Peiling: wie gebruikt er een virusscanner

Lecram

Peiling: wie gebruikt er een virusscanner

Bericht door Lecram »

Na deze roerige virus en blaster weken ff een polletje over wie nu een scanner gebruikt.
(mag wederom anoniem)
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Ik draai regelmatig een online virusscanner (Housecall) en heb in Windows XP de firewall aangevinkt staan.

Een 'breekje' van Breekijzertje
Jootje

Bericht door Jootje »

Ik ga nu alle virusscanners die er maar zijn op mijn pc zetten!!!!! (zie topic AAARRRGGG!!!! onder 'overige')
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Ik draai regelmatig een online virusscanner (Housecall) en heb in Windows XP de firewall aangevinkt staan.

Dat is absoluut onvoldoende, Breakie. Installeer er een op je PC, die scant direct alle in- en uitgaande informatie.
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Zelf gebruik ik zowel prive als zakelijk de virusscanner van Symantec 'Norton Antivirus' met liveupdate.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door Lecram

Dat is absoluut onvoldoende, Breakie. Installeer er een op je PC, die scant direct alle in- en uitgaande informatie.
Wat raad je me aan Marcel. Een héél goede en héél goedkope (liefst gratis natuurlijk) virusscanner graag...... Ben niet zo vermogend :,

Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Zelf gebruik ik zowel prive als zakelijk de virusscanner van Symantec 'Norton Antivirus' met liveupdate.
Dat is al een hele stap vooruit, Niek, maar je wilt niet weten wat en wie er allemaal op je PC rondzwerft als je aan het internet hangt. Een firewall (ook van Symantec bijv. in Norton Internet Security) is wat dat betreft een must.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Heb er niet zoveel verstand van, maar als ik rechtsonder kijk zie ik staan Virus scanconsole en Vshield (mcafee). Is dit voldoende???
Lecram

Bericht door Lecram »

Wat raad je me aan Marcel. Een héél goede en héél goedkope (liefst gratis natuurlijk) virusscanner graag...... Ben niet zo vermogend :,

"Een héél goede en héél goedkope" gaat niet samen. Ik denk dat bijv. Jootje graag er 75 euro voor over had gehad als ze wist dat ze deze ellende had kunnen voorkomen.
Bekende scanners zijn Norton Antivirus en die van Mc affee. Maar zet alsjeblieft de automatische update aan. Dat duurt soms even, maar ze verzinnen steeds nieuwe virussen en daar moet je ook tegen beschermd worden.
Lecram

Bericht door Lecram »

Kijk eens wat aardig van Dixons, speciaal voor break-a-virus een virusscanner en firewall in de aanbieding:

Klik snel hier!!!!
Robert

Bericht door Robert »

Ik heb een firewall in m'n router.
Verder gebruik ik geen virusscanner, maar ga wel af en toe naar http://www.housecall.nl

Verder is het steeds makkelijker om virussen te ontlopen, gewoon geen rare attachements openen. Vroeger waren virussen veel slimmer (voor e-mail / internet)
Carpe Diem tamen Memento Mori
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Heb er niet zoveel verstand van, maar als ik rechtsonder kijk zie ik staan Virus scanconsole en Vshield (mcafee). Is dit voldoende???
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Ik heb een firewall in m'n router.
Verder gebruik ik geen virusscanner, maar ga wel af en toe naar http://www.housecall.nl

Verder is het steeds makkelijker om virussen te ontlopen, gewoon geen rare attachements openen. Vroeger waren virussen veel slimmer (voor e-mail / internet)
Ken jij russisch roulette?
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Kijk eens wat aardig van Dixons, speciaal voor break-a-virus een virusscanner en firewall in de aanbieding:

Klik snel hier!!!!
Schijnbaar is de vraag groot...... Het artikel is niet voorradig!

Robert

Bericht door Robert »

Oorspronkelijk gepost door LecramKen jij russisch roulette?
Beste Lecram, ik ben al 7 jaar virussen te slim af, zelfs zonder virus scanner.
Ik vind een virusscanner alleen maar een last.

Ik heb best wel eens een virusje, maar dat heb ik snel door en het is geen punt ze te verwijderen.

Ik raad natuurlijk wel een virusscanner aan als je geen verstand van computers hebt. Maar Russisch roulette? naaah.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Plaats reactie