De vruchten van bekering zijn liefde tot je naaste en tot God. Er zijn ontiechelijk veel evangelischen die voor God kozen, maar die vruchten oneindig meer dragen dan de meest rechtse gereformeerde.Oorspronkelijk gepost door Majorca
nee, op die manier heb ik dat ook nooit aan iemand gevraagd. Maar het gaat om de zaak die Erskine hier bedoelt, en niet zozeer om de precieze woordkeus, die kan varieëren.
Zoals jij het zegt: "tot je Jezus nodig hebt", ben ik op zich wel met je eens, maar dit is te vaag. Simpelweg omdat al die honderden jongeren op de EO-jongerendag die zelf ff Jezus aannemen ook zullen zeggen dat het bij hen zover was dat ze Hem nodig hadden. Maar bij een groot deel is het binnen de kortste keren over en zijn er geen vruchten van geloof en bekering. (dat zeg ik niet alleen, maar zelfs mensen van de EO zelf).
Dan zijn onze oudvaders tóch een stuk concreter als ze de weg aangeven die God met Zijn volk houdt.
Het roepen van mensen op een podium en dan min of meer dwingen tot aanname van Christus is natuurlijk totaal zinloos en vruchteloos. Dan komt de bijbel weer langs met het woord dat alleen een droefheid tot God ware bekering geeft. Alleen wanneer Christus je nodig is geworden, blijf je in Hem en Hij in jou.
Alsjeblieft Majorca...