Zijn die meditaties nog ergens terug te luisteren?Mistig schreef:De meditaties waren ook geniaal. Met veel genoegen beluisterd.samanthi schreef:Is altijd erg interessant, planten dieren eetgewoonten uit de Bijbel.Jantje schreef:‘Plantendominee’ Van Ruitenburg zoekt Bijbelse lessen in de plantenwereld:
https://www.rd.nl/kerk-religie/plantend ... -1.1693378
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
-
- Verbannen
Een 'geniale' meditatie... Wat moet ik daar dan onder verstaan? 

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Je wordt oud... 
Ik dacht ook al: wat een opmerkelijke uitdrukking.
Toch is het nog netjes, want ik hoor ook jonge mensen die ieder goed initiatief zo leuk vinden dat ze er een besmettelijke ziekte aan koppelen om hun vreugde kracht bij te zetten. Ik ben er inmiddels aan gewend.
Een ziek-goede meditatie zou nog wonderlijker zijn.

Toch is het nog netjes, want ik hoor ook jonge mensen die ieder goed initiatief zo leuk vinden dat ze er een besmettelijke ziekte aan koppelen om hun vreugde kracht bij te zetten. Ik ben er inmiddels aan gewend.

Ik hoop zaterdag 58 te worden en ik weet het wel hoe oud moet onze janneman dan wel niet zijn.DDD schreef:Je wordt oud...
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Maar jij hebt kinderen. Dat is anders.
Dan blijf je beter op de hoogte.
Dan blijf je beter op de hoogte.
-
- Verbannen
Jij hebt ook geen kinderen. Dus dat zegt niets.
Ik ben niet oud. Maar ik voel me soms wel oud. Al die straattaal, ik begrijp er geen sikkepit van.
Maar goed, zelfs ik krijg nu het idee dat dit niet meer on-topic is...
Ik ben niet oud. Maar ik voel me soms wel oud. Al die straattaal, ik begrijp er geen sikkepit van.

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Geniaal is juist géén straattaalJantje schreef:Jij hebt ook geen kinderen. Dus dat zegt niets.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Dat klopt wel. Maar ik heb wel vrienden en familie met kinderen en vrienden van 20 tot 85 jaar oud. Dat scheelt. Ze praten geen straattaal tegen mij, maar dit is ook geen straattaal. Dan zit je echt in een heel andere taalcategorie. Straattaal is nog moeilijker leesbaar dan de Statenvertaling. Ik hoorde pas van iemand dat 'ongebruikelijk' wel een heel raar woord was. Het betekent hetzelfde als weird, dat was dan wel weer duidelijk. Zo zie je maar, soms is het de omgekeerde wereld.Jantje schreef:Jij hebt ook geen kinderen. Dus dat zegt niets.
En verder sluit ik mijzelf erbij in, maar wat een geniale meditatie was, daar heb ik wel een idee bij.

Volgens mij niet. Niet zover ik weet.MvD5 schreef:Zijn die meditaties nog ergens terug te luisteren?Mistig schreef:De meditaties waren ook geniaal. Met veel genoegen beluisterd.samanthi schreef:Is altijd erg interessant, planten dieren eetgewoonten uit de Bijbel.Jantje schreef:‘Plantendominee’ Van Ruitenburg zoekt Bijbelse lessen in de plantenwereld:
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Jantje schreef:Een 'geniale' meditatie... Wat moet ik daar dan onder verstaan?
Misschien was de woordkeus wat ongelukkig. Wat ik erg mooi vond aan de meditaties:DDD schreef:En verder sluit ik mijzelf erbij in, maar wat een geniale meditatie was, daar heb ik wel een idee bij.
- Ze waren niet lang en niet langdradig.
- De verbindingen die ds. legde waren origineel en raakten de kern.
- Je merkte dat hij gepassioneerd is voor dit onderwerp.
"Zo zijn wij geneigd om bij de „lelie onder de doornen” uit Hooglied 2:2 te denken aan de witte lelie die wij kennen. Terwijl de meeste botanici denken dat het hier gaat om de anemoon. Dat heeft ook betekenis voor de toepassing die je maakt. Zo kleurrijk als de anemonen zijn, zo verschillend kunnen Gods kinderen zijn, in alle schakeringen.”
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Jazeker:MvD5 schreef:Zijn die meditaties nog ergens terug te luisteren?Mistig schreef:De meditaties waren ook geniaal. Met veel genoegen beluisterd.samanthi schreef:Is altijd erg interessant, planten dieren eetgewoonten uit de Bijbel.Jantje schreef:‘Plantendominee’ Van Ruitenburg zoekt Bijbelse lessen in de plantenwereld:
Gewoon dat boekje kopen en door iemand laten voorlezen.Refdag schreef:Ds. C. van Ruitenburg –voorheen verkoopleider in de plantenwereld, nu dienaar van het Woord– schreef er een boekje over.
Je kan het hier alvast bestellen: https://bijzonderenoden.nl/wat-kunt-u-d ... e-doornen/
Wat hebben we toch een briljante moderator!Tiberius schreef:Gewoon dat boekje kopen en door iemand laten voorlezen.

-
- Verbannen
Ad Anker schreef:Wat hebben we toch een briljante moderator!Tiberius schreef:Gewoon dat boekje kopen en door iemand laten voorlezen.

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
GeniaalAd Anker schreef:Wat hebben we toch een briljante moderator!Tiberius schreef:Gewoon dat boekje kopen en door iemand laten voorlezen.