PRINSJESDAG 2003

Jelle

Bericht door Jelle »

Trouwens een vurtregeling voor mannen die pas weer opneiuw vader geworden zijn van een zoon is er niet en komt er niet. Voor deze mensen wordt er werktijd verlanging aangevraagd.

Om over de vut terug te komen. aarom niet juist die regling nog weer naar voren gehaald. Nu het aantal werkelozen zo hard stijgt zou het toch juist goed kunnen zijn om de ouderen te laten gaan zodat de anderen daarvoor in de plaats kunnen komen.
En de vergrijzing? volgens mij komen er door digitalisering steeds meer banen op de tocht en zal het aantal mensen die nog een baan kunnen vinden ook minder worden. Daarom zie ik niet dat dat ouderen dus nog weer langer moeten gaan werken.
nursje

Bericht door nursje »

Ik denk wel degelijk dat men langer zal moeten gaan werken. Er is een groep mensen die gewoon niet langer aan het werk kan omdat ze afgekeurd gaan worden of niet meer aanm de eisen kunnen voldoen die aan medewerkers gesteld word.Ik heb wel het idee dat ik op mijn 70ste nog moet werken mocht in in goede gezondheid zijn!
Maar ik moet zeggen dat ik me nu nog niet druk kan maken over het feit dat ik over tig jaar nog werken! Wie leeft wie dan zorgt zou ik zo zeggen!
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door nursje
Ik denk wel degelijk dat men langer zal moeten gaan werken. Er is een groep mensen die gewoon niet langer aan het werk kan omdat ze afgekeurd gaan worden of niet meer aanm de eisen kunnen voldoen die aan medewerkers gesteld word.
Ik denk dat dat afkeuren nu juist wel zal gaan meevallen. Nu men strenger gaat controleren omdat men steeds minder mensen in de WAO wil laten komen zullen er toch meer mensen aan het werk blijven.
Trouwens kennis? er komen genoeg jeugdigen van opleidingen die daar goede kennis hebben opgedaan.
De groep die nu in aanmerking komen voor de fut hebben vaak al heel wat langer gewerkt dan menigeen nog ooit zal kunnen doen.
Ik ken genoeg mensen die al vanaf hun 15 jaar werken en als je dan 60 bent heb je toch al 45 jaar werken achter de rug. Ik vind het dan toch aso om die mensen te gaan verplichten om nog maar eens langer door te werken.
Tegenwoordigen zijn er velen al bijna 25 jaar of ouder voordat ze zelfs gaan werken.
Nee, volgens mij schieten er genoeg over om later de leegkomende banen op te vullen.
nursje

Bericht door nursje »

Wat ik eigenlijk bedoelde Jelle is:
Kijk eens om je hen hoeveel relatief jonge mensen krijgen een hersenbloeding o.id. en kunenn daardoor op relatief jonge leeftijdniet meer werken
En ik had het niet over kennis maar meer over de flexibiliteit en het meegaan met de meute. Dus veel uren maken en daarin ook flexibel zijn.
Ik ndek dat een boel mensen dat straks niet meer bij kunnen houden.
Als ik kijk in mijn eigen beroepsgroep moet ik er niet aan denken straks op mijn 70 ste nog mensne te wassen en pillen te delen. Dat is ondoenlijk en wat moet ik dan? Dan word ik vast afgekeurd en moet ik me op mijn zestigste nog gaan omscholen?
Zo bedoelde ik dus dat het aantal wao ers toe zal nemen.
Jelle

Bericht door Jelle »

"Dus veel uren maken en daarin ook flexibel zijn. "

Ik denk dat dat geen kwaad kan, onze generatie heeft al heel wat uren moeten maken per dag. zelf werk in gemiddeld zo.n 15 uur per dag en zouden anderen dan geen 10 uur kunnen werken.

"Ik denk dat een boel mensen dat straks niet meer bij kunnen houden.
Als ik kijk in mijn eigen beroepsgroep moet ik er niet aan denken straks op mijn 70 ste nog mensne te wassen en pillen te delen. Dat is ondoenlijk en wat moet ik dan? Dan word ik vast afgekeurd en moet ik me op mijn zestigste nog gaan omscholen?"

