Waarom vind je dat als ik vragen mag? Wat is er zo ‘mooi’ aan de preken van ds. Spaans?Jantje schreef:Aha. Erg mooi zullen die zijn.-DIA- schreef:Ja, 3 preken:Jantje schreef:Mooi! Staan er ook leespreken in?-DIA- schreef:LAAT AF, EN WEET DAT IK GOD BEN
uit het leven van ds. J. Spaans
de laatste preek Grand Rapid Beckwith-avenue
De laatste weekdienst in Norwich
De laatste preek, kort voor zijn sterven, in Grand Rapids Covell Avenue op 4 oktober 2009 over Hooglied 2 vers 14
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
- FlyingEagle
Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Dat kan ik heel kort zeggen: De bevindelijke wegen die hij in zijn eenvoudige preken verklaard.FlyingEagle schreef: Waarom vind je dat als ik vragen mag? Wat is er zo ‘mooi’ aan de preken van ds. Spaans?
Een preek hoeft niet 'mooi' te zijn, de preek wijst ons allen toch aan als dood in zonden en misdaden.
Maar als God erin meekomt, dat de mens daaraan ontdekt wordt dan ga je echt niet meer op de vorm letten.
Dan luister je of er woord bij is wat je hart wat kan verklaren. Wat je dan ook krijgt, als er eens iets wordt
gehoord, is een betrekking op die prediker, ook al heb ik hem nooit gezien.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Bloemen spreken hun eigen taal, door Beverly Parkin.
De naam 'Jezus' wordt in deze post gemist m.i.-DIA- schreef:Dat kan ik heel kort zeggen: De bevindelijke wegen die hij in zijn eenvoudige preken verklaard.FlyingEagle schreef: Waarom vind je dat als ik vragen mag? Wat is er zo ‘mooi’ aan de preken van ds. Spaans?
Een preek hoeft niet 'mooi' te zijn, de preek wijst ons allen toch aan als dood in zonden en misdaden.
Maar als God erin meekomt, dat de mens daaraan ontdekt wordt dan ga je echt niet meer op de vorm letten.
Dan luister je of er woord bij is wat je hart wat kan verklaren. Wat je dan ook krijgt, als er eens iets wordt
gehoord, is een betrekking op die prediker, ook al heb ik hem nooit gezien.
Dat zou toch uiteindelijk de kern moeten zijn van elke preek?
Ik ook. Ben er een paar jaar geleden in begonnen, maar gestopt ...Dodo schreef:+liz boer schreef:De uitnodiging van w. Paul Young.
Ik ben heel benieuwd hoe je dat vindt. Geef je nog een recensie als je het uit hebt?
-
Aan Zijn voeten. - ds. R. Van Kooten
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
- Johannes S
Hier staat ook een recensie: https://visie.eo.nl/2017/04/vormgever-b ... eel-spijt/Dodo schreef:+liz boer schreef:De uitnodiging van w. Paul Young.
Ik ben heel benieuwd hoe je dat vindt. Geef je nog een recensie als je het uit hebt?
Filippenzen 3:20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
- Johannes S
Ankie1975 heeft het gelezen en waarschuwt ook: https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/16 ... aul-young/Johannes S schreef:Hier staat ook een recensie: https://visie.eo.nl/2017/04/vormgever-b ... eel-spijt/Dodo schreef:+liz boer schreef:De uitnodiging van w. Paul Young.
Filippenzen 3:20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
- Dodo
Het is een apart boek. Er is wat van te leren, en er wat op aan te merken. Maar uiteindelijk moet je alles enigszins kritisch lezen, dus ik zie geen reden om dit boek te laten liggen.Johannes S schreef:Ankie1975 heeft het gelezen en waarschuwt ook: https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/16 ... aul-young/Johannes S schreef:Hier staat ook een recensie: https://visie.eo.nl/2017/04/vormgever-b ... eel-spijt/Dodo schreef:+liz boer schreef:De uitnodiging van w. Paul Young.
Ik ook... ook zijn boek Jij bent gedoopt ben ik nog in bezig.Bertiel schreef:Aan Zijn voeten. - ds. R. Van Kooten
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Calvijn. Biografie. Van Bernard Cottret.
- Johannes S
Ik zie helemaal geen reden om het wel te lezen als er blijkbaar een heel verkeerd beeld van God beschreven wordt. Ik heb hier de indruk na het lezen van die recensies (zonder het boek zelf gelezen te hebben) dat ik er geen trek in heb. Als er een verkeerd beeld beschreven wordt staat dat voor mij op gelijke voet met een afgodsbeeld oprichten. Een eigen gecreëerd beeld van God die niet voldoet aan wat het Woord beschrijft. Dit kan ook in ons brein plaatsvinden en hoeft niet perse met een fysiek beeld.Dodo schreef:
Het is een apart boek. Er is wat van te leren, en er wat op aan te merken. Maar uiteindelijk moet je alles enigszins kritisch lezen, dus ik zie geen reden om dit boek te laten liggen.
Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Mijn vrouw heeft dit boek sinds 5 minuten uit. Nu mag ik.freek schreef:[img]https://pubblestorage.blob.core.windows ... bf84b9.jpg[/img]

''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''