George W. Bush: nog een keer?

Plaats reactie
Orckie

George W. Bush: nog een keer?

Bericht door Orckie »

President George W. Bush (alias Dubya) is zijn verkiezingscampagne al weer begonnen in de hoop eind dit jaar herkozen te worden voor een tweede termijn als president van de Verenigde Staten.

Vinden wij dat hij nog een keer mag, of moet er een ander komen?
Kortom, wat vind je van Dubya?

Zelf vind ik dat hij mag blijven. Hij heeft heus wel fouten gemaakt, maar ik vind toch ook wel dat hij rechte lijnen trekt en ook nog wel rekening wil houden met het christelijk geloof.
Sijmen11

Bericht door Sijmen11 »

Tja, dat laatste wordt wel erg lastig voor hem, denk ik. Hij maakt zich nou niet bepaald geloofwaardig met al die wandaden in Irak...
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Amerika is de slechtste reklame voor de christelijke kerk in het Midden Oosten.
Jan de Wit

Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Amerika is de slechtste reklame voor de christelijke kerk in het Midden Oosten.
Bush lijkt me wel een goede leider maar dat leger van Amerika, daar heb ik groote vraagtekens bij.
Jan de Wit

Als ik Amerikaan was en ik moest kiezen tussen katholieke Kerry of protestantse Bush.
Koos ik voor protestantse Bush.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Wat mij betreft wordt Bush herkozen.
H.M.H.

Bericht door H.M.H. »

Ook ik hoop dat Bush weer herkozen wordt.
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Sijmen11
Tja, dat laatste wordt wel erg lastig voor hem, denk ik. Hij maakt zich nou niet bepaald geloofwaardig met al die wandaden in Irak...

BUSH for president!!

Maar ik heb er een zwaar hoofd in.

Overigens denk ik haast wel zeker dat die wandaden in Irak door de Amerikanen ontzettend worden uitvergroot! Door zowel de media als door de tegenhangers ( al dan niet in de campagne) van de regering Bush.

Er zitten een paar honderd duizend amerikanen in Irak , laat er nu een paar handjes vol dit soort bizarre dingen hebben gedaan. Absoluut niet goed te keuren en tegen alle oorlogsregels in maar laten we het absoluut niet zo uitvergroten.

Tís oorlog daar , en dan gebeuren er ontzettend verschrikkelijke dingen.
Zijn we vergeten hoe de Irakezen Amerikaanse burgers en militairen half dood door de straten sleepte?

Kortom , een oorlog is verschrikkelijk! dat blijkt maar weer .

En die militairen die zich te buiten zijn gegaan moeten vervolgd worden. absoluut!
Maar het is altijd jammer dat een paar foto's zo'n enorm groot politiek impact hebben/krijgen.

dus: Billy's CHOICE:

BUSH
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Andre

Bericht door Andre »

Van mij mag hij nog wel een keer komen;

Hij durfde Saddam aan te pakken, daar heb je moed voor nodig!
refo

Bericht door refo »

Als je iemand beoordeelt op grond van het feit dat hij een leger heeft, dan kun je voor Bush zijn. Als je maar voor lief neemt dat hij een gevaar voor de wereldvrede is. Dat was Saddam niet. Die was een gevaar voor de regio, en dat nog maar misschien. 't Was meer dreiging, blijkt achteraf. Bush heeft over de rug van de wereld en de rug van zijn landgenoten zijn pa gewroken aan Saddam. Familievete in het groot. Onder het mom van terrorisme dat Amerika bedreigt. 't Is gewoon een grote leugenaar. Maar dat zijn we allemaal, dus is het één pot nat.
Wat me opvalt is dat christenen zo voor Bush vallen, omdat hij eens in het openbaar bad. Wat zei de Heere ook weer over dat openbaar bidden? Daar gaat het dus niet om.
Overigens is heel die poespas in Amerika één schreeuw van ondemocratie. Poen = macht en nix anders.
Robert

Bericht door Robert »

Wow refo, da's een mooi staaltje linkse-media napraten!

- bush een gevaar voor de wereldvrede? Hij heeft twee wrede regimes afgezet. Hierdoor is Libie gestopt met de massavernietigingswapens.

- Sadam geen gevaar voor de wereldvrede? Hij ondersteunde het terrorisme in israel, heeft massa vernietigingswapens gebruikt tegen een buurland en tegen het eigen volk. Was een lont in het kruidvat van het midden-oosten. En dus voor de hele wereld.

- Sadam slechts een drijging? Hij heeft Iran aangevallen, Koeweit. Heeft massavernietigingswapens gebruikt tegen Iran en tegen de koerden. Heeft tussen de 500.000 en 1.000.000 doden op z'n geweten in eigen land. En dat noem jij slechts een dreiging? Kim Jon Il in Noord Korea vind je zeker ook een beste man? Wie heeft jouw hersens gespoeld? Dit is echt waanzin.

