Ik ben benieuwd wat de biologische argumenten hiervoor zijn. Mijn intuitie zegt dat als een besmet persoon met 100 vatbare mensen 9 seconden praat de kans dat hij minstens 1 van hen besmet net zo groot is dan dat 1 vatbaar persoon besmet met wie hij een kwartier praat. Het hangt maar van de situatie af of je als vatbare persoon beter af bent door met 1 persoon een kwartier te praten of met 100 anderen kort. (De kans dat die ene besmet is, is vermoedelijk klein, maar als deze besmet is heb je een grote kans om besmet te worden, de kans dat er onder de 100 iemand besmet is, is vast groter maar de kans dat je besmet wordt is weer klein).Delftenaar schreef:En nauw contact moet minstens een kwartier duren om een probleem te vormen.
Daarom zijn er in bv. de supermarkt vrij weinig besmettingen.
COVID-19
Re: COVID-19
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Die maatregelen hadden weinig met angst zaaien te maken. Ik denk dat het met de kennis van toen en de vol lopende ic's een heel goed te rechtvaardigen keuze was.coco schreef:Vraag dat eens aan de ondernemers die hun toko hebben kunnen sluiten. En het angst zaaien, mede door het instellen van een lockdown, heeft mensen ervan weerhouden zich op tijd te laten onderzoeken.Panny schreef:Zo heel ver ging de lockdown in Nederland toch ook weer niet?
Ik heb me niet heel erg belemmerd gevoeld in het dagelijks leven.
En je kunt deze 5000 gevallen ook niet direct definiëren als "lockdown" slachtoffers.
De overbelasting in de zorg en maatregelen tegen corona die er (terecht!) in ziekenhuizen waren en zijn staan los van de lockdown maatregelen die voor de maatschappij gelden.
Juist in ziekenhuizen heb je te maken met risicogroepen toch?!
Bovendien stonden er paren en groepjes te dicht bij elkaar, ongetwijfeld zullen dat mensen zijn uit 1 huishouding. Dus die al bij elkaar wonen. En ze stonden buiten.merel schreef: Ik vind het een beetje jammer dat Grapperhaus zo op de korrel genomen wordt. Hij heeft de bruiloft veel kleiner gehouden dan gepland en zoveel mogelijk maatregelen genomen, ook met de felicitaties. Als mensen kortdurend naast elkaar staan tijdens de bruiloft voor een foto, is het risico heel klein. Je kon ook duidelijk zien dat zij niet op elkaar gepropt stonden.
De foto is genomen door een fotograaf die in de bosjes lag, las ik.
Je kunt het niet vergelijken met de gebakjesetende mensen, die een boete kregen. Die boete was in het begin van de strenge maatregelen opgelegd door een fanatieke boa.
Hij had dus als bruidegom iedereen moeten dirigeren? Jij naar links, jij naar rechts. Dat is toch de taak van de fotograaf ook?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik denk Grapperhaus er echt alles aan gedaan heeft dat de regels werden nageleefd. Wel heeft hij zelf nogal hoog van de toren geblazen mbt naleven van de regels dus ik vind het dan logisch dat hij zelf ook aangepakt wordt.Mara schreef:Bovendien stonden er paren en groepjes te dicht bij elkaar, ongetwijfeld zullen dat mensen zijn uit 1 huishouding. Dus die al bij elkaar wonen. En ze stonden buiten.merel schreef: Ik vind het een beetje jammer dat Grapperhaus zo op de korrel genomen wordt. Hij heeft de bruiloft veel kleiner gehouden dan gepland en zoveel mogelijk maatregelen genomen, ook met de felicitaties. Als mensen kortdurend naast elkaar staan tijdens de bruiloft voor een foto, is het risico heel klein. Je kon ook duidelijk zien dat zij niet op elkaar gepropt stonden.
Je kunt het niet vergelijken met de gebakjesetende mensen, die een boete kregen. Die boete was in het begin van de strenge maatregelen opgelegd door een fanatieke boa.
Hij had dus als bruidegom iedereen moeten dirigeren? Jij naar links, jij naar rechts. Dat is toch de taak van de fotograaf ook?
Dat was aan het begin en toen werden er door anderen ook grote woorden gebruikt, zoals a sociaal.Bourdon16 schreef: Ik denk Grapperhaus er echt alles aan gedaan heeft dat de regels werden nageleefd. Wel heeft hij zelf nogal hoog van de toren geblazen mbt naleven van de regels dus ik vind het dan logisch dat hij zelf ook aangepakt wordt.
Maar hij heeft het t.o. de jeugd wel leuk gedaan.
"Slimmer chillen = corona killen".

Hij, The Ferd werd trending topic.
Hij heeft tweemaal de boete betaald en als alle gasten dit nu ook zouden doen.

