Ik stop inderdaad, want dit antwoord geeft blijk van een volledig niet begrijpen wat ik bedoel.Vervolgde schreef:@Samanthi en Terri,
Het halsstarrig blijven volharden in de wijziging van het onderwerp vind ik weinig respectvol en zeer te betreuren.
Het zou anders zijn als het nog iets wezenlijks zou toevoegen. Maar dat is niet het geval. Jullie reactie geeft blijk van een gebrek aan inzicht in het functioneren van de menselijke geest en vormt een ontkenning van de veelvormigheid van het ware geestelijke leven, zowel in haar ontstaan als in haar groei.
Verder blijft slechts een hameren op een activistisch christendom tot zelfverzekering, dat ik in Gods woord nergens tegenkom. Dat gaat zelfs zover dat jegens een ander ‘hard’ gedaan mag worden, compleet met Bijbeltekst en al.
Bij dergelijk grote verschillen is een gesprek niet meer mogelijk. Ik ga daarom niet meer inhoudelijk in op jullie bijdragen. Wel zou ik jullie, gegeven jullie vasthoudendheid, in overweging willen geven eens na te denken over de volgende vraag: Is het mogelijk dat wij er leerstellig naast zitten en daaruit misgrijpen?
Voor zover ik terug lees heb ik tegen niemand hard gedaan, d.m.v. een Bijbeltekst (ik had het niet specifiek tegen iemand) en herken ik me absoluut niet in een 'activistisch christendom tot zelfverzekering' .
De zekerheid ligt buiten ons, in Jezus Christus, Die zo ongelooflijk bereidwillig is om een zondaar te ontvangen.
De toe-eigening van het heil geeft helaas veel verwarring.
Maar ergens is er blijkbaar een snaar geraakt waardoor je zo veroordelend reageert, met best wel een felle reactie, jammer.
Laten we het er maar op houden dat we langs elkaar heen praten.