BOYCOT WERELD NATUURFONDS

Kena

Bericht door Kena »

Je begrijpt niets van de essentie. Je snapt die ophef niet omdat je niet goed leest. We hebben niet over jacht, maar over d.o.o.d.k.n.u.p.p.e.l.e.n. voor bont en liefdesdranken. Niet om gewone jacht zoals hier de konijnenjacht.

tevens is er geen overpopulatie! Daarbij is Pr.Bernhard woest op de door hem omgezette WNF. Hij is zeker ook zo dom dat hij het niet snapt waar de ophef omgaat dan jij alleen?

Maar nogmaals, als jij dit goedkeurt, want DAAR gaat de door MIJ opgezete topic over (jij bepaalt nl niet wát de discussie is, maar de starter van deze discussie), ben jij inderdaad een bruut/ een onmens en dat die foto al ietjes ouder is doet niets aan het feit dat het een gruwel is, ook in G´ds ogen, maar dan wordt het voor JOU te moeilijk.

Begrijpelijk... zeer begrijpelijk. Kijk maar:

Kena schreef: ik mis iemands reactie, je bent stilletjes... Komt het door dit:
Ik had het niet tegen jou :bu

Was geen slimme posting Q! Ben betere van je gewend! :%

[Aangepast op 27/2/03 door Kena]
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Oorspronkelijk gepost door Kena
Je begrijpt niets van de essentie. Je snapt die ophef niet omdat je niet goed leest. We hebben niet over jacht, maar over d.o.o.d.k.n.u.p.p.e.l.e.n. voor bont en liefdesdranken. Niet om gewone jacht zoals hier de konijnenjacht.

tevens is er geen overpopulatie! Daarbij is Pr.Bernhard woest op de door hem omgezette WNF. Hij is zeker ook zo dom dat hij het niet snapt waar de ophef omgaat dan jij alleen?
Misschien dat ik me een beetje ongelukkig heb uitgedrukt.

Ik ben TEGEN doodknuppelen.
Ik ben TEGEN brute jachtmiddelen als doodknuppelen.
Ik ben TEGEN commercíële jacht.

Waar ik niet tegen ben is een gecontroleerde jacht tbv een zeker evenwicht, maar daar is hier geen sprake van(!).

Over de WNF: ik blijf erbij dat zij niets doen dat in tegenspraak is met hun doelstellingen. Zij voeren geen actie tegen de zeehondenjacht in Canada, omdat de zeehond daar geen bedreigde diersoort is. Dat is iets anders dan de zeehondenjacht goedkeuren. Een organisatie als Bont voor Dieren heeft andere doelstellingen. Vanuit die doelstellingen is het logisch dat ze dus tegen die zeehondenjacht zijn.
Maar nogmaals, als jij dit goedkeurt, want DAAR gaat de door MIJ opgezete topic over (jij bepaalt nl niet wát de discussie is, maar de starter van deze discussie), ben jij inderdaad een bruut/ een onmens en dat die foto al ietjes ouder is doet niets aan het feit dat het een gruwel is, ook in G´ds ogen, maar dan wordt het voor JOU te moeilijk.
Ik keur het helemaal niet goed en hoop dat je me geen onmens vindt :)
Ik heb wel wat tegen het gebruik van foto's om te laten zien hoe zielig het eigenlijk is (het Bambi effect) Commerciële jacht is niet fout omdat het zielig is, maar omdat het niet thuishoort in een samenleving die zegt beschaafd te zijn.
Begrijpelijk... zeer begrijpelijk. Kijk maar:
Kena schreef: ik mis iemands reactie, je bent stilletjes... Komt het door dit:
Ik had het niet tegen jou :bu
Wist ik wel, ik wilde op de foto reageren en had het verkeerde stukje weggehaald (wel de foto weggehaald, niet de tekst)
Kena

Bericht door Kena »

Oorspronkelijk gepost door QuazzyMisschien dat ik me een beetje ongelukkig heb uitgedrukt.

