Zondag 28 november

Plaats reactie
Lambertus

Zondag 28 november

Bericht door Lambertus »

Zondag 28 november begint de advent
Hoe brengen julie de advent door ? Doen julie nog iest speciaals gedurende die periode of is het gewoon een week als ieder andere
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

1e Adventszondag...........dan wordt in het begin van dienst de 1e adventskaars weer aangestoken door een van de kinderen en een ander kind draagt een gedicht voor.

Maar zo gaat dat in de meeste hervormde gemeentes wel denk ik.

Groet,

Breek
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Okay maar doe je voor je zelf nog iets aan boete ? Ik bedoel ik probeer me de komende 4 weken wel wat dingen te onthouden om me er meer bewust van te zijn dat de Heer gekomen is om onze zonde te vergeven. En daar wij allen zondaars zijn...probeer ik hier toch wel in mee te gaan en mezelf eens onder de loep te nemen tja zo beleff ik het de advent. En uiteraard de adventskrans en later de boom en kerstal

Alsje blieft nou niet over die boom of kerstal beginnen maar zo leef ik door de advent naar kerst toe en oja 1e kerstdag ben ik ook nog ff jarig
Adorote

Bericht door Adorote »

Advent kleur Paars; een tijd van boete inkeer en verwachting.
Advent een tijd van soberheid halfvasten.
Advent een tijd van overdenking, waarom kwam Jezus Christus in het vlees op aarde.
Advent een tijd van gebed en meditatie.
Advent ook een vreugdevolle tijd.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Adorate
Advent kleur Paars; een tijd van boete inkeer en verwachting.
Advent een tijd van soberheid halfvasten.
Advent een tijd van overdenking, waarom kwam Jezus Christus in het vlees op aarde.
Advent een tijd van gebed en meditatie.
Advent ook een vreugdevolle tijd.
kort en krachtig had het niet beter kunnen zeggen :u:u
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
1e Adventszondag...........dan wordt in het begin van dienst de 1e adventskaars weer aangestoken door een van de kinderen en een ander kind draagt een gedicht voor.

Groet,

Breek

Ik denk het niet, althans als het goed is. Zijn we in de PKN dan al zo onder roomse invloed?
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Jelle

Groet,

Breek

Ik denk het niet, althans als het goed is. Zijn we in de PKN dan al zo onder roomse invloed?
Niet zo happen joh.....:%
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e

Groet,

Breek

Niet zo happen joh.....:%

Neehoor, de meeste trek is over. Maar het viel me zomaar even op.
Hoewel ik moet zeggen het gebruik kom ik wel meer tegen ook bij mensen waar ik het niet verwacht had.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

uh Jelle

mischien een domme vraag maar wat zou er niet aan de adventskrans kunnen dan ?

tijdens gezellig tafelen steek ik ook wel eens een kaars op

groetjes
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Groet,

Breek

Nou.....uuhhhh....zo rooms is dat niet hoor...........of confessioneel hervormd moet in jouw ogen onder de RK vallen...........
Wij steken al jaar en dag op iedere adventzondag een kaars aan en ik vind het een prachtige traditie!

Jij bent toch ook zo gehecht aan traditie................? :D
Plaats reactie