Moskee en de oproep tot het vrijdag gebed
-
Moskee en de oproep tot het vrijdag gebed
Wie heeft er hier een mening over?
Op radio 1 was er een LPF'er (dacht Nawijn) die aangaf dat de openbare oproep tot het vrijdaggebed vanuit een moskee verboden moet worden. Dit is hindelijk want je wordt met Koran teksten bestookt.
De interviewer vondt dat prima maar dan moet ook het luiden van de klok op zondag verboden worden!
Kunnen we het luiden van de klok gelijk stellen aan de oproep tot gebed uit een moskee? Zo ja dan moeten beiden verboden worden of heeft het klok luiden een plaats in de cultuur en mag het positief gediscrimineerd worden tov de oproep tot gebed?
Wie o Wie? :bou:
Op radio 1 was er een LPF'er (dacht Nawijn) die aangaf dat de openbare oproep tot het vrijdaggebed vanuit een moskee verboden moet worden. Dit is hindelijk want je wordt met Koran teksten bestookt.
De interviewer vondt dat prima maar dan moet ook het luiden van de klok op zondag verboden worden!
Kunnen we het luiden van de klok gelijk stellen aan de oproep tot gebed uit een moskee? Zo ja dan moeten beiden verboden worden of heeft het klok luiden een plaats in de cultuur en mag het positief gediscrimineerd worden tov de oproep tot gebed?
Wie o Wie? :bou:
verwoord door SGP-voorlichter Menno de Bruijne:
Ge-jammer
Datum publicatie: 03-09-2004
Bron: De Banier
Auteur: Menno de Bruyne
Onze man in Zeist, fractievoorzitter Pieter Oskam, haalde dezer dagen de landelijke pers met zijn protest tegen het “islam-gejammerâ€
Ge-jammer
Datum publicatie: 03-09-2004
Bron: De Banier
Auteur: Menno de Bruyne
Onze man in Zeist, fractievoorzitter Pieter Oskam, haalde dezer dagen de landelijke pers met zijn protest tegen het “islam-gejammerâ€
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Als we eerlijk zijn... zou je zeggen... kappen met de kerkklokken, geen koranteksten maar dan ook geen klokgeluid meer...
Dat is nuchter bekeken... vanaf een afstandje. Religie is iets wat een mens tekend. Het is een stukje van de "ik" van de mens geworden. Moslims en Christenen, tuurlijk zit er grote verschillen in... maar beiden hebben wel recht van meningsuiting.
Ik kan nou niet echt zeggen Nederland is een christelijk land, maar Moslimland zijn we ook niet. Als ik t menselijk bekijk zeg ik... ach laat ze lekker die koran teksten roepen... ze doen mij er geen kwaad mee!
Als egoistisch persoon... denk ik.. JA hallow.... doe dat lekker in Marokko ofzo :mad2:
Om een kort verhaaltje nog korter te maken.... weet ik eigenlijk nie zo goed wat ik vind....
Dat is nuchter bekeken... vanaf een afstandje. Religie is iets wat een mens tekend. Het is een stukje van de "ik" van de mens geworden. Moslims en Christenen, tuurlijk zit er grote verschillen in... maar beiden hebben wel recht van meningsuiting.
Ik kan nou niet echt zeggen Nederland is een christelijk land, maar Moslimland zijn we ook niet. Als ik t menselijk bekijk zeg ik... ach laat ze lekker die koran teksten roepen... ze doen mij er geen kwaad mee!
Als egoistisch persoon... denk ik.. JA hallow.... doe dat lekker in Marokko ofzo :mad2:
Om een kort verhaaltje nog korter te maken.... weet ik eigenlijk nie zo goed wat ik vind....
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
ben blij dat je hetzelf zegt:sneOorspronkelijk gepost door Daphne
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
[size=-2]dat was voor de duidelijkheid[/size]Oorspronkelijk gepost door BillyOorspronkelijk gepost door Daphne
ben blij dat je hetzelf zegt:sne
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
-
- Contacteer:
Ik heb nog nooit zo'n slecht stukje radio gehoord. Wie was dat mens die tegen nawijn liep je mekkeren en huilebalken? Dat hield niet op, en die presentatrien liet haar gewoon door jammeren....
Over kerkklokken; Als er problemen van komen direct mee op houden. Dus geen gejammer over de ''boze slechte buitenwereld'' in de Saambinder ect. daar schieten we niets(!) mee op. Gewoon mee stoppen om elke vorm van aanstoot te voorkomen. Ook zonder klok vergeet ik niet naar de kerk te gaan.
Over kerkklokken; Als er problemen van komen direct mee op houden. Dus geen gejammer over de ''boze slechte buitenwereld'' in de Saambinder ect. daar schieten we niets(!) mee op. Gewoon mee stoppen om elke vorm van aanstoot te voorkomen. Ook zonder klok vergeet ik niet naar de kerk te gaan.
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Er luiden al jaren en jaren en eeuwen en eeuwen klokken in Nederland op zondagmorgen. Dat hoort bij onze cultuur, niet? Mogen wij alsjeblieft ook nog een beetje eigen cultuur hebben zonder dat iedere allochtoon ook iets van zijn cultuur erbij wil?
