Daar denken we dan anders over. De wereldse ontwikkelingen lopen dwars door dit forum heen. Dat iemand lid is van een Reformatorisch forum zegt vrij weinig in dat opzicht.DDD schreef:Maar dat is toch geen volwassen manier van kijken naar leden van een reformatorisch forum? Ik vind echt niet dat je dit kunt vergelijken met allerlei wereldse ontwikkelingen.
POLL: Vrouwen en het kerkelijk ambt
- J.C. Philpot
Re: POLL: Vrouwen en het kerkelijk ambt
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Aha. Contact gehad met Restment?Bezorgd schreef:Inmiddels heb ik begrepen dat de uitslag niet geheel betrouwbaar is. Gelukkig.
Verder kan ik er geen mededelingen over doen.![]()

Was dat die persoonsverkiezing?DDD schreef:Het gaat hier niet om niet eens zijn.
Als ik mijn boze gedachten de vrije loop laat, dan denk ik dat conservatieven wel eens vals zouden kunnen stemmen, om de uitkomsten naar hun zin om te buigen. Die indruk heb ik bij een andere niet nader te noemen mij zeer belangende verkiezing ook wel eens gekregen.
Maar dat is toch geen volwassen manier van kijken naar leden van een reformatorisch forum? Ik vind echt niet dat je dit kunt vergelijken met allerlei wereldse ontwikkelingen.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Hij was in ieder geval niet nader te noemen 

Ik herhaal maar even dat ik de uitslag van deze poll ondanks het gekissebis daarover zeer zorgwekkend vind. Wanneer zo’n relatief grote groep forummers voorstander is van de vrouw in het ambt, dan is dit forum behoorlijk van kleur verschoten en voldoet het niet meer aan de doelstelling om primair een forum te zijn voor het meer orthodoxe deel van de gereformeerde gezindte.
-
Dan richt je een apart forum op en je kan er pas in als hij/zij lid is van een (O)GG(i)(N)Valcke schreef:Ik herhaal maar even dat ik de uitslag van deze poll ondanks het gekissebis daarover zeer zorgwekkend vind. Wanneer zo’n relatief grote groep forummers voorstander is van de vrouw in het ambt, dan is dit forum behoorlijk van kleur verschoten en voldoet het niet meer aan de doelstelling om primair een forum te zijn voor het meer orthodoxe deel van de gereformeerde gezindte.
Waardeloze reactieGeytenbeekje schreef:Dan richt je een apart forum op en je kan er pas in als hij/zij lid is van een (O)GG(i)(N)Valcke schreef:Ik herhaal maar even dat ik de uitslag van deze poll ondanks het gekissebis daarover zeer zorgwekkend vind. Wanneer zo’n relatief grote groep forummers voorstander is van de vrouw in het ambt, dan is dit forum behoorlijk van kleur verschoten en voldoet het niet meer aan de doelstelling om primair een forum te zijn voor het meer orthodoxe deel van de gereformeerde gezindte.
Maar wat wil je er dan mee zeggen, Valcke? Als je een gedragsverandering wilt afdwingen, dan moet je input blijven geven en meningen terechtwijzen.
Maar het is hier geen kerk, waarin je naar believen kan excommuniceren.
Ik zou het met je eens zijn wanneer er meerdere forumleden actief voor de vrouw in het ambt zouden argumenteren. Dat gebeurt echter maar zelden en dan ook nog eens door één persoon, hooguit twee. De (misvormde en getrollde) uitslag van deze poll zou je echt niet die gedachte hoeven te geven.Valcke schreef:Ik herhaal maar even dat ik de uitslag van deze poll ondanks het gekissebis daarover zeer zorgwekkend vind. Wanneer zo’n relatief grote groep forummers voorstander is van de vrouw in het ambt, dan is dit forum behoorlijk van kleur verschoten en voldoet het niet meer aan de doelstelling om primair een forum te zijn voor het meer orthodoxe deel van de gereformeerde gezindte.
Wat ik zou willen isHerman schreef:Maar wat wil je er dan mee zeggen, Valcke? Als je een gedragsverandering wilt afdwingen, dan moet je input blijven geven en meningen terechtwijzen.
A) de toezegging bij aanmelding dat alle uitingen blijven binnen de grenzen van het gereformeerd belijden.
B) jaarlijkse herbevestiging hiervan
C) actieve moderatie in gevallen waarin evident van het gereformeerd belijden wordt afgeweken; na 1 of 2 waarschuwingen een blijvende verwijdering van het forum
D) ter verduidelijking van punt C het benoemen door de moderators van opvattingen die hier niet getolereerd worden zoals verdediging van de evolutieleer, homofiele praxis, vrouw in het leer- of regeerambt, en dit lijstje kan eventueel verder worden uitgebreid.
Laatst gewijzigd door Valcke op 11 sep 2019, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Het forum is overigens al aanzienlijk smaller dan de formele doelgroep. Dat is toch gewoon zo? Zelfs de Gereformeerde Bond hoort nog bij de officiële doelgroep, laat staan de linkerflank van de Gereformeerde Gemeenten.
-
Waar wil je het dan over hebben ?Valcke schreef:Wat ik zou willen isHerman schreef:Maar wat wil je er dan mee zeggen, Valcke? Als je een gedragsverandering wilt afdwingen, dan moet je input blijven geven en meningen terechtwijzen.
A) de toezegging bij aanmelding dat alle uitingen blijven binnen de grenzen van het gereformeerd belijden.
B) jaarlijkse herbevestiging hiervan
C) actieve moderatie in gevallen waarin evident van het gereformeerd belijden wordt afgeweken; na 1 of 2 waarschuwingen een blijvende verwijdering van het forum
D) ter verduidelijking van punt C het benoemen door de moderators van opvattingen die hier niet getolereerd worden zoals verdediging van de evolutieleer, homofiele praxis, vrouw in het leer- of regeerambt, en dit lijstje kan eventueel verder worden uitgebreid.
Zwarte kleding, discussie mbt GGiN...
Zolang iedereen het goed beargumenteert zie ik geen reden om mensen te weigeren.
- J.C. Philpot
Ik snap niet hoe je tot de conclusie komt dat het forum aanzienlijk smaller is als de formele doelgroep. Net alsof iedereen op dit forum (O)GG(iN) is. Ik zelf ben dat in ieder geval niet, ook de moderator zijn dat niet allemaal.DDD schreef:Het forum is overigens al aanzienlijk smaller dan de formele doelgroep. Dat is toch gewoon zo? Zelfs de Gereformeerde Bond hoort nog bij de officiële doelgroep, laat staan de linkerflank van de Gereformeerde Gemeenten.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- J.C. Philpot
Heb jij je ooit weleens verdiept in de postings van Valcke? Ik herinner mij geen postings van hem over zwarte kleding, en ook heeft hij nooit zijn affiniteit met de GGiN benoemd. Integendeel, hij bepleit altijd zo dicht mogelijk bij de Reformatie te blijven, en staat op nummer 1 qua inhoudelijkheid.Geytenbeekje schreef:Waar wil je het dan over hebben ?
Zwarte kleding, discussie mbt GGiN...
Zolang iedereen het goed beargumenteert zie ik geen reden om mensen te weigeren.
Ik vind dat je hem onterecht in een bepaalt hoekje duwt.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 11 sep 2019, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
George Whitefield
George Whitefield