FLITSPAAL

pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
:stu
Oké als je dan te "stupid" bent om even terug te lezen naar 1 van de eerste postings in deze discussie zal ik het wel weer even aanhalen:
Oorspronkelijk gepost door bloob
De overheid is gezagdrager. Ja toch?
Wij moeten, op grond van Gods Woord, de overheid gehoorzamen, zolang dit niet tegen Gods heilige wet ingaat. toch?
Duzzz.. zelf maar ff een andere maximum snelheid bepalen, is denk ik niet helemaal de bedoeling want op zo'n moment ga je zelf overheidje spelen. Of hoeven wij, wanneer het rustig is, ons opeens niet meer aan de snelheid te houden? Okee, ik maak me dr zelf ook schuldig aan, maar ik vraag me af of je hier als christen zijnde niet ook een voorbeeld moet geven/zijn. Dus daarin ben ik dan fout en een prent is dan gewoon eerlijk verdiend, want ik heb regels overtreden. Bij mijn weten kan er op geen enkele manier sprake zijn van oneerlijkheid in deze situatie (te hard rijden = wet overtreden = boete)
En dit is eveneens mijn mening. :o
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Beste Parsifal, Bloob, Egbert!

De wetten zijn er voor de mens weet je nog? En niet de mens voor de wetten.

Als er een redelijk lege snelweg is, dan lijkt het me toch vrij onschuldig om 110, 120, 130, 140 te rijden. En als er sprake is van filevorming lijkt het me gewoon onverstandig.

Ik denk verder ook niet dat mensen nou zullen gaan janken als een christen 20 km/u te hard rijdt, lijkt me niet echt aanstootgevend hoor.

Als laatste wil ik nog dit zeggen: Als het stoplicht bij een zebrapad op groen staat en rechts van je komt een grote vrachtwagen met 80 km/u op je afscheuren zonder af te remmen, dan ga je ook niet denken: "NOU, van de OVERHEID mag ik best oversteken, want het is groen!"

MENSEN, we hebben toch gezond verstand en een eigen inzicht in de verkeerssituatie!

Matthijs,
Bedankt voor de links!

Ik denk toch niet dat radars in een auto legaal zijn, aangezien je nog steeds flinke boetes krijgt als je zo'n radar in je auto hebt zitten en ze pakken je!

[Aangepast op 29/3/03 door Refojongere]
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ik rij bijna elke week 1500 km. Als het vrijdag is, en ik zit in het westen van het land, dan wil ik aan het eind van de dag graag snel thuis zijn. En als de gelegenheid er is om snel te kunnen rijden, dan doe ik dat.. Dan bestaat er voor mij even geen wet... Ik denk niet dat jullie vaak op de weg zitten.. Dan zouden jullie wel anders praten.. Dat weet ik zeker.. Als ik in mijn vrije tijd in de auto rij, dan houd ik mij heus wel aan de snelheid...(als ik dan aan de wet denk)

In mijn ogen zijn jullie de beste mensen zijn die er zijn... Keurige mensen die zich aan de wet kunnen houden... Nee, jullie zijn echt perfect zoals ik het allemaal lees.

Refojongere:

Geloof mij.. radardetectors zijn LEGAAL in Nederland...
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

O, dus je aan de overheidsregels houden is niet nodig, want we zijn toch niet perfect?! Mooie redenering moet ik zeggen! We zijn allemaal zondig, dus die ene zonde meer of minder maakt niet uit?
En een tiental kilometers te hard op een rustige weg is toch maar onschuldig?
Het begint met die kleine dingen!

Ik meen heel serieus dat me dit zwaar van jullie tegenvalt.
De énige manier waarop je ook maar enigszins respect af kunt dwingen/ iets uit kunt stralen bij niet-christenen is je levenshouding. Als deze inconsequent is zullen ze je hypocriet vinden. En volkomen terecht, het ís toch ook hypocriet?! Ik kan me er echt kwaad om maken. Zul je zeggen makkelijk praten, zij rijdt geen auto.. ik rijd inderdaad geen auto maar op m'n fietsje kan ik ook nog een hele hoop uitvreten. Als ik bekeurd word voor een verkeersovertreding is dat volkomen terecht.

