FLITSPAAL
Bloob ik ben het met veel met je eens. Maar reageer ik op het aantal doden in het verkeer. We zien het wel langzaam zakken en waardoor? Omdat de wegen zo langzamerhand een grote file geworden zijn zodat er bij niet gereden kan worden.
Ten tweede het verkeers aanbod is natuurlijk zodanig toegenomen dat als men dit in percentage gaat uitrekenen zal zullen er toch gemiddeld minder dodelijke slachtoffers vallen.
Ten derde, wie veroorzaken de meeste ongevallen, dat is tot nu toe nog steeds de jeugd tot omstreeks 23 jaar.
En dan op een stille weg, geen vrachtwagen of andere auto zien rijden? lijkt me erg sterk of je zit werkelijk te slapen.
Ik zal je vertellen als ik op vakantie ga naar Oostenrijk dan rijden we gemiddeld met eensnelheid van 150 a 160 km. per uur. Met deze snelheid ben je bijzonder alert op alles wat er om je heen gebeurt en ben je gespitst op elke reactie van andere rijders. Als ik nederland rij met 100 of 120, als het stil is 's nachts dan val je bijna in slaap omdat je zomaar wat voort sukkelt, als dat lang duurt ben je er op een gegeven moment niet voldoende bij. En dat wil niet zeggen dat je altijd maar hard moet rijden maar wel is het een fijt dat iemand die hard rijdt dubbel zo alert is in het verkeer.
En dan blijft bij mij nog staan dat het merendeel van de automobilisten harder wil en dacht toch nog steeds dat de regering een volksvertegenwoordiging was en democraties gekozen dan zullen ze ook gehoor moeten geven aan een meerderheid, maar dat wordt gewoon aan hun laars gelapt.
Hoe het ook is, zij zullen een gulden middenweg moeten vinden maar nietop de manier waarop het nu gaat, want dan jagen ze velen tegen zich in het harnas, en blijven we met dit probleem zitten.
Ik blijf staan voor als het druk is zakt de snelheid vanzelf en als er volop ruimte is moet het mogelijk zijn om even wat meer gas te geven.
Ten tweede het verkeers aanbod is natuurlijk zodanig toegenomen dat als men dit in percentage gaat uitrekenen zal zullen er toch gemiddeld minder dodelijke slachtoffers vallen.
Ten derde, wie veroorzaken de meeste ongevallen, dat is tot nu toe nog steeds de jeugd tot omstreeks 23 jaar.
En dan op een stille weg, geen vrachtwagen of andere auto zien rijden? lijkt me erg sterk of je zit werkelijk te slapen.
Ik zal je vertellen als ik op vakantie ga naar Oostenrijk dan rijden we gemiddeld met eensnelheid van 150 a 160 km. per uur. Met deze snelheid ben je bijzonder alert op alles wat er om je heen gebeurt en ben je gespitst op elke reactie van andere rijders. Als ik nederland rij met 100 of 120, als het stil is 's nachts dan val je bijna in slaap omdat je zomaar wat voort sukkelt, als dat lang duurt ben je er op een gegeven moment niet voldoende bij. En dat wil niet zeggen dat je altijd maar hard moet rijden maar wel is het een fijt dat iemand die hard rijdt dubbel zo alert is in het verkeer.
En dan blijft bij mij nog staan dat het merendeel van de automobilisten harder wil en dacht toch nog steeds dat de regering een volksvertegenwoordiging was en democraties gekozen dan zullen ze ook gehoor moeten geven aan een meerderheid, maar dat wordt gewoon aan hun laars gelapt.
Hoe het ook is, zij zullen een gulden middenweg moeten vinden maar nietop de manier waarop het nu gaat, want dan jagen ze velen tegen zich in het harnas, en blijven we met dit probleem zitten.
Ik blijf staan voor als het druk is zakt de snelheid vanzelf en als er volop ruimte is moet het mogelijk zijn om even wat meer gas te geven.
Nog even Bloob, in deze hele discussie heb ik het wel over een situatie waarin dit mogelijk is.