- Blijkt dat achteraf? We zullen nooit weten wat Sadam van plan was in de komende jaren. En als hij 'slechts een dreiging' was, dan kwam dat door de britse en amerikaanse troepen die in de omliggende landen gestationeerd waren. En die de no-fly zones inspecteerde. Natuurlijk vonden frankrijk en duitsland het best dat het op die manier geregeld was. MAar het is onzin te beweren dat we best 20 jaar door hadden kunnen gaan op deze manier. Makkelijk praten, als de amerikanen en de britten de kastanjes uit het vuur halen.
Bovendien is het bijzonder naief om te beweren dat sadam geen massa-vernietigingswapens had omdat we ze niet kunnen vinden. Wellicht zijn ze er niet, maar hij heeft ze gehad, hij heeft ze gebruikt en hij kan niet bewijzen hoe hij ze heeft vernietigd. Dat is reden genoeg om over een serieuze dreiging te spreken.

Achter 'oh hij had ze kennelijk niet dus we hadden niet mogen aanvallen' is waanzin. Dat is hetzelfde als zeggen van een psychopaat in een kleuterklas die twee kinderen heeft doodgeschoten, en die daarna zelf is omgelegd door de politie, en waarvan bleek dat hij geen kogels meer in z'n pistool had zitten: "We hadden hem kunnen laten zitten, z'n kogels waren op. Het was echt stom van de politie dat ze hem doodschoten"

- Hij heeft z'n vader gewroken: wat een kinderachtig argument. Dat is pure demagogie. Net als het olie-argument, maar dat durft niemand meer te gebruiken nu amerika meer geinvesteerd heeft in de oorlog dan het de komende 100 jaar door olie-winst uit irak kan halen.
kinderachtige argumenten verzinnen kunnen we allemaal.

- Bush heeft over de rug van de wereld...... bush heeft wereld-problemen in zijn eentje opgelost. Als 'de wereld' en dan vooral europa had MEEGEWERKT ipv tegengewerkt was het ongetwijfeld stukken beter nu in Irak. Maar omdat frankrijk en duitsland niet 'onder amerikaans bevel' willen meedoen (hoezo kinderachtige machtspolitiek? ) komt het allemaal op het bordje van de amerikanen. NEt als:
- in kosovo
- zuid korea
- europa 1945
- nog tientallen andere gebieden in de wereld.

Europa praat alleen maar, amerika heeft vele conflicten opgelost in de wereld.

- het zijn leugens. Wat een onzin. Noem één leugen...!
Je bent echt gehersenspoeld man. Dat het terrorisme amerika bedrijgt is een leugen? Waar was jij 11 september? Waar was jij 11 maart? Lees je geen krant? In wat voor wereld leef jij?

- ik val niet voor bush omdat hij in het openbaar bad, ik val voor hem omdat hij korte metten maakt met het bureaucratisch omgaan met conflicten, zoals duitsland en frankrijk.
Ik wou dat de wereld zo met alle problemen om zou gaan. Noord Korea eerst.

- amerika is poen en macht? Wie zeurt er over 'macht'? Dat is europa. Wie is de baas, wie niet, wij willen de baas zijn.
Hoe kan je amerika 'poenzucht' verwijten als ze honderden miljarden hebben besteed aan Afganistan, Irak..... EUROPA.

maar goed, het is al verspilling dat ik op je posting in ga!
je posting is een grote scheldkannonade ZONDER ENIG ARGUMENT. Zoals gewoonlijk bij dit soort achter elkaar en vooral achter links aanloop meningkjes.

we hebben geen idee hoe we hier in dit land worden geregeerd door de media.

en door wordt ik vreselijk woedend van. We zijn een massa-volk dat pleit voor 'zelfbeschikking'
Dathenum

Bericht door Dathenum »

:u:u:u:u
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Wat mij betreft mag Bush nog wel een paar jaar president blijven, en de argumenten van Robert, kan ik me helemaal in vinden :u
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Wow refo, da's een mooi staaltje linkse-media napraten!

- bush een gevaar voor de wereldvrede? Hij heeft twee wrede regimes afgezet. Hierdoor is Libie gestopt met de massavernietigingswapens.

- Sadam geen gevaar voor de wereldvrede? Hij ondersteunde het terrorisme in israel, heeft massa vernietigingswapens gebruikt tegen een buurland en tegen het eigen volk. Was een lont in het kruidvat van het midden-oosten. En dus voor de hele wereld.

- Sadam slechts een drijging? Hij heeft Iran aangevallen, Koeweit. Heeft massavernietigingswapens gebruikt tegen Iran en tegen de koerden. Heeft tussen de 500.000 en 1.000.000 doden op z'n geweten in eigen land. En dat noem jij slechts een dreiging? Kim Jon Il in Noord Korea vind je zeker ook een beste man? Wie heeft jouw hersens gespoeld? Dit is echt waanzin.

