Jelle legt de vinger op de zere plek. Het punt is niet dat er in de kerkdienst aandacht aan besteed wordt. Het probleem is dat er een legertje vrijwilligers en opruimploegen, politie, noem maar op, nodig is om alles in goede banen te leiden. Dus daar als keurige kerkganger aan deelnemen levert toch spanningen op; er is een flinke hoeveelheid zondagsarbeid voor verricht.
Daarbij nog het punt van het hellende vlak, hoe gaan we in de toekomst om met 5 mei op zondag, koninginnedag, enz. Laten we de zondag nou maar vrijhouden van dit soort activiteiten. En er zeker als refo's voor oppassen er aan mee te doen. Deelname nu wordt straks tegen ons gebruikt. Ga dan maar uitleggen waarom 5 mei en koninginnedag niet op zondag kunnen . . .
Zondag 4 mei, dodenherdenking.
Jullie vergeten dat 98% van ons land de zondag niet op die manier ziet.
Bovendien ben ik met vele christenen 1 van die 98%.
Let op dat wij niet bekend staan als de mensen die op zondag niets willen doen.
Laten we maar bekend staan als de mensen die geloven dat Jezus hun verlosser op zondag is opgestaan uit de doden!
Bovendien ben ik met vele christenen 1 van die 98%.
Laten we maar bekend staan als de mensen die geloven dat Jezus hun verlosser op zondag is opgestaan uit de doden!
Carpe Diem tamen Memento Mori
Maar wel met dodenherdenking....Oorspronkelijk gepost door wpv
Volgens het vlagprotocol MAG er zondags NIET gevlagd worden. Zelf heb ik er geen moeite mee. Ik ben eerlijk gezegd ook nooit naar de dodenherdenking geweest. Bij ons in de kerk zal het wilhelmus wel niet gezongen worden. Dit wordt bij onze gemeente nooit gedaan. Dat vind ik best jammer, want ook zo geef je je verbondenheid aan met God, Nederland en Oranje.
Met koninginnedag mag het niet en dan word er de dag erop gevlagt.
Robert
Laten we tevens maar bekend staan als christenen die ontzag hebben voor Gods goede en heilige en heilzame geboden. Ja, dat we Hem echt vrezen! Als de Heere dan zegt dat Hij de aarde in zes dagen gemaakt heeft en de zevende dag rustte, en dat Hij die dag geheiligd heeft. Zullen wij deze dag dan niet rusten en heiligen, d.i. wijden aan Hem.
En als er zo uitdrukkelijk staat: Gij zult niet arbeiden, zullen wij dan negeren?
Nu heb ik niet zo'n moeite met een plaatselijke herdenking. Of het nu zaterdag of zondag is, de miljoenen gevallenen omwille van onze vrijheid behoren herdacht te worden. Persoonlijk liever op zaterdag als dat even kan.
Laten we tevens maar bekend staan als christenen die ontzag hebben voor Gods goede en heilige en heilzame geboden. Ja, dat we Hem echt vrezen! Als de Heere dan zegt dat Hij de aarde in zes dagen gemaakt heeft en de zevende dag rustte, en dat Hij die dag geheiligd heeft. Zullen wij deze dag dan niet rusten en heiligen, d.i. wijden aan Hem.
En als er zo uitdrukkelijk staat: Gij zult niet arbeiden, zullen wij dan negeren?
Nu heb ik niet zo'n moeite met een plaatselijke herdenking. Of het nu zaterdag of zondag is, de miljoenen gevallenen omwille van onze vrijheid behoren herdacht te worden. Persoonlijk liever op zaterdag als dat even kan.
Dan snap ik niet dat je de dodenherdenking juist naar die 7e dag wil verplaatsen.Laten we tevens maar bekend staan als christenen die ontzag hebben voor Gods goede en heilige en heilzame geboden. Ja, dat we Hem echt vrezen! Als de Heere dan zegt dat Hij de aarde in zes dagen gemaakt heeft en de zevende dag rustte, en dat Hij die dag geheiligd heeft. Zullen wij deze dag dan niet rusten en heiligen, d.i. wijden aan Hem.
Geen tittel en geen jota veranderen van de wet waarde RJ. Laat staan hele woorden.

Je hoeft niet bekend te staan als iemand die 'ontzag voor God's wil' hebben.
Als je van iemand houdt houd dat automatisch in dat je doet wat Hij wil.
Carpe Diem tamen Memento Mori