Deze man blijft goed

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Het is geen sinterklaas bart :D:,
Loïs

Bericht door Loïs »

Oorspronkelijk gepost door De waarheidsvriend
Ben helemaal niet onder de indruk van de Paus. Dit is weer een typisch geval van het proberen te vergroten van de Rooms-Katholieke invloed, en daar draait het al een paar eeuwen om in het Vaticaan. Het verhaal kan soms goed zijn (abortus, homohuwelijk etc.), maar de kern is fout en goed ook. Als het aan het Vaticaan lag zouden de brandstapels weer roken, zoals ze dat ook vijf eeuwen terug deden.

[Aangepast op 18/3/03 door De waarheidsvriend]
¶ Al ware het, dat ik de talen der mensen en der engelen sprak, en de liefde niet had, zo ware ik een klinkend metaal, of luidende schel geworden.
En al ware het dat ik de gave der profetie had, en wist al de verborgenheden en al de wetenschap; en al ware het, dat ik al het geloof had, zodat ik bergen verzette, en de liefde niet had, zo ware ik niets.
En al ware het, dat ik al mijn goederen tot onderhoud der armen uitdeelde, en al ware het, dat ik mijn lichaam overgaf, opdat ik verbrand zou worden, en had de liefde niet, zo zou het mij geen nuttigheid geven.
De liefde is lankmoedig, zij is goedertieren; de liefde is niet afgunstig; de liefde handelt niet lichtvaardiglijk, zij is niet opgeblazen;
Zij handelt niet ongeschiktelijk, zij zoekt zichzelve niet, zij wordt niet verbitterd, zij denkt geen kwaad;
Zij verblijdt zich niet in de ongerechtigheid, maar zij verblijdt zich in de waarheid;
Zij bedekt alle dingen, zij gelooft alle dingen, zij hoopt alle dingen, zij verdraagt alle dingen.
De liefde vergaat nimmermeer; maar hetzij profetieen, zij zullen te niet gedaan worden; hetzij talen, zij zullen ophouden; hetzij kennis, zij zal te niet gedaan worden.
Want wij kennen ten dele, en wij profeteren ten dele;
Doch wanneer het volmaakte zal gekomen zijn, dan zal hetgeen ten dele is, te niet gedaan worden.
Toen ik een kind was, sprak ik als een kind, was ik gezind als een kind, overlegde ik als een kind; maar wanneer ik een man geworden ben, zo heb ik te niet gedaan hetgeen eens kinds was.
Want wij zien nu door een spiegel in een duistere rede, maar alsdan zullen wij zien aangezicht tot aangezicht; nu ken ik ten dele, maar alsdan zal ik kennen, gelijk ook ik gekend ben.
En nu blijft geloof, hoop en liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde.

AMEN

[Aangepast op 19-3-2003 door Loïs]
De waarheidsvriend

Bericht door De waarheidsvriend »

Hier mijn mening Bart. Sorry dat het even duurde, maar ik heb het best druk. Deze posting is waarschijnlijk niet leuk om te lezen voor je, maar het geeft, ik hoop duidelijk (anders hoor ik het), mijn mening weer. Het is zeker niet persoonlijk bedoelt.

[url=http://]http://www.decatechisant.nl/Des_Heeren_ ... christ.htm[/url]

Teneerste wil ik stellen dat de Paus de antichrist is. Bovenstaande link geeft een artikel weer, waar dit standpunt uitvoerig wordt toegelicht.

Een boek van Bunyan gaat ook op dit onderwerp in. Hier is wat meer informatie te lezen over het wezen van de antichrist.

Het artikel van de Catechisant noemt drie kenmerken van de paus: Hij heeft machtswellust, geldzucht en zingenot. Op dit eerste wees ik in mijn eerdere posting. Op de andere twee ga ik dan ook verder niet in.

Gedurende de middel eeuwen en daarna hebben veel pausen het alleen al druk gehad met bovenstaande punten. Zo werd vaak een koning/keizer gesteund uit puur politieke overwegingen. De pausen waren ook zeer vereerd wanneer ze bijvoorbeeld een kroning mochten verrichten. Denk hierbij aan de kroning van Karel de Grote. Alleen dat feit al, gaf de paus het gevoel dat hij de meerdere was. Ook de relatie van de paus tov de duitse keizers spreekt voor zich. Dat de paus bang is om zijn invloed te verspelen zal duidelijk zijn. Dit werd in de WOII pijnlijk duidelijk. De paus sprak zich niet tegen het Duitse regime uit, en liet de vervolging van de Joden oogluikend toe. Toen bleef deze man niet goed. Ook in de kwestie Irak probeert het vaticaan zoveel mogelijk invloed te verzamelen. Het verhaal dat een oorlog niet goed is gaat er natuurlijk in als koek. Het vaticaan speelde de grote vredes voorstaander. Wanneer Rooms-Katholieken hun invloed proberen uit te breiden hoor je ze weinig. Een voorbeeld is Mexico, hier worden protestanten onderdrukt. Het zou mooi van het Vaticaan zijn wanneer ze eerst eens het grote bazalt blok uit hun eigen oog verwijderen.

