Complottheorieën
Re: Complottheorieën
Een microbiologe uit Utrecht verwacht toch verbanden. Ik heb wel geleerd dat ieder goed in zijn eigen vak is... door de jaren heen.
Dus persoonlijk hou ik daar wel rekening mee. Niks geen complot.. gewoon gezond verstand.
Dus persoonlijk hou ik daar wel rekening mee. Niks geen complot.. gewoon gezond verstand.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
En hoe is het WHO omgegaan met die brief? Zijn door hen adviezen/gegevens overgenomen die het RIVM structureel negeert?Mona Lisa schreef:(...) Nog vreemder is dat ze signalen negeren van MdH, die via data-analyse vaststelt dat aerosolen een rol spelen, en een brief van ruim 230 wetenschappers aan WHO. (...)
Ik vind het wel knap dat MdH via data-analyse vaststelt dat aerosolen een rol spelen. Van besmetting door aerosolen heb ik vrijwel geen kennis, wel heb ik de uitleg van het RIVM hierover doorgenomen. Jij lijkt in je verhaal aerosolen en grote druppels als tegengestelde grootheden te zien. Volgens mij behoren grote en kleine druppels bij aerosolen, ofwel (volgens info WHO):
Aerosolen bestaan uit een wolk van grote (> 5-10 µm) en kleine fijne druppels (< 5 µm) en druppelkernen. De kleine druppels en druppelkernen kunnen een grotere afstand afleggen en met name druppelkernen blijven langer in de lucht hangen ( WHO ).
Het RIVM heeft nooit gezegd dat aerosolen (groot en klein) geen rol spelen. Vanwege een ventilatievraagstuk waar ikzelf mee te maken heb, heb ik meerdere keren de stukken van het RIVM gelezen aangaande besmetting door aerosolen.
Zij hebben steeds gezegd dat Covid19 in alle soorten druppels kan zitten, maar dat de kans klein is dat de kleinste druppels besmettelijk zijn door de zeer lage concentratie van het virus in de kleine aerosolen.
Besmetting via de grotere aerosolen is aannemelijker, maar door het gewicht daarvan dalen deze aerosolen snel(ler) en verreweg het grootste gedeelte zal binnen de straal van 1,5 meter neergedaald en dus onschadelijk zijn.
Zie daar de regel: houd 1,5 meter afstand.
Ik schrijf dit in lekentaal, dus wetenschappelijk zal het vast complexer liggen. Maar de tegenstelling die jij in je berichten plaatst is, voor zover ik kan beoordelen, niet aan de orde. Al helemaal niet als verwijt of gebrek richting het RIVM.
En verder denk ik aan jouw woorden terug: schoenmaker, blijf bij je leest. MdH is voor mij geen heel betrouwbare bron, hij redeneert zo kort door de bocht alsof een pandemie hetzelfde benadert kan worden als politieke verkiezingen. Bij de laatste zat hij er overigens vrijwel altijd (ver) naast, maar dat hoeft natuurlijk niets te zeggen over z'n huidige methode.
Om hier op in te gaan: Maurice de Hond zou moeten weten dat correlatie geen oorzakelijk verband betekent. Het is als zeggen dat het bezitten van een gouden horloge een rol speelt bij bescherming tegen cholera. Data analyse kan aantonen (en als je het onderzoek wilt doen: zal waarschijnlijk aantonen) dat mensen die een gouden horloge bezitten minder kans hebben om besmet te worden. Maar als je dat verband hebt gezien ga je toch hopelijk eens kijken hoe dat mechanisch of biologisch werkt.Mona Lisa schreef:(...) Nog vreemder is dat ze signalen negeren van MdH, die via data-analyse vaststelt dat aerosolen een rol spelen, en een brief van ruim 230 wetenschappers aan WHO. (...)
Maurice de Hond had eerst ook grote verhalen over de luchtvochtigheid en hoe dat een rol speelt in waarom New York hard is getroffen en bijvoorbeeld California niet. Ondertussen wordt hij wel wat ingehaald door de feiten. Net als bij zijn roepen over de hoeveelheid immuniteit die er al zou zijn in grote delen van Nederland (en daarbij direct de overheid opriep om beleid aan te passen zonder eerst verder te "meten").
Het grote probleem met Maurice de Hond is niet dat hij dingen probeert te analyseren met dataanalyse, maar dat hij veel te stellig zegt hoe het zit, "correlatie" en "oorzaak" met elkaar verwart, en alternatieve verklaringen volkomen negeert. Ik zie dat niet als complot denken, maar als een andere vorm van (in dit geval gevaarlijke) dom gedrag.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
WOENSDAG 19-08-2020
Uit mijn hart
HET VOELT NIET GOED....
Dat het christenen zijn die op facebook met gruwelijke complottheorieën komen.
En zó zeker zijn van hun zaak.
Zó stellig, dat het bij mij wrevel en ergernis opwekt.
Het zijn ook weer christenen die met allerlei eindtijdvisies komen.
