SGP op TV

Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Vrijdag, 26 september 2003, 23:25 Ned 2

Nederlandse fundamentalisten

Catherine Keyl gaat vanavond op stap met Diederik van Dijk. Hij is fractiemedewerker bij de SGP, de fundamentalistische christenpartij, die onlangs bijna toetrad tot de regering in ons land.

Hij laat zijn leven volledig bepalen door de bijbel. Dat strookt in vele opzichten niet met hoe Catherine tegen het leven aankijkt. Dit blijkt onder andere tijdens een rondleiding in de Tweede Kamer. Samen met drie vrouwen legt zij Diederik het vuur aan de schenen over het vrouwenstandpunt, euthanasie en homoseksualiteit.

Kritisch en confronterend vergezelt Catherine Diederik tevens naar zijn kerk, maakt kennis met zijn vrouw en leert zijn vroegere vrienden kennen. Deze staan nog steeds versteld van de ommekeer die Diederik heeft gemaakt. De 'wilde' Diederik die zij kenden mag niet meer sporten, feest niet meer en wordt zeker niet meer dronken.

Allemaal kijken hè!!! (helaas een beetje laat, maar het is vrijdag toch?)

Een 'breekje' van Breekijzertje
Guppy

Bericht door Guppy »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Vrijdag, 26 september 2003, 23:25 Ned 2

Nederlandse fundamentalisten

Catherine Keyl gaat vanavond op stap met Diederik van Dijk. Hij is fractiemedewerker bij de SGP, de fundamentalistische christenpartij, die onlangs bijna toetrad tot de regering in ons land.

Hij laat zijn leven volledig bepalen door de bijbel. Dat strookt in vele opzichten niet met hoe Catherine tegen het leven aankijkt. Dit blijkt onder andere tijdens een rondleiding in de Tweede Kamer. Samen met drie vrouwen legt zij Diederik het vuur aan de schenen over het vrouwenstandpunt, euthanasie en homoseksualiteit.

Kritisch en confronterend vergezelt Catherine Diederik tevens naar zijn kerk, maakt kennis met zijn vrouw en leert zijn vroegere vrienden kennen. Deze staan nog steeds versteld van de ommekeer die Diederik heeft gemaakt. De 'wilde' Diederik die zij kenden mag niet meer sporten, feest niet meer en wordt zeker niet meer dronken.

Allemaal kijken hè!!! (helaas een beetje laat, maar het is vrijdag toch?)

1. Ik lees het te laat
2. Niet alle SGP-ers (waaronder ik) hebben TV....
3. Maar bedankt voor je melding.
4. En, was het de moeite waard?
limosa

Bericht door limosa »

Allemaal kijken hè!!!

Lijkt me niet nodig. Als de SGP op de televisie komt is dat niet in de eerste plaats om de bestaande achterban te bereiken. Nog los van het praktische probleem dat we geen TV hebben. En dat zelfs de SGP geen reden is om er een aan te schaffen.
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door Guppy
1. Ik lees het te laat
2. Niet alle SGP-ers (waaronder ik) hebben TV....
3. Maar bedankt voor je melding.
4. En, was het de moeite waard?
Lezen Guppy!

26 september (dat moet bij ons nog komen...........)

Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door limosa
Allemaal kijken hè!!!

Lijkt me niet nodig. Als de SGP op de televisie komt is dat niet in de eerste plaats om de bestaande achterban te bereiken. Nog los van het praktische probleem dat we geen TV hebben. En dat zelfs de SGP geen reden is om er een aan te schaffen.
Een unieke kans om je partijgeluid te laten horen denk ik.
En wat dacht je van het weerleggen van de bestaande karikaturen aangaande de sgp?

limosa

Bericht door limosa »

Breekijzertje,

Een unieke kans om je partijgeluid te laten horen denk ik.
En wat dacht je van het weerleggen van de bestaande karikaturen aangaande de sgp?

Op zich wel mee eens als je naar de samenleving buiten de SGP-achterban kijkt maar ik schreef dan ook . . . om de bestaande achterban te bereiken. Daar heb je geen TV voor nodig, die lezen het RD of De Banier. Of allebei.

limosa
Guppy

Bericht door Guppy »

[/quote]Lezen Guppy!

26 september (dat moet bij ons nog komen...........)

Een 'breekje' van Breekijzertje [/quote]

Je hebt helemaal gelijk Breekijzertje, dat was niet slim van mij.
Plaats reactie