Wat is dit een ongelofelijke onzin. Hoe kom je er bij? Welke verdraagzaamheid en van wie? En verder zijn die tijd en deze tijd absoluut niet te vergelijken. Ongelofelijk, deze opmerking raakt echt kant nog wal.Die zelfde verdraagzaamheid van jou heeft er ruim 55 jaar geleden voor gezorgd dat de Nazies hun gang konden gaan....
Dat heeft niets met diezelfde verdraagzaamheid te maken, dat heeft te maken met een enorm belabberd beleid van ons Nederlanders. En daar geven we die ... allochtonen dan de schuld maar van. Dat is de meest kortzichtige, onchristelijke houding die ik ken... Bovendien hebben die no go area's ook te maken met het feit dat onze samenleving naar de knoppen is. En ja, mensen als jij geven daar de allochtonen de schuld maar van. Hoe simpel en hoe lullig is dat?die zelfde verdraagzaamheid van jou heeft er voor gezorgt dat je met goed fatsoen op bepaalde plaatsen niet meer kan komen (de zgn No Go Area's)
Wat bedoel je? Dat Christus niet verdraagzaam was/is? Dat is een onchristelijk standpunt.NE waar zie jij dan Christus zou verdraagzaam was
Ten eerste vind ik dit een waardeloos argument. Toch wil ik er op doorgaan: Christus zei dat niet tegen de allochtoon. De allochtoon hielp Hij (barmhartige Samaritaan). Hij zei die harde woorden veelal tegen de gevestigde orde (de Farizeen). Dus wat wil je nu helemaal zeggen hiermee?ik leesregelmatig termen als "Adderen gebroedsels" en dergelijke woorden.
In wat voor verband staat dit met 'de kwestie allochtoon'???Christus nam zeker geen blad voor de mond en kondige hen rechtsteeks het oordeel aan. ! Verdraagzaam ???
Madtice:
(*grijns*) haha. Dat bedoelde ik.Uhm, De nazi's kwamen Nederland binnen omdat supermarkt dieven te vriendelijk werden aangepakt? Ik neem aan dat daar toch hele andere oorzaken voor zijn
Klopt, maar toch vraag ik me nog steeds af wat dit te maken heeft met de discussie.En KurtYo zei over Jezus terecht het volgende: Hij keurde het NIET goed, maar keurde de mensen ook NIET af... Jezus was niet verdraagzaam naar de zonde, maar wel verdraagzaam naar de zondaar (behalve dan farizeërs, die las Hij altijd goed de les).
Eerst even een noot: dit is niet alleen een godsdienstige discussie. Dit is ook een discussie over wat in Nederland wel en niet zou mogen omtrent het oprichten van politieke partijen. Maar dat even terzijde. Is het wel tot eer van Gods naam om te discrimineren? Denk daar maar eens over voordat je Zijn Naam de discussie ingooit.Maar nooit is Jezus verdraagzaam geweest als het gaat om eer van Gods Naam.
En ik zou bijna gaan denken: geef ze eens ongelijk, als je ziet hoe ze behandeld worden door het zogenaamd christelijke westen. (Vooral die schijnheilige Amerikanen). Christenen zijn ook geen lieverdjes, zo ook Joden niet en Islamieten vast ook niet. Maar zomaar uitroeien zal vast en zeker ook niet zijn wat God wil of wel?maar de islamitische godsdienst en het staatkundige apparaat eromheen zal trachten de Kerk van God uit te roeien