Ik niet. Ik verwonder me al langer over het verlekkerde gespeculeer over te beroepen dominees: die kandidaat is Bewaar het Pand. Niet echt, maar wel er dichtbij. Nou, maar pas preekte hij in X en toen gebruikte hij de HSV, dus past hij vast niet in gemeente Y. Nou, dan ken jij gemeente Y niet. enz enzZeeuw schreef:Ik vind deze zinloze post eigenlijk gekwaak.Ireneüs van Lyon schreef:Wat een gekwaak over welke broeder bij welke gemeente zou passen. Nog even en kerkelijke gemeentes hoeven niet meer te beroepen want Refoforum is er voor al uw (op maat gemaakte) beroepen, alleen even inloggen.
Als ik dit topic lees moet ik eigenlijk aan het kinderlied: Hokjes Vakjes denken:
We stoppen iedereen. In hokjes vakjes. Als ze anders zijn dan wij. Blokjes plakjes. We snijden iedereen. In blokjes plakjes
https://youtu.be/uKfS47Omwsc
Al is dat vast een links kinderlied voor een rrrrechtszinnig forum.
Als jongetjes van een jaar of 13 praatten wij zo over voetballers. Smolarek van Feyenoord naar Utrecht? Hoe kan dat nou?
Bij dominees lijkt het geestelijker, maar is dat echt zo? Ik laat me graag overtuigen.