- Blijkt dat achteraf? We zullen nooit weten wat Sadam van plan was in de komende jaren. En als hij 'slechts een dreiging' was, dan kwam dat door de britse en amerikaanse troepen die in de omliggende landen gestationeerd waren. En die de no-fly zones inspecteerde. Natuurlijk vonden frankrijk en duitsland het best dat het op die manier geregeld was. MAar het is onzin te beweren dat we best 20 jaar door hadden kunnen gaan op deze manier. Makkelijk praten, als de amerikanen en de britten de kastanjes uit het vuur halen.
Bovendien is het bijzonder naief om te beweren dat sadam geen massa-vernietigingswapens had omdat we ze niet kunnen vinden. Wellicht zijn ze er niet, maar hij heeft ze gehad, hij heeft ze gebruikt en hij kan niet bewijzen hoe hij ze heeft vernietigd. Dat is reden genoeg om over een serieuze dreiging te spreken.

Achter 'oh hij had ze kennelijk niet dus we hadden niet mogen aanvallen' is waanzin. Dat is hetzelfde als zeggen van een psychopaat in een kleuterklas die twee kinderen heeft doodgeschoten, en die daarna zelf is omgelegd door de politie, en waarvan bleek dat hij geen kogels meer in z'n pistool had zitten: "We hadden hem kunnen laten zitten, z'n kogels waren op. Het was echt stom van de politie dat ze hem doodschoten"

- Hij heeft z'n vader gewroken: wat een kinderachtig argument. Dat is pure demagogie. Net als het olie-argument, maar dat durft niemand meer te gebruiken nu amerika meer geinvesteerd heeft in de oorlog dan het de komende 100 jaar door olie-winst uit irak kan halen.
kinderachtige argumenten verzinnen kunnen we allemaal.

- Bush heeft over de rug van de wereld...... bush heeft wereld-problemen in zijn eentje opgelost. Als 'de wereld' en dan vooral europa had MEEGEWERKT ipv tegengewerkt was het ongetwijfeld stukken beter nu in Irak. Maar omdat frankrijk en duitsland niet 'onder amerikaans bevel' willen meedoen (hoezo kinderachtige machtspolitiek? ) komt het allemaal op het bordje van de amerikanen. NEt als:
- in kosovo
- zuid korea
- europa 1945
- nog tientallen andere gebieden in de wereld.

Europa praat alleen maar, amerika heeft vele conflicten opgelost in de wereld.

- het zijn leugens. Wat een onzin. Noem één leugen...!
Je bent echt gehersenspoeld man. Dat het terrorisme amerika bedrijgt is een leugen? Waar was jij 11 september? Waar was jij 11 maart? Lees je geen krant? In wat voor wereld leef jij?

- ik val niet voor bush omdat hij in het openbaar bad, ik val voor hem omdat hij korte metten maakt met het bureaucratisch omgaan met conflicten, zoals duitsland en frankrijk.
Ik wou dat de wereld zo met alle problemen om zou gaan. Noord Korea eerst.

- amerika is poen en macht? Wie zeurt er over 'macht'? Dat is europa. Wie is de baas, wie niet, wij willen de baas zijn.
Hoe kan je amerika 'poenzucht' verwijten als ze honderden miljarden hebben besteed aan Afganistan, Irak..... EUROPA.

maar goed, het is al verspilling dat ik op je posting in ga!
je posting is een grote scheldkannonade ZONDER ENIG ARGUMENT. Zoals gewoonlijk bij dit soort achter elkaar en vooral achter links aanloop meningkjes.

we hebben geen idee hoe we hier in dit land worden geregeerd door de media.

en door wordt ik vreselijk woedend van. We zijn een massa-volk dat pleit voor 'zelfbeschikking'

:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Wel ik woon in de States en ik vind dat en Bush en Rumsfeld flink gelogen hebben tegen ons.
Irak had geen banden met Osamas club en massavernietigings wapens waren er ook al niet.
Van de misstanden in de gevangenis waren ze op de hoogte en er lopen al bijna een jaar onderzoeken, maar als deze fotos niet waren geplubiceerd, hadden ze mooi niets verteld. Ook niet tegen het congres. Dat wist nl nog van niets.
Het gaat niet alleen om wat je op de fotos ziet , maar ook over moord en verkrachting.
Als excuus word gebruikt dat de militaire inlichtingendienst dit wilde. Ze hoopten zo meer informatie te krijgen.
De soldaten op de fotos zeggen dat ze slechts orders opvolgden.
Waar heb ik dat meer gehoord???
Het maakt me niet gerust op wat er op Guantanamo Bay gebeurt.
Daar is helemaal geen controle..
Ik schaam me voor Amerika en Mede -Christenen
Dit gebeurt niet uit mijn naam .
En al die problemen Korea.. Vietnam... Kosovo ... zin door al dat geweld nog steeds de wereld niet uit.
Maar ik vrees dat er niet wveel keus is straks
Kerry is niet anders...
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Plaats reactie