En weer met zoveel stelligheid.
In de jaren van mijn theologische vorming was de Paus van Rome de Antichrist. Er werd zelfs melding gemaakt van het feit dat op de achterkant van zijn schrijfmachine het getal 666 stond. De EEG was de opstanding van het Romeinse Rijk.
De RKK het machtsinstituut van de Antichrist.
Tijdens mijn leven veranderde dit. De Antichrist zou uit het communisme voortkomen.
Weer later uit de gevaarlijke Islam.
Vele, vele profetieën zijn er uitgesproken, gepubliceerd, visioenen gezien over de wederkomst van Jezus, en daaraan voorafgaande rampen.
Data zijn genoemd, rampen voorspeld.
Data zijn gepasseerd, rampen niet gebeurd.
God alleen kent Zijn agenda.
Het wanneer van de opname van de gemeente.
Het wanneer van Jezus’ terugkomst op de aarde met alle heiligen met Hem op de Olijfberg.
Het coronavirus wordt gezien als passend in het eindtijdverhaal.
Pas op voor het vaccin, want wie wordt ingeënt krijgt het merkteken van het Beest ingespoten.
Bill Gates wordt vaak genoemd omdat hij het kwade genius is die een deel van de wereldbevolking wil uitroeien omdat er teveel mensen zijn.
Christenen maken zich hiermee belachelijk.
Er straalt angst uit van deze theorieën.
Al die valse profetieën hebben de kerk al belachelijk genoeg gemaakt.
Ben ik een trouwe volgeling van dit merkwaardige duo Mark Rutte en Hugo de Jonge?
Néé!
Gaat het toekomstige vaccin ons redden?
Nee, want dat doet het jaarlijkse griepvaccin ook niet.
En zeker niet als het met de grootste haast geproduceerd moet worden.
Medicijnen ontwikkelen, daar zie ik meer heil in.
Basisregels zijn goed. Handen wassen. Thuis blijven als je ziek bent of wordt. Maar altijd binnen blijven lijkt me ongezond. Je moet een wandelingetje kunnen maken. Thuis werken als dat kan of de juiste maatregelen treffen op kantoor. Een mondkapje op in de drukte, maar niet uren lang, omdat dat ook weer ongezond is. Ouderen en lichamelijk of geestelijk gehandicapten niet opsluiten. De 1,5 meter waar mogelijk in acht nemen.
En absoluut geen noodwet die gemakkelijk permanent wordt, zodat Tweede en Eerste Kamer buiten spel worden gezet.
Door testen besmettingen vaststellen is dubieus.
Iemand die besmet is, hoeft niet ziek te worden.
Kan het eventueel doorgeven.
Maar nu schermen met hoge aantallen besmettingen zegt toch niets? 10 dagen in quarantaine is noodzakelijk en daarna ben je weer vrij.
En het allerbelangrijkste:
Een christen begeeft zich toch niet moedwillig in gevaar?
Een christen brengt toch een medemens niet in gevaar?
Een christen vertrouwt zijn of haar leven toch toe aan zijn of haar Heer?
Een christen ontvangt van Hem toch wijsheid en inzicht?
De christelijke gemeente bidt en pleit voor de wereld, toch ook voor ons land en volk en overheid?
Getuigt van dé Hoop in Jezus Christus.
En leeft daaruit.
Peter Gerrets
Uit mijn hart
HET VOELT NIET GOED....
In de jaren van mijn theologische vorming was de Paus van Rome de Antichrist. Er werd zelfs melding gemaakt van het feit dat op de achterkant van zijn schrijfmachine het getal 666 stond. De EEG was de opstanding van het Romeinse Rijk.
Tijdens mijn leven veranderde dit. De Antichrist zou uit het communisme voortkomen.
Vele, vele profetieën zijn er uitgesproken, gepubliceerd, visioenen gezien over de wederkomst van Jezus, en daaraan voorafgaande rampen.
Het wanneer van Jezus’ terugkomst op de aarde met alle heiligen met Hem op de Olijfberg.
Pas op voor het vaccin, want wie wordt ingeënt krijgt het merkteken van het Beest ingespoten.
Bill Gates wordt vaak genoemd omdat hij het kwade genius is die een deel van de wereldbevolking wil uitroeien omdat er teveel mensen zijn.
Ben ik een trouwe volgeling van dit merkwaardige duo Mark Rutte en Hugo de Jonge?
Néé!
Basisregels zijn goed. Handen wassen. Thuis blijven als je ziek bent of wordt. Maar altijd binnen blijven lijkt me ongezond. Je moet een wandelingetje kunnen maken. Thuis werken als dat kan of de juiste maatregelen treffen op kantoor. Een mondkapje op in de drukte, maar niet uren lang, omdat dat ook weer ongezond is. Ouderen en lichamelijk of geestelijk gehandicapten niet opsluiten. De 1,5 meter waar mogelijk in acht nemen.
