https://www.getrouwevertaling.nl/div-wi ... g1995.htmlDodo schreef:Weet iemand of de Willibrordbijbel betrouwbaar is? Of is het enige verschil dat de apocriefe boeken er in staan?
'Oude' en 'versleten' bijbels
Re: 'Oude' en 'versleten' bijbels
- Dodo
Dat maakt het niet makkelijker om te beslissen wat we met deze bijbels moeten doen... Maar dank je wel voor de info.Valcke schreef:https://www.getrouwevertaling.nl/div-wi ... g1995.htmlDodo schreef:Weet iemand of de Willibrordbijbel betrouwbaar is? Of is het enige verschil dat de apocriefe boeken er in staan?
We hadden vanmorgen ook een koran bij de ingeleverde boeken, wat moet ik daar nu eens mee doen?
Ik vind de argumenten om de vertaling af te wijzen, niet sterk. Natuurlijk zie je hier en daar iets rooms. De aantekeningen zijn een ander verhaal. Als je dit niet plaatst, kun je ook geen boeken van Nico ter Linden opnemen.
Je kunt een Bijbel achterlaten in een wachtkamer, of als je op bezoek gaat in een ziekenhuis of verpleeghuis, daar eentje neerleggen.Dodo schreef:Zomaar bijbels in brievenbussen doen staat me tegen, ik weet niet goed waarom. Maar dat vind ik niet de manier om mensen met de bijbel in aanraking te brengen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Het hangt allemaal af van de identiteit en doelstelling van de winkel. Het beleid voor Bijbels en theologie zou natuurlijk wel consistent moeten zijn. Aanvaard je liberale of RK theologie dan ligt het voor de hand om ook andersoortige Bijbelvertalingen in het assortiment toe te laten. Hanteer je een strikt criterium voor theologie, dan is het logisch dat ook voor Bijbelvertalingen te doen.Dodo schreef:Dat maakt het niet makkelijker om te beslissen wat we met deze bijbels moeten doen... Maar dank je wel voor de info.Valcke schreef:https://www.getrouwevertaling.nl/div-wi ... g1995.htmlDodo schreef:Weet iemand of de Willibrordbijbel betrouwbaar is? Of is het enige verschil dat de apocriefe boeken er in staan?
We hadden vanmorgen ook een koran bij de ingeleverde boeken, wat moet ik daar nu eens mee doen?
- Dodo
Mag niet. Vroeger lagen er in het ziekenhuis nog wel eens Terdeges en zo, maar nu ook niet meer. Nu liggen er alleen neutrale bladen.Mara schreef:Je kunt een Bijbel achterlaten in een wachtkamer, of als je op bezoek gaat in een ziekenhuis of verpleeghuis, daar eentje neerleggen.Dodo schreef:Zomaar bijbels in brievenbussen doen staat me tegen, ik weet niet goed waarom. Maar dat vind ik niet de manier om mensen met de bijbel in aanraking te brengen.
- Dodo
Het is een kringloopwinkel van de Protestantse gemeente. Er komen geen occulte of erg vrijzinnige boeken op de plank, maar verder kan er van alles. Zowel de oude schrijvers als Max Lucado. We hebben ook wel RK-theologie op de plank staan, maar we gaan er van uit dat de geïnteresseerden zelf voldoende onderscheidingsvermogen hebben om te weten wat ze kiezen. Bij bijbels die we liefst weggeven is dat toch iets anders, dan is het ook evangelisatie. Dat past ook in het doel van de winkel, de opbrengsten gaan naar zendingsprojecten.Valcke schreef:Het hangt allemaal af van de identiteit en doelstelling van de winkel. Het beleid voor Bijbels en theologie zou natuurlijk wel consistent moeten zijn. Aanvaard je liberale of RK theologie dan ligt het voor de hand om ook andersoortige Bijbelvertalingen in het assortiment toe te laten. Hanteer je een strikt criterium voor theologie, dan is het logisch dat ook voor Bijbelvertalingen te doen.Dodo schreef:Dat maakt het niet makkelijker om te beslissen wat we met deze bijbels moeten doen... Maar dank je wel voor de info.Valcke schreef:https://www.getrouwevertaling.nl/div-wi ... g1995.htmlDodo schreef:Weet iemand of de Willibrordbijbel betrouwbaar is? Of is het enige verschil dat de apocriefe boeken er in staan?
Die koran is in het oud papier gegaan.