Hij heeft geen enkele boete gekregen en ook niet betaald.Mara schreef:Hij heeft tweemaal de boete betaald en als alle gasten dit nu ook zouden doen.
Hij heeft een vrijwillige bijdrage aan het rode kruis gegeven, dat is iets heel anders.
En dat vanwege een brutale journalist die het privé gebeuren probeerde te bederven. Jammer, hoor!Tiberius schreef:Hij heeft geen enkele boete gekregen en ook niet betaald.Mara schreef:Hij heeft tweemaal de boete betaald en als alle gasten dit nu ook zouden doen.
Hij heeft een vrijwillige bijdrage aan het rode kruis gegeven, dat is iets heel anders.
Laten journalisten zich met nuttiger zaken bezighouden.
Inderdaad. Ook een minister heeft recht op privacy.
Ja precies. Maar het werd in de pers een symbolische boete genoemd.Tiberius schreef:Hij heeft geen enkele boete gekregen en ook niet betaald.Mara schreef:Hij heeft tweemaal de boete betaald en als alle gasten dit nu ook zouden doen.
Ik denk niet dat deze meneer onder het begrip "journalist" valt.Valcke schreef:Laten journalisten zich met nuttiger zaken bezighouden.
Het was een fotograaf van een roddelblad.
Naast de fotograaf besteedden ook diverse journalisten uitgebreid aandacht voor de zaak. Minister Grapperhaus is uitgebreid aan de tand gevoeld en op de wekelijkse persconferentie van premier Rutte moest ook hij hiervoor worden doorgezaagd. Dat zijn toch wel degelijk journalisten die dit doen.Mara schreef:Ik denk niet dat deze meneer onder het begrip "journalist" valt.
Het was een fotograaf van een roddelblad.
-
OnlineMaanenschijn
Zoals ik heb vermeld is mijn vader gedurende deze COVID periode overleden. In mijn directe familie zijn personen die vanwege hun openbare functie onder het vergrootglas liggen. Als familie hebben we er werkelijk alles aan gedaan om tijdens de week vooraf aan - en op de begrafenis dag alles te doen wat nodig was om afstand te bewaren, niet met te veel mensen te zijn etc. Tijdens de begrafenis is zelfs handhaving nog komen controleren, omdat er waarschijnlijk gebeld geweest is om een kijkje te komen nemen.
Het heeft geen problemen gegeven gelukkig, maar ook bij deze gelegenheid is niet altijd de afstand bewaard, etc.. Dat gaat gewoon niet, ondanks dat je het zo goed mogelijk probeert. Je hebt de medewerking van iedereen nodig en hebt dat als familie of (in Grapperhaus geval als echtpaar) niet 100% in de hand.
Het overschaduwt wel een dergelijke gebeurtenis, dat was wel onze ervaring.
Het heeft geen problemen gegeven gelukkig, maar ook bij deze gelegenheid is niet altijd de afstand bewaard, etc.. Dat gaat gewoon niet, ondanks dat je het zo goed mogelijk probeert. Je hebt de medewerking van iedereen nodig en hebt dat als familie of (in Grapperhaus geval als echtpaar) niet 100% in de hand.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Tijdens de rouwdienst of de teraardebestelling?Maanenschijn schreef:Zoals ik heb vermeld is mijn vader gedurende deze COVID periode overleden. In mijn directe familie zijn personen die vanwege hun openbare functie onder het vergrootglas liggen. Als familie hebben we er werkelijk alles aan gedaan om tijdens de week vooraf aan - en op de begrafenis dag alles te doen wat nodig was om afstand te bewaren, niet met te veel mensen te zijn etc. Tijdens de begrafenis is zelfs handhaving nog komen controleren, omdat er waarschijnlijk gebeld geweest is om een kijkje te komen nemen.
Bij de rouwdienst had je ze gewoon kunnen wegsturen omdat ze daar niets te vertellen hebben. Tenzij er minimaal een hulpofficier van justitie bij was, maar dat neem ik niet aan.
En bij de teraardebestelling is het erg onkies, je zou een klacht kunnen indienen.
-
OnlineMaanenschijn
Bij de begraafplaats. De betreffende ambtenaar heeft het niet opzichtig gedaan en kort de situatie in ogenschouw genomen. Wat personen geteld en discreet weer weg gegaan. Er is achteraf nog even hierover contact geweest met handhaving.Tiberius schreef:Tijdens de rouwdienst of de teraardebestelling?Maanenschijn schreef:Zoals ik heb vermeld is mijn vader gedurende deze COVID periode overleden. In mijn directe familie zijn personen die vanwege hun openbare functie onder het vergrootglas liggen. Als familie hebben we er werkelijk alles aan gedaan om tijdens de week vooraf aan - en op de begrafenis dag alles te doen wat nodig was om afstand te bewaren, niet met te veel mensen te zijn etc. Tijdens de begrafenis is zelfs handhaving nog komen controleren, omdat er waarschijnlijk gebeld geweest is om een kijkje te komen nemen.
