Wat hebben wij voor geveoel bij deze mededeling in de kranten op T.V. en Radio.
In Bagdad werd er uitbundig op feestelijke wijzen op gereageerd.
Ik weet wel het waren vreselijke mensen, beesten van mensen, maar het zijn ook mensen die een ziel verloren hebben, vreselijk nu ze voor de Enige Grote Rechter verschijnen en voor eeuwig geoordeeld worden.
Mogen we als christenen wel blij zijn dat deze mensen gedood zijn.
Ik zeg het maar eerlijk in mijn hart ben ik blij dat de bevolking van deze vreselijke mensen af zijn, maar is dat christelijk?
Mogen we als christenen wel zo denken over onze medemens?
[Aangepast op 24/7/03 door Jelle]
De zonen van Sadam zijn dood
Heel erg moeilijk Jelle want we blijven altijd mens. Maar ik denk dat we wel een oordeel kunnen hebben over deze mensen (en dat is niet positief), maar dat we moeten uit kijken met VERoordelen.
Mijn oordeel is dat ik blij ben dat deze mensen geen andere mensen pijn meer kunnen doen en neit verder kunnen met hun foute levensweg. En ik zag de mensen in Irak erg blij zijn en dat deed me best een beetjepijn. Zijn we tegenwoordig al blij als er iemand vermoord wordt? Want daar kwam het op neer.
Mijn grootvader zei eens over de dood van Hitler (want ik denk dat je eht daar wel mee kan vergelijken). God heeft hem lang zijn gang laten gaan maar ik ben blij dat God bewezen heeft dat Hij in kan grijpen en dat Hij sterker was dan Hitler. Ik ben blij dat zijn speelkwartier voorbij is en mijn speelkwartier komt nog wel.
Tuurlijk was hij boos op Hitler mar op deze manier kon hij er beter mee omgaan.
Mijn oordeel is dat ik blij ben dat deze mensen geen andere mensen pijn meer kunnen doen en neit verder kunnen met hun foute levensweg. En ik zag de mensen in Irak erg blij zijn en dat deed me best een beetjepijn. Zijn we tegenwoordig al blij als er iemand vermoord wordt? Want daar kwam het op neer.
Mijn grootvader zei eens over de dood van Hitler (want ik denk dat je eht daar wel mee kan vergelijken). God heeft hem lang zijn gang laten gaan maar ik ben blij dat God bewezen heeft dat Hij in kan grijpen en dat Hij sterker was dan Hitler. Ik ben blij dat zijn speelkwartier voorbij is en mijn speelkwartier komt nog wel.
Tuurlijk was hij boos op Hitler mar op deze manier kon hij er beter mee omgaan.
Het zal mischien niet christelijk zijn maar wat die twee uitspookte al helemaal niet!Ik zeg het maar eerlijk in mijn hart ben ik blij dat de bevolking van deze vreselijke mensen af zijn, maar is dat christelijk?
Ooit plaatse ik een postin of de sgp wel christelijk is ivm de doodstraf, dat is mij toen goed uitgelegd op dit forum ! Onder die uitleg zou ik deze executie willen verdedigen
Dus ik vind hun dood terecht en zal er geen traan om laten en ik hoop dat ze heel snel Saddam hebben