:u:u:uOorspronkelijk gepost door Riks
Het mag helemaal niet uitmaken hoe een agent eruit ziet, alleen al vanwege het uniform zou iedereen gewoon naar oom of tante agent moeten luisteren en er respect voor moeten tonen. Maar gezag lijkt tegenwoordig wel een vies woord.
Rens maakt een belangrijk punt: de anti-autoritaire opvoeding van de jaren zestig.
De gevolgen zie je ook op de werkvloer terug: er wordt niet meer geluisterd naar bazen en chefs, men gaat gelijk met hen in discussie. De mondige burger heet dat, en het gelijkheidsideaal: er mogen geen rangen en standen meer zijn. Pleit je daarvoor, dan wordt je door de linkse kerk als een racist in de hoek gezet, alsof er alleen uniformen bestonden in Nazi-Duitsland. Het wordt hoog tijd dat gezag weer mag. Functioneel gezag wel te verstaan, met als doel openbare orde en leiding te handhaven.
Gezag moet zich echter wel legitimeren in bijbels gedrag, en moet zich in een moderne democratie ook durven en willen verantwoorden. In dat opzicht vind ik die jonge agenten juist erg goed: ze nemen alle tijd om hun beslissingen uit te leggen, doen veel aan preventie en voorlichting, gaan de wijk in, stellen zich kwetsbaar op. Ze worden wat dat betreft veel breder en sociaal vaardiger opgeleid dan de agenten van vroeger.
Die pet past vaak niet......
Ik denk dat een gezagvoerder (hetzij politie het zij anderszins) zich niet kwetsbaar maar menselijk op moet stellen. Dus op een normale intermenselijke manier met je omgaan en dus ook een keer wat door de vingers zien ofalleen vermanen en niet direect bestraffen. En ik kan me voorstellen dat je dat kwetsbaar noemt maar het is gewoon menselijk.
Pas reed ik op een lege weg ietsje te hard werd ik aangehouden dor politie die reed achter mij. Kreeg ik een waarschuwing dat te hard rijden niet mag maar ik kreeg geen bekeuring omdat de weg toch leeg was en ik veilig te hard reed. Kijk en dat bedoel ik nou met menselijk!!!!
Pas reed ik op een lege weg ietsje te hard werd ik aangehouden dor politie die reed achter mij. Kreeg ik een waarschuwing dat te hard rijden niet mag maar ik kreeg geen bekeuring omdat de weg toch leeg was en ik veilig te hard reed. Kijk en dat bedoel ik nou met menselijk!!!!
Mwhaaa, beetje zwart wit hoor!! Moet je maar eens in Amsterdam rondhobbelen. Daar zien de agenten er wel degelijk netjes uit. Dragen altijd pet etc. 'kHeb ook niet echt de indruk dat het allemaal broekjes zijn. En wees gerust, over zoveel jaar zijn jouw broekjes allemaal wat ouder, dus effe geduld nog.Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Wat is er mis met onze politie. De uitstraling is totaal weg. Ik ben veelal geneigd te vragen als ik hem/haar dan op straat zie of zijn/haar moeder wel weet dat-ie nog buiten is.
Ze zijn veeeeeeel te jong, waardoor de pet rust op de acne en waardoor er heel weinig gezag van uitstraalt.
Die jonge broekies staan je vaak lodderig aan te kijken, wanneer je een ter zake doende opmerking maakt of zo'n zelfde vraag stelt.
Agenten moeten op z'n minst een respect afdwingende leeftijd hebben en dito postuur.
tukker

[size=-2]Ennuh Breekijzertje, je kunt zeggen wat je wilt maar die nazi-uniformen hadden wel uitstraling zeg. [/size]
[Aangepast op 14/5/03 door Kislev]
Nursje, jouw voorbeeld maakt precies duidelijk wat ik bedoel, ik gebruik het woord kwetsbaar, maar daar mee bedoel ik gewoon menselijk (en elk mens is kwetsbaar, of niet soms?)Oorspronkelijk gepost door nursje
Ik denk dat een gezagvoerder (hetzij politie het zij anderszins) zich niet kwetsbaar maar menselijk op moet stellen. Dus op een normale intermenselijke manier met je omgaan en dus ook een keer wat door de vingers zien ofalleen vermanen en niet direect bestraffen. En ik kan me voorstellen dat je dat kwetsbaar noemt maar het is gewoon menselijk.
groeten Rijk
Beste verpleegkundige [als ik ze hier zuster noem krijg ik ruzieOorspronkelijk gepost door nursje

Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.