Demonstratie rond Tweede Kamer tegen asielbeleid

Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

Ik vind idd ook dat je na 25 jaar wel de taal mag spreken. Maar het is ook weer zo dat de gastarbeiders dachten dat ze weer terug zouden gaan, maar uiteindelijk niet meer konden. (uiteindelijk Nederlands eigen schuld omdat die die gastarbeiders zelf hier naartoe heeft gehaald). Maar ja wat er precies omgaat in de gedachten van die mensen weet je ook niet, misschien waren ze wel te oud om de taal nog te leren, kan altijd wel leren maar tis wel een stuk moeilijker. Misschien waren ze gewoon bang, en misschien hadden ze geen zin. Je weet het niet.

Toch vind ik wel dat aanpassen van twee kanten moet komen, hoe kan een buitenlander zich aanpassen als de omgeving niet mee werkt?

En de media heeft hier ook grote invloed op, geloof niet alles wat de media zegt. In de media hoor je alleen de extremen. De zielige in nederland opgegroeide kindjes, de criminele groep asielzoekers. Terwijl er echt veel asielzoekers zijn die veel goed voor Nederland doen, en er ook veel zijn die vast geen eens kinderen hebben...
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Oorspronkelijk gepost door Uil
beschreven in Leviticus 19
33 En wanneer een vreemdeling bij u in uw land als vreemdeling verkeren zal, gij zult hem niet verdrukken.
34 De vreemdeling, die als vreemdeling bij u verkeert, zal onder u zijn als een inboorling van ulieden; gij zult hem liefhebben als uzelven; want gij zijt vreemdeling geweest in Egypteland; Ik ben de HEERE, uw God!
Hoe zien jullie deze tekst?
Integraal toepasselijk?

Van de andere kant; moeten wij geen afschuw hebben voor valse godsdiensten zoals de islam, die al die immigranten meebrengen uit den verre?

De andere kant is deze tekst Uil. Trouwens dat schreef ik al eerder, we moeten barmhartig en rechtvaardig zijn:

Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.
Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.
Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;
En doe barmhartigheid aan duizenden dergenen, die Mij liefhebben, en Mijn geboden onderhouden.
Gij zult den naam des HEEREN uws Gods niet ijdellijk gebruiken; want de HEERE zal niet onschuldig houden, die Zijn naam ijdellijk gebruikt.
Gedenkt den sabbatdag, dat gij dien heiligt.
Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen;
Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is;
Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de HEERE den sabbatdag, en heiligde denzelven.
Eert uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land, dat u de HEERE uw God geeft.
Gij zult niet doodslaan.
Gij zult niet echtbreken.
Gij zult niet stelen.
Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.
Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is.

De Wet geldt dus ook de vreemdeling.

Tot slot, het is de erfenis van jaren paars dat nu bij minister Verdonk op haar bord ligt. Ook is het de ring van advocaten / hulpverleners die rondom deze asielzoekers liggen. Deze doen niets anders dan 'onrust' creëren, in de hoop dat het niet doorgaat. Het is natuurlijk hun brood.

Groeten,
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje


Afbeelding
Inmiddels eet en drinkt de man weer, heeft z'n touwtjes doorgeknipt!

Jammer dat het zover heeft moeten komen.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Oorspronkelijk gepost door tukkertje


Afbeelding
Inmiddels eet en drinkt de man weer, heeft z'n touwtjes doorgeknipt!

Jammer dat het zover heeft moeten komen.

geen volhouder dus. Alleen het feit al dat je sit doet met jezelf. Dit hoort niet in Nederland thuis.
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
geen volhouder dus. Alleen het feit al dat je sit doet met jezelf. Dit hoort niet in Nederland thuis.
Tjonge, ik ben diep onder de indruk van je overtuigende argumentatie. Die kerel gedraagt zich raar, is geen volhouder, en 'dus' hoort hij niet in Nederland thuis.
Nee, die Nederlanders zijn allemaal lekkere jongens..
Uil

Bericht door Uil »

Goed opgemerkt, Lebaoth.
Dit gedrag hoort niet in Nederland thuis, maar ook niet daarbuiten.
Ik vind het jammer dat zijn foto nu al 3 keer getoond is in deze discussie. Zoveel aandacht verdient deze freak niet.
De eerste foto is meer dan genoeg toch?
Kunnen de overige posters de foto niet wissen uit hun bijdrage?
Adje

Bericht door Adje »

men, Uil, dat meen je niet.... ken je het begrip ironie?
:!
Uil

Bericht door Uil »

Ja, hoor. Maar dat heb ik hier niet geproefd. Lebaoth ook niet.
Heb jij het over de reactie van Tukkertje?
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Vind je dit normaal dan Adje? Het is puur aandachttrekkerij. Natuurlijk zal er wel weer een heel verhaal achter zitten, maar wie haalt het in zijn hersens om zoiets te doen. Dat doe je gewoonweg niet. simpel.
Adje

Bericht door Adje »

nee, in de reactie van lebaoth, Uil.

misschien is die man wel wanhopig, tukkertje, ken jij z'n verhaal? en dat is niet simpel. weer zo'n typisch kortzichtige
non-posting van je...
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Adje
nee, in de reactie van lebaoth, Uil.

misschien is die man wel wanhopig, tukkertje, ken jij z'n verhaal? en dat is niet simpel. weer zo'n typisch kortzichtige
non-posting van je...
Als het echt een schreinend geval was geweest had ie wel een pardon gekregen. Blijkbaar valt het dus wel mee. Straks krijgen we nog van die taferelen dat mensen zich op het binnenhof in de fik steken.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Door aandacht te trekken, schijnt het zo te zijn, dat plannen opeens wél doorgaan. Nouja, dan worden de "rustige" mensen er de dupe van.

Dat klopt toch ook niet.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Plaats reactie