Bij de rouwdienst had je ze gewoon kunnen wegsturen omdat ze daar niets te vertellen hebben. Tenzij er minimaal een hulpofficier van justitie bij was, maar dat neem ik niet aan.
En bij de teraardebestelling is het erg onkies, je zou een klacht kunnen indienen.
Mijn punt was meer dat er altijd personen zijn die er op uit zijn om anderen in diskrediet te brengen. Dat was overduidelijk ook bij Grapperhaus het geval, wij liepen dat gevaar ook. Het is dan bijna ondoenlijk om volledig aan alle regeltjes te voldoen en gaat bijna per definitie mis.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Er zijn al genoeg ministers gevallen voor beleid dat ze slechts overnamen van hun voorgangers. Dus kun je Grapperhaus zeker verantwoordelijk houden voor zijn daden tegen het door hemzelf gevoerde beleid. Zoals je zegt heeft hij nogal hoog van de toren geblazen, knip, ook over gezagsdragers spreken we hier met respect.Bourdon16 schreef:Ik denk Grapperhaus er echt alles aan gedaan heeft dat de regels werden nageleefd. Wel heeft hij zelf nogal hoog van de toren geblazen mbt naleven van de regels dus ik vind het dan logisch dat hij zelf ook aangepakt wordt.Mara schreef:Bovendien stonden er paren en groepjes te dicht bij elkaar, ongetwijfeld zullen dat mensen zijn uit 1 huishouding. Dus die al bij elkaar wonen. En ze stonden buiten.merel schreef: Ik vind het een beetje jammer dat Grapperhaus zo op de korrel genomen wordt. Hij heeft de bruiloft veel kleiner gehouden dan gepland en zoveel mogelijk maatregelen genomen, ook met de felicitaties. Als mensen kortdurend naast elkaar staan tijdens de bruiloft voor een foto, is het risico heel klein. Je kon ook duidelijk zien dat zij niet op elkaar gepropt stonden.

Kijk eens wat Hamersma erover zegt, hij was er bij:
"Het lijkt alsof Hamersma en zijn vrouw pal achter Grapperhaus staan, maar dat klopt volgens de bruiloftsgast niet. ,,Ik sta keurig twee meter achter Ferd, want ik sta twee treden boven hem’’, zegt hij. ,,De foto is gemaakt met een telelens, dus dat vertekent ontzettend.’’
Volgens Hamersma ging het op de huwelijksdag alleen mis tijdens het nemen van de groepsfoto. ,,Het was een momentopname. De fotograaf liep buiten rond en vroeg of we even met z’n allen bij elkaar wilden gaan staan voor de foto. Dat was het. Binnen twee minuten was het klaar, toen was iedereen weer weg.’’
bron AD.nl
Ik zag het gisteravond nogmaals voorbij komen. Ze staan echt niet pal naast elkaar. Het zijn steeds stellen, dus die komen ook in 1 auto aangereden.
Ik vind het onbegrijpelijk dat er zo hard op die man wordt gereageerd. Ja hij gebruikte stevige woorden, maar zo is hij!
Niemand mag een klein moment van onoplettendheid hebben. Alles ligt tegenwoordig onder een vergrootglas.
En is meteen vergeten wat iemand wel goed heeft gedaan.
Iets met balk splinter schiet me te binnen.
"Het lijkt alsof Hamersma en zijn vrouw pal achter Grapperhaus staan, maar dat klopt volgens de bruiloftsgast niet. ,,Ik sta keurig twee meter achter Ferd, want ik sta twee treden boven hem’’, zegt hij. ,,De foto is gemaakt met een telelens, dus dat vertekent ontzettend.’’
Volgens Hamersma ging het op de huwelijksdag alleen mis tijdens het nemen van de groepsfoto. ,,Het was een momentopname. De fotograaf liep buiten rond en vroeg of we even met z’n allen bij elkaar wilden gaan staan voor de foto. Dat was het. Binnen twee minuten was het klaar, toen was iedereen weer weg.’’
bron AD.nl
Ik zag het gisteravond nogmaals voorbij komen. Ze staan echt niet pal naast elkaar. Het zijn steeds stellen, dus die komen ook in 1 auto aangereden.
Ik vind het onbegrijpelijk dat er zo hard op die man wordt gereageerd. Ja hij gebruikte stevige woorden, maar zo is hij!
Niemand mag een klein moment van onoplettendheid hebben. Alles ligt tegenwoordig onder een vergrootglas.
En is meteen vergeten wat iemand wel goed heeft gedaan.
Iets met balk splinter schiet me te binnen.