We hebben toch ook geen popzender met hoelahoela - muziek omdat we ook 3FM hebben? Dat heeft toch niks met godsdienst, maar vooral met cultuur te maken?
Nog effe en ze willen met koninginnedag rooie vlaggen met halve manen op de kerktoren.
Ammehoela.
We hebben toch ook geen popzender met hoelahoela - muziek omdat we ook 3FM hebben? Dat heeft toch niks met godsdienst, maar vooral met cultuur te maken?
Nog effe en ze willen met koninginnedag rooie vlaggen met halve manen op de kerktoren.
Ammehoela.
Oorspronkelijk gepost door Unionist
Er luiden al jaren en jaren en eeuwen en eeuwen klokken in Nederland op zondagmorgen. Dat hoort bij onze cultuur, niet? Mogen wij alsjeblieft ook nog een beetje eigen cultuur hebben zonder dat iedere allochtoon ook iets van zijn cultuur erbij wil?
Ammehoela.
:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u
Kijk es hierOorspronkelijk gepost door UnionistWe hebben toch ook geen popzender met hoelahoela - muziek
Ammehoela
-
- Contacteer:
Dit is niet realistisch.Oorspronkelijk gepost door Unionist
Ammehoela.
Is het verstandig om grote problemen zoals haat en overlast overhoop te halen door tegen wil en dank door te beieren zondag's, omdat dat de christelijke cultuur is?
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
"nu multicultureel"?? we zijn helemaal niet multicultureel, wat een onzin, 90% van de allochtonen is niet geïntegreerd dus we zijn totaal niet multcultureel, we zijn een samenleving die zucht (al ziet ze dat zelf niet zo) onder de ontkerstening. Kerkklokken horen volop bij onze cultuur, die hoeven we niet af te schaffen omdat er op de 15.000.000 Nederlanders 3 zeurpieten zijn. Schaf dan die moskeeen maar eerst af, die veroorzaken een akoestische contaminatie die geheel vreemd is aan de Nederlandse cultuur.Oorspronkelijk gepost door wim314
nederlands WAS een christelijk land...nu multicultureel en daarom moslims even veel zendtijd zolang het maar in verhouding is....logisch gevolg en doet recht aan deze groep...hoe sip ook
wooow....wat een taal....het lijkt er op dat we ze geen enkel plekje gunnen en toch van ze eisen dat ze volledig integreren...liefst zoveel dat ze kerkklokken op hun moskee bouwen...tssOorspronkelijk gepost door limosa"nu multicultureel"?? we zijn helemaal niet multicultureel, wat een onzin, 90% van de allochtonen is niet geïntegreerd dus we zijn totaal niet multcultureel, we zijn een samenleving die zucht (al ziet ze dat zelf niet zo) onder de ontkerstening. Kerkklokken horen volop bij onze cultuur, die hoeven we niet af te schaffen omdat er op de 15.000.000 Nederlanders 3 zeurpieten zijn. Schaf dan die moskeeen maar eerst af, die veroorzaken een akoestische contaminatie die geheel vreemd is aan de Nederlandse cultuur.Oorspronkelijk gepost door wim314
nederlands WAS een christelijk land...nu multicultureel en daarom moslims even veel zendtijd zolang het maar in verhouding is....logisch gevolg en doet recht aan deze groep...hoe sip ook
multicultureel heeft niets met integratie te maken..integendeel: hoe meer culturen naast elkaar in 1 maatschappij maakt de pluriformiteit die een multiculturele samenleving datgene maakt wat het is.
En of kerkklokken nou cultuur is.... kerkhistorisch wel ja, en nederland was een christelijk land...maar dat wil nog niet zeggen dat alles wat was moet blijven... kerkklokken afschaffen zou m.i. prima zijn; ik zou niet het gevoel hebben een stuk cultuur ten grave te drage
dream on, er is nauwelijks één voorbeeld te vinden van goed naast elkaar bestaan van twee culturen, de voorbeelden van ontsporingen zijn legio. Wordt het niet tijd de realiteit onder ogen te zien?Oorspronkelijk gepost door wim314
wooow....wat een taal....het lijkt er op dat we ze geen enkel plekje gunnen en toch van ze eisen dat ze volledig integreren...liefst zoveel dat ze kerkklokken op hun moskee bouwen...tss
multicultureel heeft niets met integratie te maken..integendeel: hoe meer culturen naast elkaar in 1 maatschappij maakt de pluriformiteit die een multiculturele samenleving datgene maakt wat het is.
Die kerkklokken laten tenminste iets zien van het (veel meer dan nu) christelijke verleden van Nederland, dat heeft alle hoeken en gaten van onze cultuur doordrenkt, of men zich nu tegen afzet of niet, het is een feit.Oorspronkelijk gepost door wim314
En of kerkklokken nou cultuur is.... kerkhistorisch wel ja, en nederland was een christelijk land...maar dat wil nog niet zeggen dat alles wat was moet blijven... kerkklokken afschaffen zou m.i. prima zijn; ik zou niet het gevoel hebben een stuk cultuur ten grave te drage