Verder, RJ, overtreed je niet alleen de wet van den Haag maar ook de wet van God. Hij zegt immers dat we gehoorzaam moeten zijn aan de overheid!! Maar blijkbaar interesseert jullie dat weinig.
Rom 13:
'Alle ziel zij den machten, over haar gesteld, onderworpen; want er is geen macht dan van God, en de machten, die er zijn, die zijn van God geordineerd.
Alzo dat die zich tegen de macht stelt, de ordinantie van God wederstaat; en die ze wederstaan, zullen over zichzelven een oordeel halen.
Want de oversten zijn niet tot een vreze den goeden werken, maar den kwaden. Wilt gij nu de macht niet vrezen, doe het goede, en gij zult lof van haar hebben;
Want zij is Gods dienares, u ten goede. Maar indien gij kwaad doet, zo vrees; want zij draagt het zwaard niet te vergeefs; want zij is Gods dienares, een wreekster tot straf dengene, die kwaad doet.
Daarom is het nodig onderworpen te zijn, niet alleen om der straffe, maar ook om des gewetens wil.
Want daarom betaalt gij ook schattingen; want zij zijn dienaars van God, in ditzelve geduriglijk bezig zijnde.
Zo geeft dan een iegelijk, wat gij schuldig zijt; schatting, dien gij de schatting, tol, dien gij den tol, vreze, dien gij de vreze, eer, dien gij de eer schuldig zijt.
Zijt niemand iets schuldig, dan elkander lief te hebben; want die den ander liefheeft, die heeft de wet vervuld.
Want dit: Gij zult geen overspel doen, gij zult niet doden, gij zult niet stelen, gij zult geen valse getuigenis geven, gij zult niet begeren; en zo er enig ander gebod is, wordt in dit woord als in een hoofdsom begrepen, namelijk in dit: Gij zult uw naaste liefhebben gelijk uzelven.
De liefde doet den naaste geen kwaad. Zo is dan de liefde de vervulling der wet.'

Als je zegt dat de wet er voor de mens is en de mens niet voor de wet (klopt overigens) kun je dat niet tot in het oneindige doortrekken. Op deze manier zou je ook suïcide goed kunnen praten.

En dan is er nu waarschijnlijk nog van dat onzinnige geleuter (vergeef me m'n woordkeus maar ik zit me hier gewoon op te winden) van 'je doet toch geen mens kwaad'. Grenzen zijn grenzen, regels zijn regels! Als je al zo makkelijk omgaat met 'aardse' wetten, hoe makkelijk zul je dan wel niet omgaan met 'hemelse' wetten?! Ditzelfde geldt óók voor het door rood rijden als het 'wel kan' en dat soort dingen.

:mad2::mad2:

Lebaoth

[Aangepast op 29/3/03 door lebaoth]
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Refojongere

Relativeren is ook een kunst...zeker bij de kleine foutjes in het leven...ik rij toch niet dronken over de weg ofzo!

"O, dus je aan de overheidsregels houden is niet nodig, want we zijn toch niet perfect?!"

Dat heb ik niet gezegd, ik zeg dat overheidsregels soms ook maar relatief zijn en je op een lege weg heus niet 'zondigt' ofzo als je 120 ipv 100 rijdt.

"Als je zegt dat de wet er voor de mens is en de mens niet voor de wet (klopt overigens) kun je dat niet tot in het oneindige doortrekken. Op deze manier zou je ook suïcide goed kunnen praten."

Het verbod op suicide is omdat het leven heilig is en van God gegeven is! Dat heeft een duidelijke grondslag in de Bijbel.
De snelheidsregels zijn er voor onze veiligheid. Als je bijv. de onveiligheid zou vergroten als je door groen licht rijdt (zie vorige posting), dan moet je je niet aan de regels houden. Regels zijn dan ondergeschikt.
Nu, als er een lege weg is of relatief leeg, en het de veiligheid niet schaadt, dan vind ik regels ook vrij relatief...

Verder wil ik het niet opblazen!
Matthijs

Bericht door Matthijs »

OKeej, okeej, okeej!!!!!

Ik geef toe het is NIET christelijk!

Helaas rijdt ik nu uit gewoonte te hard. Ik sta er niet meer bij stil. 'k Zal mijn uiterste best doen, om mij nu aan de snelheid te houden!!