Op zondag tussen de mensen door vliegen om snel thuis te komen, bumperkleven en noem maar op, daar houd ik me beslist niet mee bezig. En als het druk is op de weg vlieg ik ook niet als een gek overal tussen door. Dan houdt ik me ook keurig aan de maximum snelheid, maar als het rustig of stil is op de weg ja, dan trap mijn voetje toch even dat gas dieper in, en het is tenslotte niet voor niks zo gemaakt dat je hem dieper kan intrappen, toch?;)
Nee hoor in vindt wel dat je verantwoordt moet rijden, maar als het stil is mag het van mij meer zijn.
In mijn auto heb ik bij 100 of 120 het gevoel dat ik lopend nog harder weg kan komen.
Op zondag tussen de mensen door vliegen om snel thuis te komen, bumperkleven en noem maar op, daar houd ik me beslist niet mee bezig. En als het druk is op de weg vlieg ik ook niet als een gek overal tussen door. Dan houdt ik me ook keurig aan de maximum snelheid, maar als het rustig of stil is op de weg ja, dan trap mijn voetje toch even dat gas dieper in, en het is tenslotte niet voor niks zo gemaakt dat je hem dieper kan intrappen, toch?;)
Nee hoor in vindt wel dat je verantwoordt moet rijden, maar als het stil is mag het van mij meer zijn.
In mijn auto heb ik bij 100 of 120 het gevoel dat ik lopend nog harder weg kan komen.
Sinds kort heb ik ook een hekel aan flitspalen. Ik rijd vrijwel nooit te hard. Als ik bij iemand in de auto zit ben ik altijd degene die er op wijst dat je niet harder dan 120 mag e.d. Pas reed ik voor het eerst in een half jaar (dom natuurlijk) weer een stukje. Toen zag ik ergens in de polder een bord niet. Gelijk stond ik mooi op de foto. Ik dacht 80 te mogen, ik reed iets onder de 70 en ik mocht 50. Niet fijn voor een student. Maar goed wat wil je als de enige reden waarom je een rijbewijs hebt is dat de examinator niet meer bij je in de auto durft.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Jelle, ik zie dat we het niet eens worden. Als jij denkt dat je op een stille weg overheidsregels aan je laars kunt lappen, omdat je zelf beter denkt te weten hoe hard je kan en mag... dan moet jij dat zelf weten. Jammer alleen dat je, in een eventueel ongeluk, er ook andere, vaak onschuldige slachtoffers bij betrek.
Je verhaal ove 150 en 160 km per uur.. .ik geloof er niets van dat je dan nog adequaat kunt reageren. Dat is een fabeltje waar helaas nog maar al te veel mensen in geloven.
Je verhaal ove 150 en 160 km per uur.. .ik geloof er niets van dat je dan nog adequaat kunt reageren. Dat is een fabeltje waar helaas nog maar al te veel mensen in geloven.
Even wat anders: iedere keer als ik tank en op m'n beurt sta te wachten om te betalen, steek ik een paar zakjes drop in m'n zak zonder te betalen. Ik let er wel op niet voor meer dan 2 euro per keer te jatten. Moet kunnen toch? Die benzine is al duur zat. Als je voor die drop nu ook al moet betalen!
Groot gelijk hoor, zolang je dat zelf verantwoord vindt, mag dat best!!! En omdat we allemala vinden dat dat mag, moet de regering maareens een wat democratischer houding aannemen....Origineel geplaatst door refo
Even wat anders: iedere keer als ik tank en op m'n beurt sta te wachten om te betalen, steek ik een paar zakjes drop in m'n zak zonder te betalen. Ik let er wel op niet voor meer dan 2 euro per keer te jatten. Moet kunnen toch? Die benzine is al duur zat. Als je voor die drop nu ook al moet betalen!

efo dan hebben wij een betere benzinetankstation in de buurt want daar staat naast de deur bij de uitgang een grote doos met zakjes drop en daar staat op dat de dieven die mogen meenemen.
