Nee, want die anti-biotica hoeft niet aan te slaan. God heeft de mens verstand gegeven en zo kan de mens medicijnen ontwikkelen die inderdaad heel wat levens redden. Echter, als de Heere vindt dat je 'tijd erop zit', is het wel eeuwigheid; tegen de eeuwigheid gaat geen medicijn op!Oorspronkelijk gepost door wit schaap
.............en hier gaat de mens op de plaats van God zitten. Een woordelijke bevestiging van wat ik dagelijks tegenkom in de wetenschap.........
Bieveillance,
Als ik een doodzieke patient anti-biotica geef, terwijl als hij/zij die niet krijgt sterft, is dat ook op de stoel van God gaan zitten?
Nee! Mensen helpen met sterven = het heft in eigen handen nemen. Niet de mens bepaald over zijn leven, maar God. Hierin verschillen wij echter van mening en ik verwacht ook niet dat we er samen uitkomen. Ik wil je benadrukken dat je als mens nog zo suïcidaal kunt zijn, als de Heere wil dat je blijft leven, zul je blijven leven, ondanks eventuele menselijke hulp die je krijgt. Dit zuig ik niet uit mijn duim, dit is gebaseerd op de ervaren werkelijkheid...Wij gaan niet op de stoel van God zitten, maar wij gebruiken onze kennis om mensen te helpen, maar die kennis kunnen we ook gebruiken om mensen te helpen met sterven,
Dat is nog altijd door God bestuurd, niet door de mens.evenzo als wij hen helpen weer beter te worden.
Wel in mijn optiek.In beide gevallen heeft dat NIETS met God, of het innemen van zijn plaats te maken.
Groeten,
Bienveillance
[Aangepast op 28/3/03 door Bienveillance]