Ik heb trouwens mijn eerste bekeuring al binnen gehad van dit jaar.. slechts 40 eurotjes maar.. Dat is toch geen straf?? Ik lig hier niet wakker om hoor... Ik vind het trouwens heel goed van de politie dat ze mijn auto op de foto hebben kunnen zetten..
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Goedzo Matthijs. :D

Refojongere, ik wil best relativeren maar dat is iets anders dan bagatelliseren!
Jij zegt dat je niet zondigt als je harder rijdt dan toegestaan, dat is dan dus jouw woord tegen het mijne. Wat zeg je dan over Romeinen 13 'de overheid in alles gehoorzamen'?
Kijk, ik begrijp ook wel dat die verleiding er is om harder te gaan rijden als het toch ongevaarlijk is op dat moment. Wie zichzelf overwint is sterker dan wie een stad inneemt, toch?!

Lebaoth

PS: ik oordeel hier net zo hard over m'n eigen verkeersovertredingen.
Pied

Bericht door Pied »

Wetten worden in dit land uiteindelijk gemaakt door het volk. En we zien de laatste tijd steeds meer discussie over de vele bekeuringen bij minimale snelheidsovertredingen.
De Telegraaf, 5 september 2002: http://krant.telegraaf.nl/krant/vandaag ... meter.html
Ook ervaren mensen die aan het verkeer deelnemen snelheidsovertredingen op diverse plaatsen als minder ernstig.
Zie http://www.verkeerskunde.nl/nieuws2003/hardrijden.htm
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Vind het allemaal wel een beetje hypokriet Leba. Iedereen rijd wel eens te hard. Bewust of onbewust.
vind het dan een beetje laf om een ander daar zo op aan te spreken. Het enigste waarom ze er zo strak aan zijn tegenwoordig is om het geld. Het is een gigabedrag wat de overheid jaarlijks binnen krijgt door deze boetes. Ze zouden wel gek zijn om daar verandering in te brengen.

tukker
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Tukkertje,

dat iedereen wel eens te hard rijdt geloof ik wel, al heb ik nog nooit meegemaakt dat m'n vader te hard reed (hij is eigenlijk de enige bij wie ik wel eens in de auto zit). :D
Het gaat alleen om het principe. Hier gaat men er al van tevoren vanuit dat men te hard gaat rijden, niet per ongeluk maar BEWUST. Dat noem ik hypocriet, je hebt immers de plicht de overheid te gehoorzamen? Ik hoor om me heen dagelijks mensen klagen over die hypocriete refo's, en als ik deze discussie zo eens lees vind ik dat niet eens zo raar eigenlijk. Dat de overheid hier zoveel geld aan binnenkrijgt vind ik wel iets om zorgen over te hebben, maar dan in een andere zin dan wat jij bedoelt.
Als jij het laf vindt om iemand anders daar op aan te spreken is dat jouw zaak, ik deel die mening niet.

Lebaoth

[Aangepast op 31/3/03 door lebaoth]
Refojongere

Nee, ik vind iets pas hypocriet als je zegt dat je niet te hard mag rijden en dat dat absoluut fout is, terwijl je het elke dag gewoon doet.
Dat is hypocriet.

Toen Paulus doelde op de overheid gehoorzamen doelde hij echt niet op snelheidsovertredingen...mwah, beetje flauw misschien. Maar je moet niet alles op een hoop gooien, dat bedoel ik te zeggen.

Ik zeg maar zo: Als het niemands veiligheid schaadt, mag je best even wat harder. De regels zijn er namelijk voor de veiligheid en 100 km/u is ook maar willekeurig (zie andere landen, vooral DUITSLAND :D).
Adje

Bericht door Adje »

Tja, kvind dit een moeilijke discussie. Aan de ene kant geef ik Lebaoth volkomen gelijk, ze is zoals altijd weer heerlijk principeel.
Aan de andere kant kan ik ook Refojongere wel weer volgen. En dan bedoel ik, dat te hard rijden als er geen kip (nuja, die zijn er nu sowieso niet zoveel) op de weg is niet zo heel 'fout' is. In dat geval breng je alleen jezelf in gevaar. Wanneer het gewoon normaal 'druk' op de weg is, is het wat anders.

Wat is waarheid?
Plaats reactie