Beroepingswerk discussie [4]
-
Re: Beroepingswerk discussie [4]
ik durf te stellen dat ze alle vijf zouden kunnen spreken op een GBS-toogdag!
Hahaha! Een deel van die vijf heeft liever de HSV dan de SV, dus als ze al uitgenodigd zouden worden heb je best kans dat ze beleefd zouden weigeren...cornelis mussche schreef:ik durf te stellen dat ze alle vijf zouden kunnen spreken op een GBS-toogdag!
- J.C. Philpot
Ik merk dat je niet zo goed op de hoogte bent van hoe de hazen lopen binnen de CGKcornelis mussche schreef:ik durf te stellen dat ze alle vijf zouden kunnen spreken op een GBS-toogdag!

Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Trollcornelis mussche schreef:ik durf te stellen dat ze alle vijf zouden kunnen spreken op een GBS-toogdag!
Aan de toog wordt alles makkelijker wil je zeggen?cornelis mussche schreef:ik durf te stellen dat ze alle vijf zouden kunnen spreken op een GBS-toogdag!
-
- Verbannen
Nee. Ik weet zelfs nog meer (als hardliner van de GG)...J.C. Philpot schreef:Ik merk dat je niet zo goed op de hoogte bent van hoe de hazen lopen binnen de CGKcornelis mussche schreef:ik durf te stellen dat ze alle vijf zouden kunnen spreken op een GBS-toogdag!

Alles kan. Ze kunnen ook iemand uit de HSV-organisatie laten spreken.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Afkomst zegt zeker niet alles inderdaad. Maar de meeste studenten preken eerst hier en daar voordat zij beroepbaar gesteld worden.
-
Ik voorzie dat sommigen nog wel eens zullen overgaan naar de OGGiN. Het zijn uiterst rechtse broeders, allemaal in donkerblauw of grijs kostuum.
- J.C. Philpot
Kunnen we nu weer serieus worden?cornelis mussche schreef:Ik voorzie dat sommigen nog wel eens zullen overgaan naar de OGGiN.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
Van dhr. J.F. Tollenaar zijn interessante filmpjes op you tube. Hij heeft nu een flamboyant baardje. Draagt soms nog wel een zwart driedelig, maar meer uit folklore. Als ik naar zijn mini-preekjes op you tube luister, is hij op dit moment ver bij zijn vertrekpunt vandaan. Ik verwacht niet dat hij nog lid is van de GG, ook niet van de GB. Eerder van de PKN-gemeente van ds. Peene.
-
Hij draagt een houten kruis om zijn nek 

Als het goed is draag jij (ook) een kruis op je ruk/nek!cornelis mussche schreef:Hij draagt een houten kruis om zijn nek
En tot Zich geroepen hebbende de schare met Zijn discipelen, zeide Hij tot hen: Zo wie achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis op, en volge Mij. (Markus 8)
Ik geloof niet dat Meerkerk 1 van de 6 kandidaten gaat beroepen ,Eerder nog kand J C Pronk.DDD schreef:Maar afgezien van Meerkerk zijn dat toch geen passende gemeenten?
Ik heb weinig gelezen dat kand Droger in BWP gemeenten voorging.
De studenten maken in principe ook niet zelf de afspraken voor het preken, behalve in de zomermaanden. Dus dat zegt niet zoveel ;-)HHKtE schreef:Ik geloof niet dat Meerkerk 1 van de 6 kandidaten gaat beroepen ,Eerder nog kand J C Pronk.DDD schreef:Maar afgezien van Meerkerk zijn dat toch geen passende gemeenten?
-
Preek jij ook al zelf ?Nathanaël schreef:De studenten maken in principe ook niet zelf de afspraken voor het preken, behalve in de zomermaanden. Dus dat zegt niet zoveel ;-)HHKtE schreef:Ik geloof niet dat Meerkerk 1 van de 6 kandidaten gaat beroepen ,Eerder nog kand J C Pronk.DDD schreef:Maar afgezien van Meerkerk zijn dat toch geen passende gemeenten?