Alcohol (deel zoveel)

Madtice

Alcohol (deel zoveel)

Bericht door Madtice »

Ik wil nogmaals de aandacht vestigen op de discussie over alcohol. Ik snap niet waarom soft drugs verboden moet worden en alcohol niet. Recent onderzoek zegt dat 400.000 mensen in NL te kampen hebben met serieuze alcoholproblemen waarvan 350.000 met verslaving... alcohol is zo veel ergere drug dan al die soft drugs bij elkaar: meer doden, meer ontwrichting, en toch maatschappelijker geaccepteerd. Eén biertje kan geen kwaad, één wijntje kan geen kwaad, maar een joint, ho maar! Nou ben ik persoonlijk een geheelonthouder (alcohol, drugs en tabak), maar ik zie liever een alcohol verbod (wat zinloos is, tuurlijk, kijk maar naar de drooglegging in de usa in de jaren 20, 30) dan een soft drugs verbod......
Madtice

Bericht door Madtice »

Het onderzoek is (als het goed is) hier te vinden: Onderzoek naar Alcohol Gebruik NL
Loïs

Bericht door Loïs »

Ik ben geheelonthouder, ik vergeet niets.
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Meer dan 1 glaasje in de maand drink ik eigenlijk niet. (roken, blowen en gokken ook niet trouwens :( ) Ik hoor soms verhalen van klasgenoten die na een avondje stappen dingen hebben gedaan waar ze laten onwijze spijt van gehad hebben. Of ze hebben dingen gedaan waarvan ze niet eens meer weten dat ze het gedaan hebben, dat horen ze dan van anderen.
Dat lijkt me zo erg hè, daarom hou ik het bij eentje.
Wat ik wel merk op feestjes bijvoorbeeld dat de meesten maar een biertje nemen om er bij te horen. Laatst zat ik naast een meisje, en toen kwam iemand vragen wat ze wou drinken. Ze zei tegen mij: eigenlijk wou ik cola zeggen, maarja dat staat zo ongezellig hè!
Nou ja waar slaat dat op?!
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Paar biertjes in de week, moet kunnen. Met een paar biertjes op de avond raak je niet zo van de kaart als een joint. Dat is het kardinale verschil!
limosa

Bericht door limosa »

Ik snap niet waarom soft drugs verboden moet worden en alcohol niet.Ik snap niet dat dit steeds weer uitgelegd moet worden.

't Is toch duidelijk dat drugsgebruik zich afspeelt in een verkeerde sfeer en over het algemeen tussen het verkeerde publiek. De vergelijking met alcoholgebruik is vergezocht (ik heb het niet over alcoholmisbruik natuurlijk). Bij alcohol is er nog een verschil tussen gebruik en misbruik, bij drugs zie ik dat niet.

Ik zie ook in de Bijbel geen veroordeling van het beperkt drinken van wijn. Zie bijvoorbeeld Joh. 2:6-10
En aldaar waren zes stenen watervaten gesteld, naar de reiniging der Joden, elk houdende twee of drie metreten. Jezus zeide tot hen: Vult de watervaten met water. En zij vulden ze tot boven toe. En Hij zeide tot hen: Schept nu, en draagt het tot den hofmeester; en zij droegen het. Als nu de hofmeester het water, dat wijn geworden was, geproefd had (en hij wist niet, van waar de wijn was; maar de dienaren, die het water geschept hadden, wisten het), zo riep de hofmeester den bruidegom. En zeide tot hem: Alle man zet eerst den goeden wijn op, en wanneer men wel gedronken heeft, alsdan den minderen; maar gij hebt den goeden wijn tot nu toe bewaard.

BTW, wat vindt de echte geheelonthouder van koffie, thee, chocola?
Loïs

Bericht door Loïs »

Geniet maar gebruik met mate, alleen is dat zo'n dooddoener..
Ik drink vrijwel nooit, af en toe op een feestje een paar slokjes maar dat is dan alles wel.

Heb er wel het volste respect voor als je geheelonthouder bent, mijn moeder en zusje zijn ook geheelonthouder; hartstikke mooi als je 't mij vraagt.

[Aangepast op 27-6-2003 door Loïs]
Madtice

Bericht door Madtice »

Van één joint raak je ook niet zo van de kaart, zeggen vrienden van me die het zeker weten kunnen weten :). Ik vind het niet vergezocht hoor, ook een beetje alcohol doet toch al wat met je lichaam (niet merkbaar misschien). Dus echt vergezocht is het niet.
limosa

Bericht door limosa »

niet merkbaar misschien
Nee, als het merkbaar wordt drink je teveel. Da's dus niet de bedoeling. En dat geeft gelijk het verschil met drugs aan, die gebruik met het doel er iets van te merken.
jacob

Bericht door jacob »

Van één joint raak je ook niet zo van de kaart, zeggen vrienden van me die het zeker weten kunnen weten
dat is een leugen van die vrienden. Soms zijn enkele "haaltjes" al voldoende om ape stonend te worden.
Dus niet doen zou ik zeggen!!!!
Egbert

Bericht door Egbert »

Ik wil geen lans breken voor alcohol gebruik, maar ik lees hier regelmatig over het onschuldige gebruik van een joint t.o. het verwoesten gebruik van alcohol. Nogmaals alcohol [ik heb het niet over misbruik, dat is altijd en met alles slecht] is in matig gebruik niet slecht dit t.o. één joint die wel slecht is. Bron. stichting voorkom
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Madtice

Bericht door Madtice »

Nou, ik gebruik zo ie zo niets... maar stoned is volgens mij niet echt supervervelend, als ik ze mag geloven :)... je kunt het beter laten, maar veel kwaad kan het volgens mij niet. Of sterven er dan meer hersencellen af dan bij alcoholgebruik ??? :)
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Voor je hersenen maakt het idd een verschil of je acohol of drugs gebruikt... Drugs is toch echt een stuk slechter voor je hersenen. Over afstervende hersencellen zou ik niet lachen...

zelf drink ik niet veel, laatste tijd zelfs nauwelijks eigenlijk... vooral omdat ik niet veel eet waardoor alcohol een veel grotere impact zou hebben... Geef mij maar Red Bull... blijf ik tenminste wakker van...
Joesoef

Bericht door Joesoef »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Paar biertjes in de week, moet kunnen. Met een paar biertjes op de avond raak je niet zo van de kaart als een joint. Dat is het kardinale verschil!
Dan vraag ik me af wat voor spul ze jou hebben gegeven dat je er zo van de kaart van raakt :t
Zoveel verschil zit er echt niet tussen.. Plus dat je bij een joint minder kans hebt om agressief te worden.. Dus wat dat betreft zou het een hoop gerotzooi schelen als er meer geblowt werd en minder gedronken...
Olli

Bericht door Olli »

Weet je waar ik me het meest aan irriteer bij blowen?? Die lucht die eraf komt!!
Ik moest een keer min of meer noodgedwongen in de rookcoupee in de trein gaan zitten omdat ik met een aantal was die rookte.
Maar toen zat er daar ook ééntje te blowen, heeel irritant!
Plaats reactie