Laat ik het nu even met tukkertje eens zijn............... :-
In de USA zijn zulke werkkampen voor jeugdige delinquenten en het schijnt prima te werken.
'k Heb er een keer een reportage over gezien.
En aangezien ik Amerika-fan ben...........
Een combinatie van stevige aanpak, werken, opleiding en begeleiding (praten, praten, praten)........
Een 'breekje' van Breekijzertje
Lastige jongeren
ochoch, wat hangt men weer de 'man' uit.... de een weet nog strengere maatregelen dan de ander. en vooral niet voor elkaar onder willen doen.
patsers!
zelf toekijken en een ander de troep op laten ruimen. en dan commentaar geven als het niet goed gebeurt...
zeker allemaal een baan op kantoor, van negen tot vijf....?
(ik ga in deze topic trouwens niet meer reageren, het helpt toch niet. kga m'n tijd nuttiger besteden)
[Aangepast op 13/5/03 door Adje]
patsers!
zelf toekijken en een ander de troep op laten ruimen. en dan commentaar geven als het niet goed gebeurt...
zeker allemaal een baan op kantoor, van negen tot vijf....?
(ik ga in deze topic trouwens niet meer reageren, het helpt toch niet. kga m'n tijd nuttiger besteden)
[Aangepast op 13/5/03 door Adje]
Nounou zo kan 'ie wel weer Tukkertje. Adje heeft een stel hersens in z'n hoofd waar je u tegen zegt. Als je het niet met iemand eens bent moet je niet direct beginnen over de intelligentie van die persoon, dat is niet redelijk.
Jij schuift telkens je verantwoordelijkheden weg. Als iemand vraagt wat je er zelf tegen doet dan vraag jij 'wat doe jij er tegen dan?' Geef eerst zelf eens antwoord! (en om het te spellen: je hoeft niet echt antwoord te geven maar het cynisme kunnen lezen en overgaan tot handelen)
Jij schuift telkens je verantwoordelijkheden weg. Als iemand vraagt wat je er zelf tegen doet dan vraag jij 'wat doe jij er tegen dan?' Geef eerst zelf eens antwoord! (en om het te spellen: je hoeft niet echt antwoord te geven maar het cynisme kunnen lezen en overgaan tot handelen)
Ik denk dat het niet uitmaakt dat iemand een andere mening heeft mits (en dat is echt het wezenlijke) je maar argumenten hebt. Gewoon maar ongefundeerd iets ropen heeft bijzonder weinig zin. Denk eens na over dingen en verdipe je in dingen. Ga kijken in bijv een Glenn Mills school zoek contact met moeilijke jongeren etc etc. Dit voorkomt dat je zlef afstompt en geen respect meer op an brengen voor een ander. Houd 1 ding goed voor ogen. Iedereen wil het zlefde doel bereiken namelijk minder overlast en minderlast maar als je samen werkt dan kom je er eerder en makellijker bij je doel.
Zou een combi niet iets zijn?? Een strafkamp met daarbij sociale begeleiding???
Lijkt mij persoonlijk wel wat en ik weet dat dit ook ewl bestaat. Dan doe je tenminte iets structureels aan de opbouw van jongeren.
Ik word erg moe van mensen die op papier of van achter een bureau bedenken hoe het moet maar nog nooit met betrefende categorie mensen hebben gewerkt. Htelijkt onze regering el van achter een bureua wat verzinnen en dan maar kijken of het haalbaar is.
Zou een combi niet iets zijn?? Een strafkamp met daarbij sociale begeleiding???
Lijkt mij persoonlijk wel wat en ik weet dat dit ook ewl bestaat. Dan doe je tenminte iets structureels aan de opbouw van jongeren.
Ik word erg moe van mensen die op papier of van achter een bureau bedenken hoe het moet maar nog nooit met betrefende categorie mensen hebben gewerkt. Htelijkt onze regering el van achter een bureua wat verzinnen en dan maar kijken of het haalbaar is.