Dat ben ik niet helemaal met je eens. Niet alle verlichte moslims ontaarden in types als Hirshi Ali. Ook niet alle verlichte en vrijzinnige christenen en atheïsten worden types als Herman Philipse. Het gaat erom dat wanneer er iets lelijks over de islam wordt gezegd, er wel protest komt maar er niet direct een fatwa wordt uitgesproken en allerlei doodsbedreigingen worden geuit. Gerard Reve heeft tot ook geen persoonsbeveiliging omdat hij God met een ezel heeft vergeleken, hoe walgelijk ook?
[Aangepast op 21/9/04 door Harry]
Islamisering van Nederland/Europa !!??!!
Het idee om die wet te vormen is van David Blunkett, al is er nog geen officieel wetsvoorstel gedaan...
Wel worden mensen in Engeland opgeroepen om te schrijven naar hem, naar Tony Blair etc.
Het artikel etc stond uitgebreid beschreven in Barnabas, een organisatie die protesteert tegen vervolgingen van Christenen in Moslim landen... zeer lezenswaardig......
Ik weet dus niet of die wet erdoor komt, etc, en zoals je al zegt, het zou ingaan tegen de vrijheid van meningsuiting..Toch is de wet er al door in Australie...Bovendien zijn er in Engeland al mensen gearresteerd voor evangeliseren, voor het in het publiek protesteren tegen Homosexualiteit etc...
In Barnabas stonden citaten van Moslim leiders die hun mening gaven op de 'wet', zij vonden het een goed idee, het zou dan niet meer mogelijk zijn om iets negatiefs over Mohammed te zeggen, volgens hen......
Dat de wet dan beide kanten op werkt hebben ze misschien niet helemaal door..
Wel worden mensen in Engeland opgeroepen om te schrijven naar hem, naar Tony Blair etc.
Het artikel etc stond uitgebreid beschreven in Barnabas, een organisatie die protesteert tegen vervolgingen van Christenen in Moslim landen... zeer lezenswaardig......
Ik weet dus niet of die wet erdoor komt, etc, en zoals je al zegt, het zou ingaan tegen de vrijheid van meningsuiting..Toch is de wet er al door in Australie...Bovendien zijn er in Engeland al mensen gearresteerd voor evangeliseren, voor het in het publiek protesteren tegen Homosexualiteit etc...
In Barnabas stonden citaten van Moslim leiders die hun mening gaven op de 'wet', zij vonden het een goed idee, het zou dan niet meer mogelijk zijn om iets negatiefs over Mohammed te zeggen, volgens hen......
Dat de wet dan beide kanten op werkt hebben ze misschien niet helemaal door..