Conflict Midden Oosten
Conflict Midden Oosten
Zal het Midden oOsten conflict ooit nog opglost worden. Ik denk van niet.
Hoe staan jullie trouwens tegenover het feit dat Israel in Jenin genocide gepleegd heeft in dat kamp????
Groetjes tukkertje
Hoe staan jullie trouwens tegenover het feit dat Israel in Jenin genocide gepleegd heeft in dat kamp????
Groetjes tukkertje
Dat vindik ook het gekke. Iedereen staat in principe achter Israel. Ik ben van mening dat het daar nooit , maar ook nooit ophoud. De Joden hebben het over zichzelf afgeroepen deze ellende. Ze riepen ten tijde van Jezus veroordelening "zijn bloed komen over ons en onze kinderen"
Dus zal het bloed daar altijd blijven stromen.
Groeten tukkertje
Dus zal het bloed daar altijd blijven stromen.
Groeten tukkertje
TUKKERTJE
Schaam je diep! In zijn artikel J'accuse stelde Leon de Winter dat iedereen die stelt dat Israel genocide pleegt, antisemitische bezig is. Je houding is de houding van de 'christenen' door de eeuwen heen, die geleidt heeft tot kruistochten, pogroms en uiteindelijk tot de Shoah! Wat ben jij beinvloedt zeg, door de Europese media!
Schaam je diep! In zijn artikel J'accuse stelde Leon de Winter dat iedereen die stelt dat Israel genocide pleegt, antisemitische bezig is. Je houding is de houding van de 'christenen' door de eeuwen heen, die geleidt heeft tot kruistochten, pogroms en uiteindelijk tot de Shoah! Wat ben jij beinvloedt zeg, door de Europese media!
Precies, daarom zei ik er ook nog achteraan:Origineel gepost door Johanna
"aan de éne kant ben je eigenlijk voor Israël omdat het tenslotte hèt uitverkoren volk is "
Hoeveel zich aan de Thora houdende Joden kom je nog tegen bij de Israëli?
Ik bedoel inderdaad ook wat jij zei.Terwijl de meeste Joden niets van het christendom moeten hebben...
Dus omdat Israel zich niet meer aan de Thora ed houdt, moeten wij ook maar voorzichter zijn, om achter hen te staan? Deed God dat ook, toen ze in de woestijn achter elkaar zijn geboden verlieten?
kgeloof het niet ee!
Juist nu is het belangrijk dat de Christenen partij kiezen. En wel VOOR Israel. Nu weet ik dat het moeilijk is, er zijn bijv. ook stapels christelijke Palestijnen, maar het is niet anders.
Christenen aller landen, verenigt u!
kgeloof het niet ee!
Juist nu is het belangrijk dat de Christenen partij kiezen. En wel VOOR Israel. Nu weet ik dat het moeilijk is, er zijn bijv. ook stapels christelijke Palestijnen, maar het is niet anders.
Christenen aller landen, verenigt u!
Alsof het vroeger zoveel beter was met het aantal joden dat zich aan de wet hield. Door de hele geschiedenis van het jodendom kom je periodes van geestelijke opkomst en teruggang, als een soort golfbeweging. Dat zou dus geen reden zijn om te denken dat Israël niet Gods volk meer is.
Maar ik ben het zeker niet 100% eens met de politiek die ze nu voeren.
Begrijp me goed: ik ben voorstander van een levensvatbare Joodse staat, maar ook van een Palestijnse staat. Ik kan als christen niet onvoorwaardelijk Israël steunen.
En wat bedoel je precies met het jammer zijn voor de Palestijnse christenen? Dat zij nooit het recht moeten krijgen op een staat, op normale openbare voorzieningen, op zelfbestuur?
Maar ik ben het zeker niet 100% eens met de politiek die ze nu voeren.
Wat is volgens jouw precies voor Israël kiezen? Waar denk je dan aan? Is dat alle Palestijnen het land uittrappen? Is dat tegen alle internationale verdragen in doorgaan met een nederzettingenpolitiek die voor de meest vreemde situaties zorgt?Juist nu is het belangrijk dat de Christenen partij kiezen. En wel VOOR Israel. Nu weet ik dat het moeilijk is, er zijn bijv. ook stapels christelijke Palestijnen, maar het is niet anders.
Begrijp me goed: ik ben voorstander van een levensvatbare Joodse staat, maar ook van een Palestijnse staat. Ik kan als christen niet onvoorwaardelijk Israël steunen.
En wat bedoel je precies met het jammer zijn voor de Palestijnse christenen? Dat zij nooit het recht moeten krijgen op een staat, op normale openbare voorzieningen, op zelfbestuur?
Wat ik bedoel met achter Israel staan?
Ophouden met dat eeuwigdurende gemekker dat Sharon verkeerd bezig is (de beste stuurlui....). Jezelf een keertje realiseren wat een boef die Arafret eigenlijk is. Boze (bom)brieven naar die hypocriete Van Aartsen sturen, die het gewaagd heeft om met z'n irritante hoofd de Israelische ambassadeur op het matje te roepen. Allemaal een abonnement nemen op C v I.
En wat betreft de Palestijnen: ze horen er eigenlijk niet, maar je kan het niet maken ze eruit te schoppen. Geef ze een eigen staat (zonder Jeruzalem uiteraard), stop met de nederzettingen politiek, maar laat ze dan aub hun grote mond houden.
En wat ik bedoelde met jammer voor....: ik kies partij voor Israel, en niet voor de Palestijnse christenen, die niet partij kiezen voor Israel. Pech voor hen dan....
Ophouden met dat eeuwigdurende gemekker dat Sharon verkeerd bezig is (de beste stuurlui....). Jezelf een keertje realiseren wat een boef die Arafret eigenlijk is. Boze (bom)brieven naar die hypocriete Van Aartsen sturen, die het gewaagd heeft om met z'n irritante hoofd de Israelische ambassadeur op het matje te roepen. Allemaal een abonnement nemen op C v I.
En wat betreft de Palestijnen: ze horen er eigenlijk niet, maar je kan het niet maken ze eruit te schoppen. Geef ze een eigen staat (zonder Jeruzalem uiteraard), stop met de nederzettingen politiek, maar laat ze dan aub hun grote mond houden.
En wat ik bedoelde met jammer voor....: ik kies partij voor Israel, en niet voor de Palestijnse christenen, die niet partij kiezen voor Israel. Pech voor hen dan....
Keur je dan alles maar goed wat Israel doet??
Het is en blijft belangrijk om het objectief te bekijken.
Israel blijft het volk wat God uitverkoren heeft, maar ondertussen kan hetzelfde volk nog wel zijn fouten hebben!
(Kijk maar eens naar de straffen en wegvoeringen die God in het O.T. gaf omdat het volk niet wilde luisteren!)
Ik blijf zeker voor Israel bidden, bovenal voor hun bekering!!
Het is en blijft belangrijk om het objectief te bekijken.
Israel blijft het volk wat God uitverkoren heeft, maar ondertussen kan hetzelfde volk nog wel zijn fouten hebben!
(Kijk maar eens naar de straffen en wegvoeringen die God in het O.T. gaf omdat het volk niet wilde luisteren!)
Ik blijf zeker voor Israel bidden, bovenal voor hun bekering!!