Ik ben TEGEN doodknuppelen.
Ik ben TEGEN brute jachtmiddelen als doodknuppelen.
Ik ben TEGEN commercíële jacht.

Waar ik niet tegen ben is een gecontroleerde jacht tbv een zeker evenwicht, maar daar is hier geen sprake van(!).
Kijk, daar probeerde ik vanochtend al uit je trekken waar je voor stond.

Tnx!
Over de WNF: ik blijf erbij dat zij niets doen dat in tegenspraak is met hun doelstellingen. Zij voeren geen actie tegen de zeehondenjacht in Canada, omdat de zeehond daar geen bedreigde diersoort is. Dat is iets anders dan de zeehondenjacht goedkeuren.
Wat ik al aangaf is dat de dame in kwestie bij Radar vertelde niet te weten hoe de zeehonden aan hun einde komen voor de commercie. Vervolgens heb ik de persvoorlichster zelf gesproken om na te gaan en ze bevestigde dit. M.a.w. dat is je kop in het zand steken.

Wat Bernhard en vele al roepen is: ´WNF veroordeel dit svp.´ Dat deden ze summier NA de vele kritiek die zij over zich heen kreeg. Dat is hypocriet. Daarbij weet de oprichter zelf wel waar WNF voor staat.
Een organisatie als Bont voor Dieren heeft andere doelstellingen. Vanuit die doelstellingen is het logisch dat ze dus tegen die zeehondenjacht zijn.
Helemaal mee eens. Waar het mij dus omgaat is dat WNF huichelt en doet alsof ze niets weten en dat wordt hen kwalijk genomen. Daarbij is WNF op de hoogte dat de zeehond ook een diersoort is die op het randje komt. Ook dat werd door de persvoorlichtster niet ontkent toen ik het haar vroeg.
Ik keur het helemaal niet goed en hoop dat je me geen onmens vindt :)
Ookal ben ik tegen iedere vorm van jacht, respecteer ik je mening. Ik neem mijn woorden terug nu je duidelijk bent. Want dat is belangrijk in een discussie: helderheid.

Wanneer iemand voor dierenbeulerij is, dàn is iemand voor mij een onmens.
Ik heb wel wat tegen het gebruik van foto's om te laten zien hoe zielig het eigenlijk is (het Bambi effect) Commerciële jacht is niet fout omdat het zielig is, maar omdat het niet thuishoort in een samenleving die zegt beschaafd te zijn.
Jouw mening, ik repcteer deze. Echter wèrd deze handelingen door WNF ontkent. Als WNF als zo onnozel deed ...

Daarbij heb ik het fototje geplaats om de essentie van deze discussie duidelijk te maken. Het gaat niet om gewone jacht (ook al keur ik dat ook af), maar om dierenbeulerij om mensen te behagen in hun genot en rijkdom.
Wist ik wel, ik wilde op de foto reageren en had het verkeerde stukje weggehaald (wel de foto weggehaald, niet de tekst)
Ok, want ik vond het erg dommetjes ;)

Bedankt voor je helderheid, Q. Dat waardeer ik zeer.

Vriendelijke groet en Baruch Yeshua HaAdon!

Kena

lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Mhm valt wel zwaar tegen van 't WNF, maar je hoort toch wel vaker rare berichten van ze over dieren? Welke natuurorganisatie heb je nog wel die een beetje betrouwbaar is, weet jij dat Kena?
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Kena

Bericht door Kena »

Ojaaaa, die weet ik wel:
  • WSPA(je weet wel, met dat spotje van die mishandelde dansende beren),
  • IFAW (oprichter is die van Greenpeace, maar hij vond Greenpeace te soft worden en richtte IFAW op)
  • Stichting AAP (kan je een diertje adopteren. Ik ben 1 van de ´adoptiemama´ van Pazter, een prairiehondje)
Op de testsite van FAQ
http://vandi294.speed.planet.nl/faq/
staan nog veel meer dierenrechtenorganisaties. Zie links :bou:

Alle diertjes tellen mee!

lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Dank je, Kena!

