De voordelen van koud douchen
Re: De voordelen van koud douchen
Zijn er echt grote gevaren aan warm douchen? Ik hen de thermostaat meestal op 35 graden staan, maximum is 38 graden.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
- Verbannen
O. Nooit van gehoord.Ad Anker schreef:Voor je huid. Voor het milieu. Voor je weerstand. Al dat gewas is helemaal niet goed.Jantje schreef:Wat is daar beter aan dan?Ad Anker schreef:Ik douche trouwens ook niet zo veel. Dat is nog beter.
Ik douche zo warm mogelijk. Ik heb een hekel aan kou.
Maar ik ken wel mensen die elke dag douchen. Dat vind ik dan ook weer niet nodig.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Bij de hittegolf 2x per dag. Maar dat is dan 30 seconden lauw afspoelen.Jantje schreef:O. Nooit van gehoord.Ad Anker schreef:Voor je huid. Voor het milieu. Voor je weerstand. Al dat gewas is helemaal niet goed.Jantje schreef:Wat is daar beter aan dan?Ad Anker schreef:Ik douche trouwens ook niet zo veel. Dat is nog beter.
Maar ik ken wel mensen die elke dag douchen. Dat vind ik dan ook weer niet nodig.
Het kan de geest een beetje uitdoven, maar verder kan het geen kwaad hoor.-DIA- schreef:Zijn er echt grote gevaren aan warm douchen? Ik hen de thermostaat meestal op 35 graden staan, maximum is 38 graden.
Het spreken over kerk en cultuur voelt voor de één als een warm bad en voor de ander als een koude douche. Dit topic hoeft dus niet verplaatst te worden.Ad Anker schreef:Zita schreef:Ik mis nog even de kerkelijke culturele connotatie van koud douchen.![]()
Die had ik gemist. Kunnen we hem verplaatsen?

Je kunt er inderdaad wel slaperig van worden, dat lijkt me wel positief als slapen niet je sterkste punt is.Zeeuw schreef:Het kan de geest een beetje uitdoven, maar verder kan het geen kwaad hoor.-DIA- schreef:Zijn er echt grote gevaren aan warm douchen? Ik hen de thermostaat meestal op 35 graden staan, maximum is 38 graden.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Klopt en het schijnt bij hitte ook beter te zijn dat je warmt doucht. Ik douche dan ook alleen in de morgen koud.-DIA- schreef:Je kunt er inderdaad wel slaperig van worden, dat lijkt me wel positief als slapen niet je sterkste punt is.Zeeuw schreef:Het kan de geest een beetje uitdoven, maar verder kan het geen kwaad hoor.-DIA- schreef:Zijn er echt grote gevaren aan warm douchen? Ik hen de thermostaat meestal op 35 graden staan, maximum is 38 graden.
Re: RE: Re: De voordelen van koud douchen
Ligt eraan wat voor werk je doet.Jantje schreef:O. Nooit van gehoord.Ad Anker schreef:Voor je huid. Voor het milieu. Voor je weerstand. Al dat gewas is helemaal niet goed.Jantje schreef:Wat is daar beter aan dan?Ad Anker schreef:Ik douche trouwens ook niet zo veel. Dat is nog beter.
Als volwassene lijkt me elke dag, als is het maar eventjes, douchen toch wel fris.Jantje schreef:O. Nooit van gehoord.Ad Anker schreef:Voor je huid. Voor het milieu. Voor je weerstand. Al dat gewas is helemaal niet goed.Jantje schreef:Wat is daar beter aan dan?Ad Anker schreef:Ik douche trouwens ook niet zo veel. Dat is nog beter.
Ik zou niet graag een dag overslaan.
Overigens de kinderen ook niet. Heel soms als het een koele dag is en ze hebben niet veel gedaan.
Ik ben moderator en douche elke morgen, ook 's zondags.Ligt er aan wat voor werk je doet.
Mag dat, Jantje?
Als je het water gebruikt dat je op zaterdag hebt opgevangen.Tiberius schreef:Ik ben moderator en douche elke morgen, ook 's zondags.Ligt er aan wat voor werk je doet.
Mag dat, Jantje?
-
Dat doet half Nederland Jantje, 1x per dag douchenJantje schreef:O. Nooit van gehoord.Ad Anker schreef:Voor je huid. Voor het milieu. Voor je weerstand. Al dat gewas is helemaal niet goed.Jantje schreef:Wat is daar beter aan dan?Ad Anker schreef:Ik douche trouwens ook niet zo veel. Dat is nog beter.

Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
-
- Verbannen
Nu ben ik eigenlijk toch wel benieuwd wat @Ad Anker verstaat onder 'ook niet zoveel'.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
In Zeeland en op Flakkee is 1x per week gewoonte, dacht ik. Nodig of niet nodig. 

3x per week zo ongeveer.Jantje schreef:Nu ben ik eigenlijk toch wel benieuwd wat @Ad Anker verstaat onder 'ook niet zoveel'.