En absoluut geen noodwet die gemakkelijk permanent wordt, zodat Tweede en Eerste Kamer buiten spel worden gezet.
Maar nu schermen met hoge aantallen besmettingen zegt toch niets? 10 dagen in quarantaine is noodzakelijk en daarna ben je weer vrij.
De christelijke gemeente bidt en pleit voor de wereld, toch ook voor ons land en volk en overheid?
En leeft daaruit.
Peter Gerrets
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
samanthi schreef:WOENSDAG 19-08-2020
Uit mijn hart
HET VOELT NIET GOED....
Néé!
En leeft daaruit.
Peter Gerrets

Wie zich christen noemt en zo spreekt is geen christen zoals het behoorde te zijn. Ik meen ook dat de moderne media mede hieraan schuldig zijn met allerlei nepnieuws.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- Bonny
- Contacteer:
Over wie heb je het nu?-DIA- schreef:Wie zich christen noemt en zo spreekt is geen christen zoals het behoorde te zijn. Ik meen ook dat de moderne media mede hieraan schuldig zijn met allerlei nepnieuws.
The Groom's still waiting at the altar
@parsifal @Hollander
Het gaat mij niet om het (on)gelijk of het (on)handig communiceren van MdH. Het gaat mij erom dat RIVM een aantal krachtige signalen bewust negeert en er ook geen discussie over aan gaat. Maar goed, volgens mij is er genoeg over gezegd. We gaan het hier niet over eens worden.
Het gaat mij niet om het (on)gelijk of het (on)handig communiceren van MdH. Het gaat mij erom dat RIVM een aantal krachtige signalen bewust negeert en er ook geen discussie over aan gaat. Maar goed, volgens mij is er genoeg over gezegd. We gaan het hier niet over eens worden.
Over mensen die zich laten imponeren door allerlei vreemde smetten.Bonny schreef:Over wie heb je het nu?-DIA- schreef:Wie zich christen noemt en zo spreekt is geen christen zoals het behoorde te zijn. Ik meen ook dat de moderne media mede hieraan schuldig zijn met allerlei nepnieuws.
-
- Verbannen
Volgens mij bedoelde je gewoon de heer Gerrets. In dat geval zou je bericht ernstige kwaadsprekerij zijn.-DIA- schreef:Over mensen die zich laten imponeren door allerlei vreemde smetten.Bonny schreef:Over wie heb je het nu?-DIA- schreef:Wie zich christen noemt en zo spreekt is geen christen zoals het behoorde te zijn. Ik meen ook dat de moderne media mede hieraan schuldig zijn met allerlei nepnieuws.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Wie is de heer Gerrets? Die ken ik helemaal niet. Waarom wéér dat WANTROUWEN! Zo wordt elke vorm van samenleving en elk contact als het ware verdacht en kun je tenslotte geen enkel woord meer zeggen?Jantje schreef:Volgens mij bedoelde je gewoon de heer Gerrets. In dat geval zou je bericht ernstige kwaadsprekerij zijn.-DIA- schreef:Over mensen die zich laten imponeren door allerlei vreemde smetten.Bonny schreef:Over wie heb je het nu?-DIA- schreef:Wie zich christen noemt en zo spreekt is geen christen zoals het behoorde te zijn. Ik meen ook dat de moderne media mede hieraan schuldig zijn met allerlei nepnieuws.
Valt het de mederforummers ook niet op dat ik blijkbaar de gebeten hond lijk te zijn en dat ik overal een hoek van verdachte personen wordt gedrukt? Hoe kan dat? Wat doe ik wat deze houding jegens mij rechtvaardigt?
Bij wat nazoeken lijkt de heer Gerrets een voetballer te zijn. Ik begrijp het verband dus nog steeds niet.
En bij nog verder zoeken kom ik bij deze meneer:
Rene Gerrets
Assistant Professor, Faculty of Social and Behavioral Sciences, University of Amsterdam
Maar ook deze ken ik niet.
Rene Gerrets
Assistant Professor, Faculty of Social and Behavioral Sciences, University of Amsterdam
Hierboven staat een tekst die geschreven is door René Gerrets. Omdat deze tekst werd besproken, leek jouw veroordeling ('wie zich christen noemt en zo spreekt...') over hem te gaan. Maar blijkbaar was het een soort algemene verzuchting.-DIA- schreef:Bij wat nazoeken lijkt de heer Gerrets een voetballer te zijn. Ik begrijp het verband dus nog steeds niet.
Rene Gerrets
Maar zo'n zucht slaak je toch niet zonder enige gedachte?Zita schreef:Hierboven staat een tekst die geschreven is door René Gerrets. Omdat deze tekst werd besproken, leek jouw veroordeling ('wie zich christen noemt en zo spreekt...') over hem te gaan. Maar blijkbaar was het een soort algemene verzuchting.-DIA- schreef:Bij wat nazoeken lijkt de heer Gerrets een voetballer te zijn. Ik begrijp het verband dus nog steeds niet.
Rene Gerrets