Polio kan weer de kop opsteken

moderne gelovige

Polio kan weer de kop opsteken

Bericht door moderne gelovige »

Vooral rond Rotterdam is men hier bang voor omdat hier veel allochtonen en streng gelovigen wonen die zich niet in laten enten.

Dit is vrij vertaald de strekking van een bericht op teletekst op 28 mei

Waarom zou je je kinderen niet in laten enten?
Dat vraag ik me althans af.
Je kunt de 'middelen', de vaccinatiestoffen toch zien als door God gegeven?

[Aangepast op 29/5/04 door moderne gelovige]
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Een stapje erger: mensen die zich niet laten verzekeren, die geven het leven in de handen van God. Op zich is de houding niet verkeerd, maar ik vind het een beetje overdreven.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door moderne gelovige
Vooral rond Rotterdam is men hier bang voor omdat hier veel streng gelovigen wonen die zich niet in laten enten.
Over verantwoordelijkheid gesproken.....
parsifal

Bericht door parsifal »

Oorspronkelijk gepost door moderne gelovige
Vooral rond Rotterdam is men hier bang voor omdat hier veel allochtonen en streng gelovigen wonen die zich niet in laten enten.

Dit is vrij vertaald de strekking van een bericht op teletekst op 28 mei

Waarom zou je je kinderen niet in laten enten?
Dat vraag ik me althans af.
Je kunt de 'middelen', de vaccinatiestoffen toch zien als door God gegeven?

[Aangepast op 29/5/04 door moderne gelovige]
Omdat ik hier vanuit mijn werk nogal mee te maken heb, interesseert me dit nieuwsbericht nu wel bijzonder. Nederland was polio vrij, maar met de situatie zoals die nu is lijkt het erop dat bij een volgende uitbraak niet zes mensen in het land besmet zullen worden, maar duizenden. Dit is echt gevaarlijk. Zolang er alleen mensen waren die om geloofsredenen niet lieten vaccineren waren er te weinig vatbare mensen om polio echt te verspreiden (In tegenstelling tot mazelen, wat trouwens ook super gevaarlijk is en vaak onderschat wordt), nu kan de grote uitbraak dus wel komen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Parsifal,

Zijn er ook wetenschappelijke argumenten tegen inenten?

Ik bedoel dan niet de roddel van de grachtengordel.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Orckie

Bericht door Orckie »

Je kan beter op God vertrouwen dan op inentingen.
Vest op prinsen geen betrouwen... (Ps. 146)
Andre

Bericht door Andre »

Waarom vertrouwen de wantrouwenden zich niet op hun inenting?
Daphne

Bericht door Daphne »

... Als je je inent is er niets aan de hand... tja en als je ziek wordt zonder ingeent te zijn... t spijt me zeer maar dan is t je eigen dikke schuld.... Hard of niet... wel de waarheid!
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Orckie
Laten we een ieder er vrij in laten en niet zo veroordelend spreken.

Ingeent op God vertrouwen en niet-ingeent op God vertrouwen. Het gaat er om dat we het Godsvertrouwen hebben als vrucht van de inenting in de Ware Wijnstok.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Laten we een ieder er vrij in laten en niet zo veroordelend spreken.

Ingeent op God vertrouwen en niet-ingeent op God vertrouwen. Het gaat er om dat we het Godsvertrouwen hebben als vrucht van de inenting in de Ware Wijnstok.
ik veroordeel niets of niemand joh, lees eens wat beter.
Ik hoop dat je het met me eens bent dat je het beste op God kan vertrouwen. Andere dingen, zoals je prikje, komen op een lagere plaats.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Ik hoop dat je het met me eens bent dat je het beste op God kan vertrouwen. Andere dingen, zoals je prikje, komen op een lagere plaats.
Je maakt onderscheid waar geen onderscheid is als het goed is. Het een sluit het ander niet uit. Maar de inentingsdiscussies zijn al uit-den-treure gevoerd hier.
Hartelijke groet,

Pim.

Orckie

Bericht door Orckie »

Je maakt onderscheid waar geen onderscheid is als het goed is. Het een sluit het ander niet uit. Maar de inentingsdiscussies zijn al uit-den-treure gevoerd hier.
daarom doe je er beter aan ze niet opnieuw te voeren.
Hier is aan de orde dat mensen bang zijn dat de ziekte de kop weer op steekt - en dan zeg ik: vertrouw op God: hoef je niet bang te zijn.
Ik weet ook wel dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is, maar toch is het onze plicht om elkaar dát voor te houden!
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Hier is aan de orde dat mensen bang zijn dat de ziekte de kop weer op steekt - en dan zeg ik: vertrouw op God: hoef je niet bang te zijn.
Ik weet ook wel dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is, maar toch is het onze plicht om elkaar dát voor te houden!
Als jij bedoelt: vertrouw op God, ook al ben je wel of niet ingeent, dan stem ik met je in. Als je bedoelt: je moet je niet inenten, maar op God vertrouwen: dan zeg ik je maakt een onderscheid wat er niet is als het goed is.
Hartelijke groet,

Pim.

Orckie

Bericht door Orckie »

Als jij bedoelt: vertrouw op God, ook al ben je wel of niet ingeent, dan stem ik met je in. Als je bedoelt: je moet je niet inenten, maar op God vertrouwen: dan zeg ik je maakt een onderscheid wat er niet is als het goed is.
het eerste uiteraard.
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Ik ben het met Pim [en dus ook met Orckie] eens, maar er worden ook door mensen andere argumenten gebruikt. Bijvoorbeeld door de vereniging kritisch prikken.

Hoe staan jullie dáár tegenover?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Plaats reactie