Neutraal bestaat niet...Dodo schreef:Mag niet. Vroeger lagen er in het ziekenhuis nog wel eens Terdeges en zo, maar nu ook niet meer. Nu liggen er alleen neutrale bladen.Mara schreef:Je kunt een Bijbel achterlaten in een wachtkamer, of als je op bezoek gaat in een ziekenhuis of verpleeghuis, daar eentje neerleggen.Dodo schreef:Zomaar bijbels in brievenbussen doen staat me tegen, ik weet niet goed waarom. Maar dat vind ik niet de manier om mensen met de bijbel in aanraking te brengen.
-
Dodo schreef:Mag niet. Vroeger lagen er in het ziekenhuis nog wel eens Terdeges en zo, maar nu ook niet meer. Nu liggen er alleen neutrale bladen.Mara schreef:Je kunt een Bijbel achterlaten in een wachtkamer, of als je op bezoek gaat in een ziekenhuis of verpleeghuis, daar eentje neerleggen.Dodo schreef:Zomaar bijbels in brievenbussen doen staat me tegen, ik weet niet goed waarom. Maar dat vind ik niet de manier om mensen met de bijbel in aanraking te brengen.
Bij ons lag er dikwijls een stapeltje terdeges of wat bladen van de gezinsgids in de snackbar, en dat is echt geen grapje
Bij de kapper ligt er ook nog wel is wat stichtelijke lectuur haha
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
In onze huisartsenpraktijk ook. Er zit daar een mannetje of zes aan artsen, waarvan het grootste deel christelijk en volgens mij ook rechts. Naast Gezinsgidsen en Terdeges overheersen vaak de Autoweken én de Elseviers. Dat maakt een doktersbezoekje leuk.HersteldHervormd schreef:Dodo schreef:Mag niet. Vroeger lagen er in het ziekenhuis nog wel eens Terdeges en zo, maar nu ook niet meer. Nu liggen er alleen neutrale bladen.Mara schreef:Je kunt een Bijbel achterlaten in een wachtkamer, of als je op bezoek gaat in een ziekenhuis of verpleeghuis, daar eentje neerleggen.Dodo schreef:Zomaar bijbels in brievenbussen doen staat me tegen, ik weet niet goed waarom. Maar dat vind ik niet de manier om mensen met de bijbel in aanraking te brengen.
Bij ons lag er dikwijls een stapeltje terdeges of wat bladen van de gezinsgids in de snackbar, en dat is echt geen grapje
Bij de kapper ligt er ook nog wel is wat stichtelijke lectuur haha
Zeg, Is het geen idee om deze bijbels gratis op Marktplaats aan te bieden?Dodo schreef:Mag niet. Vroeger lagen er in het ziekenhuis nog wel eens Terdeges en zo, maar nu ook niet meer. Nu liggen er alleen neutrale bladen.Mara schreef:Je kunt een Bijbel achterlaten in een wachtkamer, of als je op bezoek gaat in een ziekenhuis of verpleeghuis, daar eentje neerleggen.Dodo schreef:Zomaar bijbels in brievenbussen doen staat me tegen, ik weet niet goed waarom. Maar dat vind ik niet de manier om mensen met de bijbel in aanraking te brengen.
Zij het voor niets af te halen of slechts tegen verzendkosten op te sturen?
Dan weet je in ieder geval zeker dat ze bij iemand terecht komen die er belangstelling voor heeft en dat ze niet bij het oud papier terecht komen.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
- Dodo
Heb ik al eens geprobeerd. Geen respons.
Jammer, het leek me een goed idee.Dodo schreef:Heb ik al eens geprobeerd. Geen respons.
- Dodo
Ja, ik dacht dat ook, maar ook dat werkt niet. Maar wel leuk dat je meedenkt.Van Ewijk schreef:Jammer, het leek me een goed idee.Dodo schreef:Heb ik al eens geprobeerd. Geen respons.
Wat dacht u van ergens op een openbare plek, supermarkt, (op de inpaktafel) bieb, station, of de wachtkamer van de dokter.Dodo schreef:Ja, ik dacht dat ook, maar ook dat werkt niet. Maar wel leuk dat je meedenkt.Van Ewijk schreef:Jammer, het leek me een goed idee.Dodo schreef:Heb ik al eens geprobeerd. Geen respons.
Met een post-it sticker er op. ''Neem mij gratis mee.''