"Mag ik mijn ouders even bellen, ik ben ontvoerd".

Plaats reactie
Breekijzertje

"Mag ik mijn ouders even bellen, ik ben ontvoerd".

Bericht door Breekijzertje »

'Mag ik mijn ouders even bellen, ik ben ontvoerd'

Uitgegeven: 28 augustus 2003 13:07

VENLO - De elfjarige Lusanne kwam woensdagavond om half acht het Campanile Hotel in Venlo binnen en meldde zich bij de receptie. Manager Patrick van Soest stond haar te woord. "Ze vroeg: Mag ik even mijn ouders bellen, ik ben ontvoerd", vertelde Van Soest donderdag.

Van Soest had de kranten gelezen en vermoedde al direct wie het kind was. "Hoe oud ben je", vroeg hij haar. "Elf jaar", zei ze toen. "Toen wist ik genoeg", gaat Van Soest verder. "We hebben het kind een glaasje fris gegeven en een van onze medewerkers is met haar een frietje gaan halen. Ik belde de politie, die was er binnen vijf minuten."

Kamer

Op verzoek van de politie heeft het hotel vervolgens een kamer beschikbaar gesteld waar het meisje tot rust kon komen en een eerste gesprek met haar kon plaatsvinden. "Het kind was behoorlijk aangedaan", zegt Van Soest. "Ik zag enkele malen tranen in haar ogen." Hij had nog gevraagd waar zij vandaan kwam. "Uit Friesland", antwoordde ze daarop, snel vervolgend: "maar daar ben ik niet geboren". Daar moest de hotelmanager wel even om lachen.

Spreekverbod

De politie en hoteldirectie hebben hem een spreekverbod opgelegd. Hij mag niet zeggen waar het meisje vandaan kwam toen het zich aan de balie meldde. "Wel zei ze, dat ze vlakbij uit een auto is gezet en daarna hierheen is gelopen", zegt Van Soest.

Tijdens de gesprekken met de politie mocht een van de medewerkers van het hotel bij haar blijven. "Deze medewerker had toch al een zekere vertrouwensband met haar opgebouwd, ze vond het fijn dat die erbij bleef", aldus Van Soest. Hij ontkent dat de ouders woensdagavond in het hotel zijn geweest: "Ik heb geen ouders gezien, hier zijn ze zeker niet geweest."

Videobanden

De politie heeft de videobanden van de vier bewakingscamera's van het hotel in beslag genomen, bevestigde de assistent-manager van het hotel donderdag. Ook zij wilde verder niet veel kwijt. "De politie komt hier straks terug voor nader onderzoek."

Hier krijg ik nu echt de tranen van in m'n ogen.
Zo ongecompliceerd als een kind kan zijn in die situatie: "Mag ik mijn ouders even bellen, ik ben ontvoerd".

En nu maar hopen en bidden dat Lusanne niet voor haar leven met een psychisch trauma zit opgescheept.

D.E R.O.T.Z.A.K.K.E.N !!!!!!!!!!!!!!!!

Een 'breekje' van Breekijzertje
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Tja, wie zou zoiets nu doen. Moet je geestelijk wel zwaar ziek zijn volgens mij. Wees dan een kerel/vrouw en ontvoer een volwassene. Maar zeker geen kind.
refo

Bericht door refo »

Zieke mensen moeten naar de dokter. Dan is de dader niet te veroordelen. Het is een symptoom van zijn kwaal.

Bidden we alleen voor Lusanne en niet voor de rotzakken?

Maar: wat weten we eigenlijk over de ware achtergrond? laten we nog even afwachten.
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door refo Bidden we alleen voor Lusanne en niet voor de rotzakken?
M.b.t. de ontvoerder(s) kan ik alleen maar bidden dat-ie z'n rechtmatige straf krijgt!

refo

Bericht door refo »

Dan ben jij precies eender.
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Tja, wie zou zoiets nu doen. Moet je geestelijk wel zwaar ziek zijn volgens mij. Wees dan een kerel/vrouw en ontvoer een volwassene. Maar zeker geen kind.
Ontvoer maar niemand. Dat lijkt mij beter...........toch?

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Natuurlijk is dat beter, maar een kind van 11 ontvoeren is toch wel het minste wat je kan doen.
refo

Bericht door refo »

Dat zou ik ook wel kunnen, ja. Maar misschien bedoel je LAAGSTE.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ja, idd. Behoorlijk min cq. laag:ha
Tijn

Bericht door Tijn »

Ik vraag me met refo (volgens mij) af of 'we' inderdaad alleen voor dat meisje bidden? De dader heeft het net zo hard nodig...

Een mooi punt...
Ik heb ds. Kattenberg vaak mogen horen.
Hij bad vaak in zijn gebed: voor incestslachtoffers EN voor de daders...

Dat vind ik mooi...
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Timotheus bad ook voor zijn moordenaars..

Laten we ons niet verheffen boven die ontvoeders. We zijn van dezelfde lap gescheurd!! Wij worden voor dit soort praktijken bewaard, maar van nature leeft het in ons hart!!!!!!!
Liever Turks dan Paaps
Plaats reactie