Natuurlijk denk ik ook aan de leer die het vaticaan verspreidt. Deze is zeer zeker niet te rijmen met de bijbel. Het is dan ook niets voor niets dat de bijbel niet door leken uitgelegd mag worden. De mensen mochten eens uitvinden hoe tegenstrijdig alles is.

Een ander groot probleem is dat de Roomsen de Joden bij Christus vandaan houden. Door hun houding in de WO2 staan ze in Israel niet echt goed bekend. Bij het horen van Christenen denken veel joden hieraan. Evangelisatie onder de joden wordt o.a. hierdoor belemmerd.
Waar ben je bang vor waarheidsvriend ?
LEES wat de paus schrijft !! Vertel mij dan waar hij zijn expansie plannen uitlegt
Ben zeker bang voor de paus (systeem). Het vaticaan probeert vriendjes te blijven met de Arabische (lees islamitische) wereld. Niet fout? Ja, wel fout. Rome zou graag samen gaan met de Islam. (samen dingen doen zijn tegenwoordig in bij Rome) Het fuseren zie ik niet op korte termijn zitten, maar zeker wel op lange. Alles gaat om invloed.

Kijk waarheidsvriend DIT is nou exact wat ik op sommigge niet RKK personen heb
Ongenuanceerd, zonder bewijs,zonder reden een trap tegen de RKK geven ! Erg simpel
Zie je punt. Hier het bewijs (mijn mening). Zou omgekeerd ook niet blij zijn.

PS valt het je op dat ik jou denominatie niet afkraak ?? zie ook al mijn andere berichten maar dan zul je zien dat ik met gerichte vragen en antwoorden kom en niet zomaar iets onzinnigs de lucht in gooi En als ik niet weet hoe het in elkaar zit dan stel ik daar een vraag over ?
Valt me zeker op. Ik waardeer dat ook.

Ach je moet het niet triest vinden het pontificaat is nu eenmaal het hele leven lang. En als ik naar de dingen kijk die hij zegt en schrijft vind ik dat er een hele hoop waarheid in zit en dat de paus echt niet geestelijk verward is (iets wat waarheidsvriend waarschijnlijk wel zal vinden maar die hoor ik binnenkort wel... toch waarheidsvriend)
Hier sla je de plank echt mis. De paus en zijn kardinaals zijn allesbehalve verward. Zeker op lange termijn zijn ze zeker niet te onderschatten.

Bedankt voor je waardevolle bijdrage Lois. Ik heb ze samen met de kanttekeningen gelezen, en zag hoe belangrijk de waarheid wel niet is.
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Waarheidsvriend bedankt voor je bijdrage en bij deze mijn weerwoord ik heb het nog kort proberen te houden want ik kan hier veel over schrijven Als je meer wilt weten dan hoor ik dit graag van je en hopelijk lees je dit
De roomse kerk zegt dan ook dat iedereen het avondmaalsbrood moet aanbidden, omdat Christus erin is. En zo wordt het Avondmaal een vreselijke afgoderij. De leer van de transsubstantiatie wordt op een concilie in 1215 vastgesteld. En sinds die tijd gaat het van kwaad tot erger. Ook door middel van de leer van het vagevuur verderft de roomse kerk de zuivere leer van de Bijbel. Wat is het vagevuur? Het woord 'vage' beteken: reinigen. Het vagevuur is een soort tussenruimte tussen hemel en hel, waar de zielen van Gods kinderen worden gereinigd door een brandend vuur, van al hun nog niet vergeven zonden.
over het avondmaal en daarmee samenhangend de transsubstantiatieleer de volgende bijbelteksten en wil ik tevens vewijzen naar de discussie Kerk en Cultuur » Wat is er tegen de Communie
Filip 2:16-18
Houd vast aan het woord dat leven geeft. Dan kan ik, als de dag van Christus komt, trots zijn omdat ik niet tevergeefs heb gelopen en niet voor niets heb gezwoegd. 17 Maar ook al wordt mijn bloed geplengd bij de offerdienst van uw geloof, dan nog ben ik verheugd en wens ik u allen geluk. 18 En u moet evengoed verheugd zijn en delen in mijn vreugde.