Nou ik zie mensen op hun 70 ste ook geen mensen wassen, maar pillen uitdelen nog wel. Dit zal voor veel beroepen gelden.
Maar omscholen op je 50 ste of 60 ste, Waarom niet?
We kunnen als we willen allemaal meekomen als we maar bereid zijn om bijscholing te volgen.
Zelf ben ik uit een generatie die zelfs nog nooit van eencomputer gehoord hadden, hij was er trouwens nog niet eens.
Op mijn 47 ste ben ik pas begonnen om met een computer te leren werken, dat was een hele omschakeling, onze huideige jeugd groeit er mee op. Toch heb ik me behoorlijk ingewerkt en kan ik zelfs op het internet zitten en voor mijn werk zou ik hem niet meer kunnen missen.

En zeker zullen er mensen zijn die op latere leeftijd niet meer gezond zijn en in de WAO terecht komen en daar heb ik geen moeite mee, maar ik zie ook om me heen mensen die niets meer doen (in hun vak) maar best nog ander werk zouden kunnen verrichten en die horen dus niet thuis is de WAO.
Daarom denk ik dat het aantal WAO-ers niets meer behoeft te zijn dan anders en ik denk zelfs minder kan worden.
En bij 70 nog werken zie ik ook niet zitten hoor, en dat zal voor de meesten wel gelden. Maar het is wel jammer dat nu juist de grote groep die zich met veel uren werken per dag nu juist weer degenen zijn die van het voorgehouden stuk wordt in al die jaren nu niet meer kunnen gaan genieten.
limosa

Bericht door limosa »

Eens Jelle!

Ik ben wel niet zo oud, en helemaal nog geen opa maar wel opgegroeid met de regel werken doen we naar behoefte (en die was en is altijd groot). Uren tellen doen we niet aan. Zaterdag was altijd makkelijk om nog even naar de zaak te gaan en als m'n moeder dan 's middags nog weg wilde was dat toch eigenlijk maar onhandig. Daarom groot respect voor degenen die veel uren maken, en ik doe er zelf ook aan mee, maar zeker wie nog een gezinsleven heeft te onderhouden zou ik willen zeggen: ga niet overdrijven. Je hebt ook een verantwoordelijkheid naar je vrouw/kinderen toe. Zeker als je nog wat van die fijne onbetaalde en meestal door ondergewaardeerde nevenfucties hebt in kerk/politiek/onderwijs moet je ook aandacht hebben voor het gezinsleven.

En hoe lang we door moeten werken? Ik maak me geen enkele illusie, tegen de tijd dat ik de leeftijd heb (als ik die mag bereiken) waarop je nu mag stoppen zal ik nog wel even door moeten. De toekomst is wat dat betreft niet zo rooskleurig. Maar 't is vooral afhankelijk van de economie op wereldschaal. En die is niet echt te beinvloeden.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Billy

laten we die honderden mensen dan uit de WW houden door ze in de produktie en tuinbouwsector te laten werken, dan hoeven we ook die volle touringcars met goede en werkwillige arbeiders uit Polen te halen, wat nu zeer structureel gebeurt.
Omdat er in het verleden ( en nog steeds gezien recente berichten) veel illegalen aan het werk zijn gezet in de productiesector en in de westlandse tuinbouw en daarbij zeer veel problemen ontstonden is men de laatse jaren over gegaan op Polen met een duits paspoort. Met honderden tegelijk komen ze momenteel naar NL om een aantal weken of maanden werk te doen waar de Nederlandse Werkelozen te beroert voor zijn en bang zijn om vuile handen te krijgen.
Beste Billy even snel een reakties, verwacht verder van mij geen politieke discussie van mij kan politiek gestolen worden, maar min of meer ongenuanceerde postings prikkelen altijd.

Zoals bovenstaande uitgelichte stukje. Probeer jij eens in dit vol geprocedureerde land als WW seizoens arbeid te verrichten , je wordt gekort langs alle kanten, seizoens arbeid voor ww'ers is voor beide partijen onaantrekkelijk. voor de tuinder die moet meer betalen [de pool is goedkoper] en voor de WW'ers die krijgen minder dan ze in de ww krijgen.

Haast je niet met antwoorden ik heb de tijd.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Plaats reactie