NIET TE GELOOOOOOVEN!!

takkie

Bericht door takkie »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
opvallend weinig animo ineeens

???
???
???
Het is niet echt realistisch, misschien daarom?
prinses

Bericht door prinses »

... wat lijkt dit veel op het drama wat zich afspeelde met Maja Baderic!
takkie

Bericht door takkie »

Oorspronkelijk gepost door Maninne
Oorspronkelijk gepost door takkie
opvallend weinig animo ineeens

???
???
???
Het is niet echt realistisch, misschien daarom?
Nee ik denk omdat iedereen zo goed weet hoe het zou moeten, maar als het er op aan komt willen we er geen van allen iets aan doen!!!

[Aangepast op 24/8/04 door Maninne]
Daar heb je idd gelijk in, het is makkelijk praten voor ons, maar ik denk toch dat iedereen een taak heeft die hij moet vervullen, of in je gemeente of vul maar in, ik bedoelde er mee te zeggen dat het niet realistisch is om met zijn allen naar die jongen toe te gaan, dat krijg je toch niet voor elkaar, je kan heus niet aankloppen bij de gevangenis, hallo, ik kom die en die effe opzoeken, zo werkt dat niet.
Daar is de stichting gevangenzorg b.v voor en die kun je dus wel steunen.
Je kunt er ook vrijwilliger worden zelfs, maar je moet heel sterk in je schoenen staan dus moet je daar eerst over nadenken voordatje gelijk roept, we gaan er effe heen omstebeurt, er komt heel veel bij kijken.
Dan is het geen onwil meer, maar moet je zelf goed nadenken wat jij kunt betekenen voor anderen en die taken vervullen.
Snoetje

Bericht door Snoetje »

whoeeeeeeeehaaaaaaaah! Knap dat jullie overal een christelijke topic van kunnen maken zeg :u:u:u:u:u:u:u:u
Hinnik hinnik hinnik hinnik
takkie

Bericht door takkie »

Oorspronkelijk gepost door Snoetje
whoeeeeeeeehaaaaaaaah! Knap dat jullie overal een christelijke topic van kunnen maken zeg :u:u:u:u:u:u:u:u
Kan dat paard misschien een warning krijgen met z`n irritante gehinnik:?:?
limosa

Bericht door limosa »

nou, hij moet inderdaad maar naar de gevangenis

dan kunnen wij allemaal, tenminste onze plicht vervullen en hem daar met grote regelmaat bezoeken:

gedenk de gevangenen alsof gij medegevangen waart

hoe zullen we het doen? spreken we af dat alle forummers om beurten op bezoek gaan? wanneer er dan iedere dag 1 persoon heengaat, dan zijn we niet eens zo heel vaak aan de beurt...
moet makkelijk kunnen!
Dit is off-topic, de gevangenen kun je nu ook al bezoeken. Dat heeft niks te maken met de straf van die jongen die zijn ex tot twee keer toe in de fik heeft gestoken. Ik zou zeggen bezoek vooral de gevangenen als je denkt dat je wat voor ze kan betekenen. Maar laat de gek waar het in deze topic over gaat vooral z'n straf krijgen. Het lijkt hier af en toe wel of het de bedoeling dat we hém zielig gaan zitten vinden. Denk eens aan dat meisje, voor de rest van haar leven verminkt. Als je toch iemand wil gaan bezoeken ga dan eerst naar het slachtoffer zou ik zeggen.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Snoetje
opzouten knol! anders maken ze rookvlees van je op een of andere BBQ
jacob

Bericht door jacob »

niet realistisch?

en wat moet ik dan met wat er staat in matth 25 vanaf vers 31?

moet voor ons dan gelden:
Ik was een vreemdeling en gij hebt Mij niet geherbergd; naakt, en gij hebt Mij niet gekleed; krank, en en in de gevangenis, en gij hebt Mij niet bezocht.(....)Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze minsten niet gedaan hebt, zo hebt gij het Mij ook niet gedaan. En dezen zullen gaan in de eeuwige pijn...
Volgens mij begrijpen je de posting van Takkie niet helemaal. ze geeft aan dat er een aatal praktische bezwaren zijn bij jouw ideaal beeld. Je komt namelijk niet zomaar in contact met een gedetineerde. Daar zijn nogal wat opstakels voor namelijk.

Verder neem je tekst op deze manier wel heel erg letterlijk. Het gaat hier in de eerste plaats om de verhouding God, mens. Niet mens mens.
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door limosa
nou, hij moet inderdaad maar naar de gevangenis

dan kunnen wij allemaal, tenminste onze plicht vervullen en hem daar met grote regelmaat bezoeken:

gedenk de gevangenen alsof gij medegevangen waart

hoe zullen we het doen? spreken we af dat alle forummers om beurten op bezoek gaan? wanneer er dan iedere dag 1 persoon heengaat, dan zijn we niet eens zo heel vaak aan de beurt...
moet makkelijk kunnen!
Dit is off-topic, de gevangenen kun je nu ook al bezoeken. Dat heeft niks te maken met de straf van die jongen die zijn ex tot twee keer toe in de fik heeft gestoken. Ik zou zeggen bezoek vooral de gevangenen als je denkt dat je wat voor ze kan betekenen. Maar laat de gek waar het in deze topic over gaat vooral z'n straf krijgen. Het lijkt hier af en toe wel of het de bedoeling dat we hém zielig gaan zitten vinden. Denk eens aan dat meisje, voor de rest van haar leven verminkt. Als je toch iemand wil gaan bezoeken ga dan eerst naar het slachtoffer zou ik zeggen.
ik word goed misselijk van dit gestigmatiseer.

WAARDELOOS

kom met goede argumenten. Maar ga niet iemand woorden in de mond leggen die niet gezegd zijn, en ook niet bedoeld worden!!

[Aangepast op 24/8/04 door jacob]
Plaats reactie