Luc 22:19-20
Hij nam een brood, sprak het dankgebed, brak het brood in stukken en gaf het hun, en zei: `Dit is mijn lichaam; het wordt voor jullie gegeven. Blijf dit doen om Mij te gedenken.' 20 Na de maaltijd zei Hij zo ook van de beker: `Deze beker is het nieuwe verbond door mijn bloed; hij wordt voor jullie leeggegoten

1Cor 11:23-29
Zelf heb ik van de Heer de overlevering ontvangen die ik u op mijn beurt heb doorgegeven: dat de Heer Jezus in de nacht waarin Hij werd overgeleverd, een brood nam, 24 het dankgebed sprak, het brood in stukken brak en zei: `Dit is mijn lichaam; het is voor jullie. Blijf dit doen om Mij te gedenken.' 25 Na de maaltijd zei Hij zo ook van de beker: `Deze beker is het nieuwe verbond door mijn bloed. Blijf dit doen om Mij te gedenken, telkens wanneer jullie eruit drinken.'
26 Telkens als u dus dit brood eet en uit de beker drinkt, verkondigt u de dood van de Heer totdat Hij komt. 27 Wie dan op onwaardige wijze het brood eet of uit de beker van de Heer drinkt, bezondigt zich aan het lichaam en het bloed van de Heer. 28 Iedereen moet zichzelf onderzoeken alvorens van het brood te eten en uit de beker te drinken. 29 Wie eet en drinkt zonder het lichaam te onderkennen, eet en drinkt zijn eigen vonnis
vagevuur
1kor 3:15
Verbrandt het, dan zal hij schade lijden; hijzelf zal gered worden, maar, om het zo te zeggen, door het vuur heen

zie op deze site http://www.stvitus.nl/kkk/
bij inhoud en dan vagevuur (het is teveel om hier neer te zetten

in jouw site die je me gaf staat ook
De grootste waanzin en schande van de pauselijke macht zien wij in de laatste twee eeuwen voordat de kerkhervorming begint, dus van ongeveer 1300 tot 1500 Ik heb geen zin om alle schanddaden van de pausen uit die tijd te vertellen
“ik heb geen zin….â€
De waarheidsvriend

Uit Reformatorische Dagblad 26-3-2003:

Paus bepleit „nieuwe evangelisatieâ€
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

waarheidsvriend
je laatste posting ontgaat me even wat wil je nu zeggen en let op in het artikel staat *Dat de roomse antichrist onze natie weer onder zijn juk zal brengen,*

Kijk weer een uitspraak zonder onderbouwing

En ja dat katholieke kerk wil evangeliseren dat klopt ja Net zoals de niet katholieke kerk wil evangeliseren volgens hun stramien
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

waarheidsvriend in je artikel stond ook

*Ds. Macleod voegt daaraan toe dat „de dagen van de antichrist geteld zijn*

waar baseerd Macleod dit op ?? wat wil deze man nou eigenlijk ? deze man is duidelijk bezig te schoppen tegen de RKK
zonder bewijs
De waarheidsvriend

je laatste posting ontgaat me even wat wil je nu zeggen en let op in het artikel staat *Dat de roomse antichrist onze natie weer onder zijn juk zal brengen,*
De reden dat ik dit artikel plaatste, is om te laten zien dat er meer mensen zijn die de macht van Rome niet onderschatten. De opmerken dat de roomse antichrist schotland weer onder zijn juk zal brengen, wordt hier misschien zonder onderbouwing aangegeven, maar de geschiedenis spreekt voor zich. Misschien heb je wel eens gehoord van de Schotse Convenanters, als ik het goed spel, zij hebben verschrikkelijk moeten leiden onder het Roomse juk. En wie de geschiedenis vergeet, die moet hem overdoen. Dus...

*Ds. Macleod voegt daaraan toe dat „de dagen van de antichrist geteld zijn*
Ik weet ook niet hoe hij daaraan komt. Misschien dat ik het nog te weten kom. Wel hoop ik het. Dat iedereen in Schotland en in Nederland de waarheid mag horen en beleiden. Dat gun je toch iedereen.

[Aangepast op 28/3/03 door De waarheidsvriend]
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Waarheidsvriend
Wel hoop ik het. Dat iedereen in Schotland en in Nederland de waarheid mag horen en beleiden. Dat gun je toch iedereen
dat gun ik iedereen maar wat ik niemand gun is het ongenuanceerde commentaar op de RKK

zie ook mijn nwe posting "Paus en RKK zijn geen antichrist"
Plaats reactie