Beste Bart,
ik had het over het RK geloof van in de middeleeuwen.
Omdat er toen nog geen protestants geloof was kan ik het daar niet mee vergelijken.
ten 2e vergis je niet in het opleidings nivo van een priester
Ik vergeleek priesters met wetenschappers.
ten 3e latijn is geen wetenschaps taal
het is een taal die niemand in de middeleeuwen begreep behalve de priesters.
Zoals de 'wetenschapstaal' nu door bijna niemand behalve de wetenschappers wordt begrepen. (min of meer, er zijn ook niet-wetenschappers die het wel begrijpen, maar niet veel)
ten 4e het volk denkt wel na en gaat echt niet blind af op wat de priester zegt
in de ME dus wel.
ten 5e ben jij iemand die nul komma nul van het Rooms Katholieke geloof af weet
zoals blijkt, het was een misverstand.
Maar goed, buiten dat is dit een rare opmerking.
Wiccangirl:
En nee idd de mens stamt niet gelijk van de aap af. Er zijn nog heelveel tussen stappen.
Helaas, weer niet

Volgens de evolutietheorie stammen mens en aap van dezelfde voorouder af, maar niet van elkaar.
Tja en als ik nou in de eerste plaats niet geloof dat apen door God geschapen zijn, dan valt dat argument weg van dat ze op apen lijken..
Jij vroeg mij naar mijn argument voor het bestaan van mensapen. Dat gaf ik je.
Kortom: het argument dat er mensapen zijn spreekt dus niet tegen het bestaan van een scheppende God.
Waarom zouden de mensapen niet meer bestaan?
Voor zover ik weet bestaan de mens-apen nog. Het is een apensoort.
Jij bedoelt ws half mens - half aap.
Er is geen enkele aanwijzing dat die hebben bestaan, behalve dat ze *moeten* hebben bestaan omdat anders de evolutietheorie niet klopt.
Maar dan zouden die slangen en draken er wel ver voor de mensheid er was bestaan.. Staat zoiets ook in de bijbel?
Nee, tegelijk.
De Bijbel spreekt over het bestaan van mensen tegelijk met het bestaan van 'draken' enzo.
Aangezien ze toen nog niet van archeologie hadden gehoord moeten ze dus wel die beesten hebben gezien.
Maar in het wild worden er ook vast beesten geboren met afwijkingen en de kans dat die overleven is zeer klein.
Een beest met afwijkingen is wat anders dan een 'genetisch afwijkend ras'.
Ik kan doof geboren worden, dat wil nog niet zeggen dat mijn kinderen doof geboren worden.
Maar ik heb twee handen, dus normaliter worden mijn kinderen ook met twee handen geboren.
Als al mijn voorouders een lam handje zouden hebben zouden mijn kinderen dat ook hebben, gewoon omdat dat handje nooit genetisch af is gekomen.
Maar wat blijkt, er bestaan geen dieren met afwijkingen of 'halve' functionaliteiten.
Alles is GOED.
Een 100% score van geluk!
kortom: onmogelijk.
Objectiviteit: Alle biases van de mens zijn weggenomen, als het door meerdere mensen getest wordt komt het op hetzelfde uit.
Tenzij die mensen dezelfde opleiding hebben gekregen van dezelfde leraren met dezelfde boeken en professoren.
En die mensen binnen hetzelfde wetenschapsmilieu horen en ze respect van elkaar willen hebben en niet buiten de boot willen vallen.
En als iedereen die wat anders zegt door de grote massa voor dom wordt uitgemaakt.
En als eigenlijk geen enkele wetenschapper het hele spectrum van evolutie kan overzien, en ze dus allemaal maar een klein beetje snappen.
wetenschappers zijn echt wel objectief. Als er geen snars zou kloppen van de evolutie zou het allang verworpen zijn.
blijkbaar niet.
Door de hele geschiedenis van de mens hebben mensen eeuwen in leugens geloofd.
De evolutietheorie bestaat pas 120 jaar.
In die 120 jaar is hij al talloze malen inhoudelijk veranderd.
De evolutietheorie van Darwin is alleen nog in concept hetzelfde. Darwin had nooit van DNA en genen gehoord.
Nu blijkt ineens dat die verantwoordelijk zijn voor de 'bouw' van de mens.
Over 40 jaar zal de evolutietheorie weer volledig veranderd zijn en aangepast.
En over 400 jaar lachen ze ons uit, net zoals wij de 'platte aarde' mensen uitlachen.
Het geloof in God JAWHEH staat al 6000 jaar als een huis. Er is geen enkel geloof dat zolang concistent hetzelfde heeft geloofd. Dat niet wankelt, en door alle eeuwen heen grote groepen aanhangers heeft gehad.
Die 120 lutele zielige jaartjes van evolutietheorie steken daar gewoon kinderachtig bij af.