Nou daar is dus niks aan, want dat doet iedereen en om er nu toch nog weer uit tespringen steel ik die rollen pepermunt en die del ik dan op zondag weer uit in de kerk. ja. ja, fijne jongen ben ik he:,;):D
Nou daar is dus niks aan, want dat doet iedereen en om er nu toch nog weer uit tespringen steel ik die rollen pepermunt en die del ik dan op zondag weer uit in de kerk. ja. ja, fijne jongen ben ik he:,;):D
Als het volgens jouw kan, waarom noem je het dan jatten????? Is er eigenlijk wel een ander woord voor? Ongevraagd meenemen? Is toch ook jatten? Zelf vinden, zonder toedoen van de eigenaar is toch ook Jatten??Origineel geplaatst door refo
Even wat anders: iedere keer als ik tank en op m'n beurt sta te wachten om te betalen, steek ik een paar zakjes drop in m'n zak zonder te betalen. Ik let er wel op niet voor meer dan 2 euro per keer te jatten. Moet kunnen toch? Die benzine is al duur zat. Als je voor die drop nu ook al moet betalen!
Das nog echt niet zo hard hoor, in een beetje moderne auto merk je dat nauwelijks. Maar inderdaad, je remweg is wat langer. ook met ABS.Origineel geplaatst door bloob
Je verhaal ove 150 en 160 km per uur.. .ik geloof er niets van dat je dan nog adequaat kunt reageren. Dat is een fabeltje waar helaas nog maar al te veel mensen in geloven.
Het is de bedoeling dat je dat lachen achteraf doet, Jelle, als je de rekening in de bus krijgt. :bou:Origineel geplaatst door Jelle
Ik dacht dat we het hier hadden over flitspalen en nu zijn we ineens bezig met diefstal. Zijn we niet een kleinbeetje uit de koers geraakt.
Even terug, weg met die flitspalen het zijn ondingen want ik vergeet altijd te lachen als ik op de foto gezet wordt en soms zit mijn haar ook nog niet goed.
:,
Ja, maar diegene die over diefstal begon maakte gewoon ff een vergelijking. Wat sommige personen zeiden over te hard rijden past hij toe op diefstal. En dan krijg je opeens gekke dingenOrigineel geplaatst door Jelle
Ik dacht dat we het hier hadden over flitspalen en nu zijn we ineens bezig met diefstal. Zijn we niet een kleinbeetje uit de koers geraakt.
Even terug, weg met die flitspalen het zijn ondingen want ik vergeet altijd te lachen als ik op de foto gezet wordt en soms zit mijn haar ook nog niet goed.
:,
Eh.. dinges, hoe heet je ook al weer,
Ik zeg niet dat 150 hard is.... ik vraag mij alleen af of je dan nog wel goed op tijd zou kunnen reageren.
Als om wat voor reden ook, de regering wil dat we niet harder dan 120, 100, 80 of 50 rijden, dan is overtreding daarvan zonde. Tegen het vijfde gebod. En niet minder erg dan stelen, doodslaan, vloeken. Het is wonderlijk dat iemand dat dan vergoelijkt. Het argument dat de regering moet toestaan wat het volk wil, gaat niet op. Mogelijk dat ze met abortus en homohuwelijk wel zo redeneert, maar het kan niet in alles. (Iedereen is meteen voor om de belastingen af te schaffen)
De veiligheid van moderne auto's gaat vooral over de inzittenden. Het is nog steeds onplezierig om een auto tegen je aan te krijgen.
Het beste zou zijn de maximum snelheid voor personenauto's overal op 60 km/h te stellen. Dan worden veel zaken tegelijkertijd geregeld.
1. Een file wordt minder erg
2. De verkeersveiligheid wordt gediend
3. Openbaar vervoer als trein, tram en bus wordt relatief sneller, zodat meer mensen dat als alteratief gaan zien.
4. Energiegebruik neemt af.
5. Minder stress in de auto. 120 kost meer inspanning dan 60. Goed voor de veiligeheid.
6. ??
De veiligheid van moderne auto's gaat vooral over de inzittenden. Het is nog steeds onplezierig om een auto tegen je aan te krijgen.
Het beste zou zijn de maximum snelheid voor personenauto's overal op 60 km/h te stellen. Dan worden veel zaken tegelijkertijd geregeld.
1. Een file wordt minder erg
2. De verkeersveiligheid wordt gediend
3. Openbaar vervoer als trein, tram en bus wordt relatief sneller, zodat meer mensen dat als alteratief gaan zien.
4. Energiegebruik neemt af.
5. Minder stress in de auto. 120 kost meer inspanning dan 60. Goed voor de veiligeheid.
6. ??