Extreme weersomstandigheden

refo

Bericht door refo »

Het evangelie de wereld rond?

Ik vind dat altijd een grappige zin. De Ger Gezindte is altijd een kei in het onderscheiden van waar en vals evangelie. Zo brengt de RK (sorry Bart) een vals evangelie. Maar als het gaat om te bepalen hoever we van de wederkomst zitten, tellen plotseling alle evangelieverkondigingen mee. Ook die van de RK missie.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Moeilijk is dit. Wat ik me afvraag. Als je de bijbel leest, dan lees je ook eigelijk alleen maar over oorlogen. Toen had je die toch ook.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Annelies21
Robert, ik geloof zeker dat oorlogen, rampen ons meevoeren naar de eindtijd. Neem nou de ramp van 11 september en zo kan je nog wel even doorgaan, dit zegt toch alles over de eindtijd!!!
En de Vervolgingen in het Romeinse Rijk dan? En de Middeleeuwen? En de Tachtigjarige Oorlog, de Eerste Wereldoorlog en de Tweede Wereldoorlog?

Gods tijdsrekening is anders dan die van ons, dus daarom leven we wel in het eind der tijden (bij Hem is een jaar als dag, dus zijn alle verschrikkingen van de afgelopen 2000 jaar nog maar net geleden en zitten we misschien nog maar een kleine tijd van de Wederkomst vandaan), maar om daar nu droogte en 9-11 bij te halen; is dat juist?? Ik vraag het me af!

Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
refo

Bericht door refo »

Dit staat er ook: 9 Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil.
Waarom hebben we het daar niet over?
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Nogmaals: als je Openbaring (en de overige eindtijd-gerelateerde gedeelten) leest denk ik dat 'we' (je weet niet of we het meemaken) nog heel wat te verwachten hebben en dat we het nu in NL nog erg makkelijk hebben.

Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

refo

Bericht door refo »

Dan gaan WE er gemakshalve vanuit dat WE ook begrepen zijn in de u die overgeleverd zullen worden.
Misschien is dat wel helemaal niet zo.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Nogmaals: als je Openbaring (en de overige eindtijd-gerelateerde gedeelten) leest denk ik dat 'we' (je weet niet of we het meemaken) nog heel wat te verwachten hebben en dat we het nu in NL nog erg makkelijk hebben.

Pim.
Precies!

Voor de liefhebbers: Lees "de laatste bazuin-serie".
Erg Amerikaans, maar toch................

Een 'breekje' van Breekijzertje
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door refo
Dan gaan WE er gemakshalve vanuit dat WE ook begrepen zijn in de u die overgeleverd zullen worden.
Misschien is dat wel helemaal niet zo.
Openbaring spreekt toch over het wereldgebeuren??? Het is m.i. niet iets wat ons hier ongemerkt voorbij zal gaan....

Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Oorspronkelijk gepost door Pim

Pim.
Precies!

Voor de liefhebbers: Lees "de laatste bazuin-serie".
Erg Amerikaans, maar toch................

Een 'breekje' van Breekijzertje
Zie een andere discussie hier op OSW (over die boeken). Eerlijkheidshalve zeg ik dat ik de serie ook lees, maar je moet dit niet als enige concretisering van de 'voorspellingen' in de Bijbel zien. Zoals in de serie beschreven is KAN het zijn, maar het kan ook anders zijn!! Voor wat betreft hoe we met de Bijbel en onze verantwoordelijkheden om moeten gaan kunnen we wel wat leren uit de hoofdpersonen uit de serie denk ik.

Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Robert

Bericht door Robert »

Oorspronkelijk gepost door refo
Het evangelie de wereld rond?

Ik vind dat altijd een grappige zin. De Ger Gezindte is altijd een kei in het onderscheiden van waar en vals evangelie. Zo brengt de RK (sorry Bart) een vals evangelie. Maar als het gaat om te bepalen hoever we van de wederkomst zitten, tellen plotseling alle evangelieverkondigingen mee. Ook die van de RK missie.
Ik reken het RK evangelie ook als een waar evangelie.
De RKK is niet meer de RKK van de tijd van Luther en Calvijn.

Dat neemt niet weg dat er nog veel gedwaald wordt, maar waar niet?
Carpe Diem tamen Memento Mori
Robert

Bericht door Robert »

Jezus zegt: "Er zullen oorlogen zijn en geruchten van oorlogen, maar dan is het einde nog niet"
refo

Bericht door refo »

Is dat Anathema over de protestanten al opgeheven?
Robert

Bericht door Robert »

Het gaat om de hoofdzaak,
dat Jezus Christus voor de zonden van zondaars is gestorven opdat een ieder die in Hem geloofd niet verderve maar het eeuwige leven hebbe.

En dat is wat de RKK op het zendingsveld leert.
Tijn

Bericht door Tijn »

Het begint met een discussie over de 'erbarmelijke' weersomstandigheden en het eindigt met een discussie over de eindtijd. Hoezo 'offtopic'???

Annelies, ik geloof best dat het einde nabij is, maar met je opmerking 'zie 11 september, en zo kan ik nog wel even doorgaan' geef je toch niet echt blijk van een realistische kijk op de wereld. Wees eens eerlijk: hoe lang zijn er al van die vreselijke dingen gaande? Of geloof jij in het 'vroeger was alles beter'? Ik dus niet...

En wat heeft het voor zin om te speculeren over het 'wat, wie, waar, waarom, hoe, etc.' van de eindtijd? Wat weten wij als mensen nu eigenlijk helemaal... Wie denken we wel dat we zijn?
Plaats reactie