Geld geven aan zwervers

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door Egbert
Wat redeneren we weer lekker vanuit onze riante positie, vanachter onze super pc's, Fijne avond gehad? Lekker gezongen, alleen ja die zwerver, die luilak zou bijna m'n leuke verantwoorde avond bederven.
Ach, kom op zeg. Natuurlijk is het erg dat mensen op straat leven. Maar zolang ik nog zwervers zie die flessen bier in de hand hebben of drugs snuiven dan heb ik geen medelijden met ze dat ze op straat leven. Daar kiezen ze voor. Voor die fles bier hadden ze ook een snee brood kunnen kopen, of naar de kapper kunnen gaan.
Even heel simpel gezegd zit bij de meeste dak- en thuislozen een steekje los Tukker. Dus als ze ergens voor kiezen, dan is dan een keuze gemaakt door iemand met psychisch en/of verstandelijke beperkingen. Het woord keuze is dan erg relatief, vind je niet?

Het volgende voorbeeld ter verduidelijking: Als jouw kind in een sloot springt, dan had je kind ook gewoon op de kant kunnen blijven staan. Het is zijn/haar eigen keuze om in de sloot te springen. Anderzijds kunnen we ons afvragen of het kind de vermogens had een keuze te maken.... Zorg daarom dat je naast je kind staat als jullie in de buurt van een sloot staan en help je kind, houd ze vast!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Egbert
Wat redeneren we weer lekker vanuit onze riante positie, vanachter onze super pc's, Fijne avond gehad? Lekker gezongen, alleen ja die zwerver, die luilak zou bijna m'n leuke verantwoorde avond bederven.
Ach, kom op zeg. Natuurlijk is het erg dat mensen op straat leven. Maar zolang ik nog zwervers zie die flessen bier in de hand hebben of drugs snuiven dan heb ik geen medelijden met ze dat ze op straat leven. Daar kiezen ze voor. Voor die fles bier hadden ze ook een snee brood kunnen kopen, of naar de kapper kunnen gaan.
Even heel simpel gezegd zit bij de meeste dak- en thuislozen een steekje los Tukker. Dus als ze ergens voor kiezen, dan is dan een keuze gemaakt door iemand met psychisch en/of verstandelijke beperkingen. Het woord keuze is dan erg relatief, vind je niet?

Het volgende voorbeeld ter verduidelijking: Als jouw kind in een sloot springt, dan had je kind ook gewoon op de kant kunnen blijven staan. Het is zijn/haar eigen keuze om in de sloot te springen. Anderzijds kunnen we ons afvragen of het kind de vermogens had een keuze te maken.... Zorg daarom dat je naast je kind staat als jullie in de buurt van een sloot staan en help je kind, houd ze vast!
Maar nadat dat kind in die sloot gesprongen is, danbeseft het kind wel dat ie dat niet weer moet doen, en als ie de volgende keer voor die sloot staat, dan bedenkt ie zich wel 10 keer voordat ie er weer inspringt.
Zeg ook niet dat het niet erg is, en die mensen zijn ook niet goed, want een normaal denkend mens wil niet op straat slapen en leven.
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Ken zelf een geval. (herhaling)
Hij is marrokaan. Hij is christen geworden. Woont in Amsterdam-west.
Had een huurhuis. Omdat hij de islam afviel en met een kruis om zijn nek hing. Werd hij door een groep van 10 mensen geterroriseerd. O.a. door zijn buren.
Verschillend keren in elkaar geslagen. De politie deed niets. Heeft ondanks dat ie een huurhuis had toch op straat moeten leven uit zijn eigen veiligheid. (is ongelovelijk he).
Jarenlang ging dit door. (de politie deed pas iets na 4 jaar en nog heel minimaal).
Hij kon niet zomaar in zijn huis. Hij werd in het gangepad van de flat-appartement in elkaar geslagen.
Hij leefde op straat, slaapte onder een brug of een oud verlaten huis cq schuur waar veel daklozen slapen.
Ik had hem graag willen helpen maar omdat ik nog bij mijn ouders woon kon ik dat niet.
Hij was dakloos omdat hij christen was geworden. En dat in Nederland. Misschien geloof je me niet.
Maar het is echt zo.
Hij is heel vaak in elkaar 10x (denk ik)geslagen en heeft zijn tanden zijn er uit geslagen en ook heeft hij vaak een gebroken been. Ik bracht hem verschillende keren weg naar het ziekenhuis. Was af en toe op een schuiladres. Maar kon nooit lang blijven. Na een paar weken moest ie weer wat anders. De woningbouw vereniging wou ook geen nieuwe woning voor hem helpen.
Is het normaal, dat hij dakloos is.
Hij is voor alle duidelijkheid geen drugsverslaafde of drankverslaafde.
groet,
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Maar nadat dat kind in die sloot gesprongen is, danbeseft het kind wel dat ie dat niet weer moet doen, en als ie de volgende keer voor die sloot staat, dan bedenkt ie zich wel 10 keer voordat ie er weer inspringt.
Zeg ook niet dat het niet erg is, en die mensen zijn ook niet goed, want een normaal denkend mens wil niet op straat slapen en leven.
Vraag me af of dat besef wel zo duidelijk aanwezig is bij een kind. Kan me een iedergeval indenken dat bij iemand met psychische of verstandelijke tekortkomingen het besef niet aanwezig is en dat hij zich 10x aan dezelfde steen zal stoten.....
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Tukker, wat te denken van kinderen die verslaafde ouders hadden, misbruikt zijn (psygische schade), ouderloze kinderen, ect.
Ik begrijp dat je het wel wil snappen, maar gewoon niet kan snappen. Zoek op internet eens iets op over verslaafd worden, zijn, en afkicken.

P.S. Ik weet zeker dat iedere verslaafde van z'n verslaving afwil!!
Jan de Wit

Hoe zou de gewonde van het verhaal in de bijbel anno 2004 er uit zien. (barmhartige samaritaan)
Jan de Wit

Wat kan je zeggen als een man bedelt om geld.
Ach weer een, waarom ga je niet werken.
(vraagje is er wel werk? vooral voor een dakloze is dat bijna onmogelijk om werk te krijgen. Zeker in deze tijd.)

Je hebt toch uitkeringen?
(vraagje soms laat een uitkering heel lang op zich wachten, sommige zijn illigaal hebben geen uitkering, sommige hebben geen recht op een uitkering, (ken een geval die een wao kreeg maar zwart bijklusde (mag niet idd) uitkering gestopt en werk ook. en leeft nu op straat.)

Ach ze kopen er alleen drank van.
(is niet zo, niet alle daklozen zijn aan de drank.)

Ach je hoeft in nederland niet te bedelen om eten.
(misschien niet maar wel om onderdak te krijgen of een broodje)

Er kunnen 1001 redenen zijn waarom iemand dakloos is.
Plaats reactie