Reclame in de bijbel

Plaats reactie
Bart-rk

Reclame in de bijbel

Bericht door Bart-rk »

Ik las in het volgende artikel van het RD
http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=68130
Dat er in Noorwegen bijbels uitgegeven gaan worden met mogelijk een Mc Donalds logo !

Ik vind dit niet kunnen en ben bang dat we hier in Nederland ook mee te maken zullen krijgen. Zelf zou ik zo ´n bijbel niet willen hebben. Ronduit belachelijk dat men de bijbel gaat gebruiken voor commerciele doeleinden.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Toch zie ik er wel iets in.

Grote concerns die gratis bijbels sponsoren.

De bijbel is wel het meest gelezen boek!

Laat er dan maar iets voorin staan als: "Deze bijbel is beschikbaar gesteld door Philips, "Let's make things better" (lijkt wel een soort bijbeltekst :, ).

Of:

Deze bijbel is beschikbaar gesteld door Albert Heyn: "Let ook op de kleintjes" (soort van naastenliefde).

Een 'breekje' van Breekijzertje
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Empee
Ik lees de Willibrod vertaling van 1995 en als ik op vakantie ben de NBG

Dit laatste omdat de NBG wat makkelijker mee te nemen is

Maar stel dat de Willibrord van 2000 klaar is en ik zie dergelijke reclames of al te populair taal gebruik dan hoef ik die versie echt niet te hebben. Weet bijna wel zeker dat de kerk dit niet zou goed keuren maar eerder een idee van de uitgeverij is
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Het is even de vraag of het doel de middelen heiligt?!

Toch vraag ik me af of MacDonalds Zich geassocieerd zou willen zien met Christenen.

Maar het zou wél mooi zijn: standaard een bijbel op je theeblaadje bij de Mac?!

Pim.

[Aangepast op 27/8/03 door Pim]
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Adje

Bericht door Adje »

de McDonalds en de bijbel sluiten elkaar mijns inziens uit.
Als zoiets 'standaard' wordt is dat volgens mij weer een voorbeeld van de volstrekt overbodige en vaak schadelijke over-bemoeiienis van het bedrijfsleven met ongeveer alles wat hier op aarde gebeurt (ja, ik heb NoLogo gelezen... :!).
limosa

Bericht door limosa »

Het was vroeger niet ongebruikelijk dat de uitgever of drukker met grote logo's en vette letters ergens op de eerste pagina stonden. Dat was toch ook reclame? En in veel boeken (maar niet de Bjibel zover ik weet) stond achterin of achterop ook reclame: "bij uitgever dezes zijn mede te bekomen . . . " met prijzen erbij en hoe te bestellen.

Maar het lijkt mij geen goede ontwikkeling. Ik kan me wel een aantal automerken ofzo voorstellen die wellicht erg in trek zouden zijn . . . Brrr, 'k moet er niet aan denken.

[Aangepast op 27/8/03 door limosa]
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Zijn we er er toch ingetuind
Zie onderstaand artikel
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=16998
Adje

Bericht door Adje »

:D:D:D

cool!

alleen jammer dat ze daar de bijbel voor moeten gebruiken.

[Aangepast op 28/8/03 door Adje]
Sailor

Bericht door Sailor »

Ik moet er ook niet aan denken advertenties in mijn Bijbel te hebben. Maar we zouden het wel andersom kunnen doen. Bijvoorbeeld elke week een preek tussen de advertenties in de Telegraaf, dit in navolging van Spurgeon die iets dergelijks deed.

Sailor
Tijn

Bericht door Tijn »

Hmm, waarom zijn die advertenties sowieso nodig? De Bijbel staat toch al vol met 'advertenties'?
Plaats reactie