ze dat anders. :stuOorspronkelijk gepost door LecramIk mag zeggen dat ik het vanharte met je eens ben.Oorspronkelijk gepost door Majorca

Vandaar dat ze in de ger. gem. deze wapenrusting gebruiken.