'k Zie alleen door de bomen het bos niet meer zo goed, al die organisaties.. je moet dan eigenlijk overal lid van worden..
WNF was ik al geen lid van dus dan hoeft er in ieder geval ook niets opgezegd te worden. :)

Wat heeft het trouwens voor meerwaarde om lid te worden van een stichting boven eens in de zoveel tijd een donatie? Van sommige stichtingen krijg je bijvoorbeeld altijd heel veel papierzooi enzo. Als je dan geld geeft bij een bepaald project komt het geld in ieder geval niet daar terecht!

[Aangepast op 28/2/03 door lebaoth]
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Wat versta je onder alle diertjes Kena.

Ook de vliegjes, bijtjes muggen en ander ongedierte

tukkertje
Loïs

Bericht door Loïs »

Gisteren heb ik m'n lidmaatschap opgezegd.
Kena

Bericht door Kena »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Wat versta je onder alle diertjes Kena.

Ook de vliegjes, bijtjes muggen en ander ongedierte

tukkertje
Ik maak geen diertjes dood, spinnetjes breng bv ik buiten, hoe eng ik het ook vind.

Overdreven... misschien, misschien niet. Wij zijn voor G´d nietiger dan een mier voor ons en Hij heeft alle liefde en geduld met ons, dus probeer ik dat ook met insecten. Ik hou niet van insecten, maar ook zìj tellen mee en de Schepper houdt van hen. Wie ben ik dan? :in
Kena

Bericht door Kena »

Ik heb overigens een brief van de directeur van WNF ontvangen. :,:,:,
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

tja , dat is waar. God heeft alle dieren geschapen. En iets wat God gemaakt heeft mag je niet kapot maken.

Maar hoe kun je dan nog vlees eten. Dan moet iedere ware Christen vegetarier zijn.

tukkerjte
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Wel, ik schrik net als Kena wel een beetje van jullie dierlievendheid.:( Jammer hoor.

Dat Kena nooit muggen doodslaat vind ik persoonlijk overdreven, maar dat is wel superconsequent van haar (pluim voor jou Kena!). Als je dan ongedierte in huis hebt (mijn zus waar ik van de week logeerde had bijvoorbeeld muizen en daar was ze erg bang voor!) zorg dat die beestjes op een normale manier doodgaan. Dus geen gifkorrels, maar dingen waarbij ze echt direct doodgaan. En zeker geen pootjes van spinnen af gaan halen ofzo, dat is dieren onnodig pijn laten lijden.

Ik eet geen vlees, maar dat is niet om bijbelse motieven ofzo, indirect misschien. Er staat meerdere keren in de Bijbel dat je alle vlees mag eten. Maar ik geloof echt nooit nooit nooit dat de Heere God goed zal vinden dat je vlees eet van kistkalveren of dat je de haantjes van legbatterijkippen opeet. Dus als je vlees eet, oké, maar dan wel ecologisch vlees e.d. Ik ben van mening dat je als christen de plicht hebt om ecovlees te eten. Dieren zijn schepsels van God! En begin dan niet over planten enzo, da’s gewoon onzin: planten hebben niet zo’n zenuwstelsel als dieren.
De Bijbel zegt heel duidelijk dat je goed moet zorgen voor dieren! (Prd 12:10 ‘De rechtvaardige kent het leven van zijn beest; maar de barmhartigheden der goddelozen zijn wreed.’ en nog een heleboel teksten in Spreuken)
En het is óók nog eens zo dat vegetariërs over het algemeen meer op hun vitamientjes letten dan vleeseters, omdat de laatsten denken dat ze toch alles wel binnen krijgen (een goed voorbeeld hiervan is Parsifal).

