FLITSPAAL

lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Hmm. Er zijn toch wel meer dingen waarmee je alleen jezelf in gevaar brengt (foute muziek bijv.), dat doen jullie dan ook als andere mensen er geen last van hebben? Ongelofelijk krom!

Als die limiet nu zo moeilijk haalbaar is.. zelfbeheersing was een vrucht van de Geest, toch?

[Aangepast op 31/3/03 door lebaoth]
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Inzake hard autorijden dan maar geen 'vrucht van de Geest'. Ik kan toch zelf ook wel bepalen wat veilig is?
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Leuk, dat laatste zegt m'n neefje van vijf ook altijd. :P
Als mensen zelf kunnen bepalen wat veilig is, dan zouden verkeersregels totaal overbodig zijn. Uit de geschiedenis is wel gebleken dat mensen helemaal niet zelf kunnen bepalen wat veilig is, en daarom zijn er regels.
Ik dacht hier ook wel eens iets gelezen te hebben over dat de mens geneigd is tot alle kwaad. Dat blijkt in dezen ook alweer.
Zo moeilijk is het toch niet om je netjes aan de maximumsnelheid te houden?!

Lebaoth
Refojongere

Jaja Lebaoth, het kind zit toch altijd wel ergens in een ieder van ons :D.
Verkeersregels zijn nodig, maar niet altijd, namelijk op een redelijk lege weg waar je goed de situaties kunt inschatten.

"Zo moeilijk is het toch niet om je netjes aan de maximumsnelheid te houden?!"

Lebaoth, heb jij wel eens in een auto gezeten die ruim harder kan dan 120? Dan praat je anders.
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Hahaha. :,:,

Ik zit überhaupt nooit achter het stuur, dus wat dat betreft heb ik makkelijk praten. Ik blijf erbij dat je (ook al is het wél moeilijk) je aan de maximumsnelheid hebt te houden. Ook 'als het niet gevaarlijk is'.
Refojongere

Het is niet te hopen dat jij ooit bij de Politie gaat Lebaoth! O, wee als ik je later dan met zo'n lasergunnetje betrap :,:,:,
Aapje

Bericht door Aapje »

Ja, de Aap is terug.

Een flitspaal kan super irritant zijn, maar het is voor mij maar goed dat ze er zijn.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ik heb gehoord dat de alle flitspalen gaan verdwijnen in Nederland... De superieurs hebben weer iets nieuws bedacht:u. Iets waar een radardetector niet op reageert.. Ben benieuwd! Maar daar wordt vast wel weer wat anders voor bedacht...
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik ben het er wel mee eens dat de wet er voor de mens is. Zo loop ik op zondag ook over het zebrapad terwijl het stoplicht daarvoor nog op rood staat (Als sommige kerken nog niet uit zijn, rijden er niet zo veel auto's in Hardinxveld op zondag). Ook steek ik in de stad wel eens over bij een rood licht. (Als je de situatie bij de VU in Amsterdam kent weet je waarom).

Het gaat me er meer om dat met de auto de controle moeilijker is. De remweg wordt altijd onderschat. Mensen die een ongeluk veroorzaken door te hard rijden zullen ook altijd gezegd hebben dat zij veilig reden. En ik ga niet zeuren over de 130 op een lege rijksweg, maar wel over het 90 rijden op de provinciale weg. Daar gebeuren zoveel ongelukken.

Trouwens weet je dat als verklaring voor het gebrek aan donororganen in Nederland de maximumsnelheid in het verkeer wordt gegeven. Misschien gebeuren er in Duitsland relatief minder ongelukken. Ze zijn wel vaker dodelijk. In Belgie waar men minder controleert op verkeersveiligheid is het aantal verkeersdoden ook een stuk hoger. Het heeft echt nut allemaal.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Wie weet bekeur ik je nog wel eens, RJ. :P

Parsifal, ik vraag me af waar jij in H-G ooit een stoplicht op rood ziet staan op zondag? Volgens mij werken de stoplichten (die bij je oma daar in elk geval) helemaal niet op zondag. :pu:pu
parsifal

Bericht door parsifal »

Vroeger deetie het wel, toen liep ik wel eens door rood, ik had ook dertig meter om kunnen lopen
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door lebaoth
Wie weet bekeur ik je nog wel eens, RJ. :P
Ben jij.....Ben jij.....Ben jij.....Ben jij.....Ben jij.....Ben jij.....Ben jij.....Ben jij........ POLITIEAGENTE??????????????????????????????????????????

Een 'breekje' van Breekijzertje
Plaats reactie