Arja schreef:-DIA- schreef:Arja schreef:Orchidee schreef:Zijn hier inmiddels nog mensen die vol passie een hobby uitoefenen?
Koken, modelbouw, haken, breien, borduren, diamont painting, schilderen (aquareleren), kringlopen, (moes) tuinieren enz.???
Ik struin graag in mijn eentje door het bos. Met mijn fototoestel. Zo mooi!
Fotograferen! Dat doe ik ook graag! Sinds ik op ongeveer mijn 16e jaar een spiegelreflex camera kreeg heb ik heel veel gefotografeerd. Nu heb ik een digitale spiegelreflex camera.
Ik heb enkele vaste onderwerpen die ik graag vastleg:
a. De natuur. Close-ups van bloemen kunnen erg mooi zijn, en niet alleen bloemen. Bekijk eens een libelle of een vlinder door de camera en zoom erop in. Prachtig!
b. Stads- en dorpsgezichten. Ook iets wat ik veel doe. Ook plekken waarvan je weet
dat ze veranderen (afbraak van panden, aanleg van nieuwe wegen) leg ik graag vast op de gevoelige plaat (om het zo uit te drukken)
c. Reclamefotografie, in beperkte zin. Wie weet (bijvoorbeeld) nog hoe een pak Brinta er in 1975 uitzag? Of een fles Roosvicee? Of OMO waspoeder? Zomaar dingen die eigenlijk continue in verandering zijn.
Ik ben er niet zo heel goed in. Ik snap niet zo veel van het instellen van de camera, daarom ben ik begonnen aan het boek dat ik bij mijn camera heb. De meeste foto's zijn niet mooi genoeg naar mijn zin maar iedere keer zijn er toch weer een paar uitschieters bij. Sommigen plaats ik op mijn fotoblog.
De digitale camera vind ik lastiger instellen (althans voor mij) als de "Ouderwetse Kodak-Filmpjes-Camera", ofwel de OKFC.
(Afkorting uit het Jonge Woudlopers Handboek *denk ik*....)
Ik heb deze digitale nog te kort om er goed op thuis te zijn. Ik zit ook nog af en toe wat bij te leren...
Ik heb nu de
SONY Cyber-shot DSC-HX300. Niet de duurste, maar wel met de mogelijkheden die ik op de oude analoge spiegelreflex had. Ik heb hier zelfs veel meer mogelijkheden, maar ik weer dus ook nog niet alles.
https://www.youtube.com/watch?v=vvUKATFkddE
https://www.youtube.com/watch?v=OvyvfoHt5g4