Overigens heb je als je vegetariër bent je muggenmepper amper meer nodig. Ik ben sinds ik geen vlees meer eet nooit meer geprikt door een mug, terwijl ik daarvoor ’s zomers altijd één en al bult was.

Groeten Lebaoth

PS: Kena, wat zei de directeur van het WNF?

[Aangepast op 28/2/03 door lebaoth]
Kena

Bericht door Kena »

Oorspronkelijk gepost door lebaoth
Wel, ik schrik net als Kena wel een beetje van jullie dierlievendheid.:( Jammer hoor.

Dat Kena nooit muggen doodslaat vind ik persoonlijk overdreven, maar dat is wel superconsequent van haar (pluim voor jou Kena!).
Ik had het niet over muggen, want sorry, die redden het bij ook niet. Nee, spinnen, vliegen en andere insecten dood ik niet. Maar inconcequente Kena slaat wel muggen dood :!
Als je dan ongedierte in huis hebt (mijn zus waar ik van de week logeerde had bijvoorbeeld muizen en daar was ze erg bang voor!) zorg dat die beestjes op een normale manier doodgaan. Dus geen gifkorrels, maar dingen waarbij ze echt direct doodgaan. En zeker geen pootjes van spinnen af gaan halen ofzo, dat is dieren onnodig pijn laten lijden.
Weet je hoe ik vroeger muisjes ving (dat deed ik met tegenzin): je kan zo´n plasic achtig gangetje kopen, daar doe je iets lekkers in, zodra het muisje (ohhhh wat vind ik ze schattig) in dat ´gangetje´ is, sluit het deurtje. Wanneer het vindt, kan je het muisje in het veld loslaten :D
Ik eet geen vlees, maar dat is niet om bijbelse motieven ofzo, indirect misschien. Er staat meerdere keren in de Bijbel dat je alle vlees mag eten.
Niet ALLE vlees :% . Ik eet wel vlees, maar niet meer dan, schrik niet (hahaha) 50 gram per dag. HAHAHAHA.
Maar ik geloof echt nooit nooit nooit dat de Heere God goed zal vinden dat je vlees eet van kistkalveren of dat je de haantjes van legbatterijkippen opeet. Dus als je vlees eet, oké, maar dan wel ecologisch vlees e.d. Ik ben van mening dat je als christen de plicht hebt om ecovlees te eten.
Absoluut!
Dieren zijn schepsels van God! En begin dan niet over planten enzo, da’s gewoon onzin: planten hebben niet zo’n zenuwstelsel als dieren.
De Bijbel zegt heel duidelijk dat je goed moet zorgen voor dieren! (Prd 12:10 ‘De rechtvaardige kent het leven van zijn beest; maar de barmhartigheden der goddelozen zijn wreed.’ en nog een heleboel teksten in Spreuken)
En het is óók nog eens zo dat vegetariërs over het algemeen meer op hun vitamientjes letten dan vleeseters, omdat de laatsten denken dat ze toch alles wel binnen krijgen (een goed voorbeeld hiervan is Parsifal).

Overigens heb je als je vegetariër bent je muggenmepper amper meer nodig. Ik ben sinds ik geen vlees meer eet nooit meer geprikt door een mug, terwijl ik daarvoor ’s zomers altijd één en al bult was.
WOW!

Groeten Lebaoth

PS: Kena, wat zei de directeur van het WNF?

[Aangepast op 28/2/03 door lebaoth] [/quote]
Vertel ik na het weekend, was een lange brief :,:,:,
JonaGOLD

Bericht door JonaGOLD »

Eeuhm, WNF: Wereld Natuur Fonds

Dus dit is ook een bepaalde vorm van dierenbescherming?:mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::sne:mad2::sne:mad2::sne:mad2::sne:stu:pu:pu:$:#:#:?:(
Plaats reactie