BOYCOT WERELD NATUURFONDS
'Sorry hoor, maar ik zie niet het verschil tussen een zeehondje doodknuppelen of een varken ik weet niet hoeveel volt door zijn lichaam jagen, of een koe een masker op doen.
Wat ik hiermee wil zeggenis dat er nu enorm zielig gedaan wordt over die zeehonden, terwijl overal ter wereld andere dieren op gruwelijke wijze omgebracht worden.
tukkertje
Wat ik hiermee wil zeggenis dat er nu enorm zielig gedaan wordt over die zeehonden, terwijl overal ter wereld andere dieren op gruwelijke wijze omgebracht worden.
tukkertje
Kieslev, fijne posting :thu tnxOorspronkelijk gepost door tukkertje
'Sorry hoor, maar ik zie niet het verschil tussen een zeehondje doodknuppelen of een varken ik weet niet hoeveel volt door zijn lichaam jagen, of een koe een masker op doen.
tukkertje

Tuk,
Je hebt gelijk. Ik zet me ook in voor andere diertjes. Alle dieren tellen mee. Nu staat de zeehondjes ff centraal en morgen de varkentjes.
Daarom ben ik van mening dat wanneer nu de zeehondjes centraal staan, dat je (als je kan en wilt) moet ingrijpen en dat geldt voor alle alle beesjes :thu
Maar waarom worden er nu daar veel zeehonden doodgeknuppeld. Zien er daar nu teveel. Hoe komt dat????? Door de mens natuurlijk. Het blijkt maar eens weer dat het altijd de mens is die zonodig de natuur een handje moet helpen.
Weet zeker als de mensen zich eens niet met de natuur bemoeiden het veel beter is voor die natuur. De Heere heeft de natuur goed geschapen, dus kan de natuur zich daarom goed alleen redden.
tukkertje
Weet zeker als de mensen zich eens niet met de natuur bemoeiden het veel beter is voor die natuur. De Heere heeft de natuur goed geschapen, dus kan de natuur zich daarom goed alleen redden.
tukkertje
Waarom denk je eigenlijk dat WNF niet tegen het verminderen van de populatie in Canada is? Ik heb hier al gehoord dat er misschien een overpopulatie is. Zijn er meer redenen? Waarom is deze reden onvoldoende?
Ik ben tegen de jacht op dieren als dit het natuurlijk evenwicht ernstig verstoord. Wanneer er Pygmeën in Oeganda jagen om te kunnen eten, denk ik niet dat dat schadelijk is, omdat zij deel uitmaken van dat evenwicht. Wanneer er echter in een bepaald land 1/3 van de populatie door jacht wordt verminderd, denk ik toch dat het ernstige gevolgen heeft voor dat natuurlijke evenwicht. De vraag die hier vooraf moet gaan is of er al sprake is van een natuurlijk evenwicht, of dat er om bepaalde redenen een extreem grote populatie ontstaan is die ervoor zorgt dat andere dieren in de verdrukking komen. Weet iemand misschien hoe dat zit?
Ik ben tegen de jacht op dieren als dit het natuurlijk evenwicht ernstig verstoord. Wanneer er Pygmeën in Oeganda jagen om te kunnen eten, denk ik niet dat dat schadelijk is, omdat zij deel uitmaken van dat evenwicht. Wanneer er echter in een bepaald land 1/3 van de populatie door jacht wordt verminderd, denk ik toch dat het ernstige gevolgen heeft voor dat natuurlijke evenwicht. De vraag die hier vooraf moet gaan is of er al sprake is van een natuurlijk evenwicht, of dat er om bepaalde redenen een extreem grote populatie ontstaan is die ervoor zorgt dat andere dieren in de verdrukking komen. Weet iemand misschien hoe dat zit?
Die Bernard hè!!Oorspronkelijk gepost door Kena
Prins Bernhard gaat de SP helpen bij het protest tegen de zeehondenjacht in Canada. Hij gaat de Wereld natuurfonds oproepen, de jacht te veroordelen. Bernhard is EEN van de WNF-oprichters.
Bron: RTL text pagina 104.
Zo zie je maar weer, Kena roept niet zomaar iets in de lucht
:sne
In de jaren '50, '60 de halve populatie olifanten in Afrika naar de eeuwige jachtvelden gestuurd en nu opkomen voor de zeehondjes.
Hoe een mens ten goede kan veranderen.
Ik vind het in ieder geval super van 'm.
Een 'breekje' van Breekijzertje
Quazzy, je mis de hele dicussie. Soms is het aan te raden om artikelen te lezen die erbij gegeven wordt alvorens je reageerd. Het heeft NIETS met natuurlijke evenwicht te maken.
Gaarne reageren als je weet waar het over gaat. Want zo wek je de indruk dat je bij overpopulatie voor doodknuppelen bent van zeehonden om de dames te bekoren met een mooi wit jasje en de mannen sexueel te bekoren met een liefdesdrankje! Dat zou van jou ook een onmens maken.
ik mis iemands reactie, je bent stilletjes... Komt het door dit:

[Aangepast op 27/2/03 door Kena]
Gaarne reageren als je weet waar het over gaat. Want zo wek je de indruk dat je bij overpopulatie voor doodknuppelen bent van zeehonden om de dames te bekoren met een mooi wit jasje en de mannen sexueel te bekoren met een liefdesdrankje! Dat zou van jou ook een onmens maken.
ik mis iemands reactie, je bent stilletjes... Komt het door dit:

[Aangepast op 27/2/03 door Kena]
Zou je zeggen ja. Maar volgens diverse instellingen (ik heb wat afgebeld) is het op langer termijn en op zo´n grote schaal echt goedkoper.Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Kogel te duur?????? Dat geloof je toch niet.
Manuren zijn veel duurder
Reken is dat zo'n man drie minuten nodig heeft om een zeehond te doden.
3 minuten is 0,05 uur
Reken een uurtarief van 60 euro
0,05 X 60 = 3 euro
Kogel kost zeker geen 3 euro per stuk
tukkertje
Ik dacht eerst dat het om de bont mooi te houden was. Maar dat scheen niet zo te zijn, omdat het bont nog viezer van het doodknuppelen wordt.
Houdt het gewoon op sadisme. Het zit in de mens, de mens voelt zich superieur. Lees me zojuist geposte posting over dierenproeven. Ik heb een Bijbeltekst gevonden waar de Eeuwige duidelijik stelt dat wij niet méér zijn dan dieren. We mogen ons niet superieur voelen zegt Hij. Maar wij doen dat wèl.
Ik heb het hier heel veel over de Here, omdat ik zo vaak enge foto´s zie wat mensen bij dieren aandoen (ik ben lid van diverse instellingen die daar hard voor maken). Het is met geen pijn te beschrijven. De Eeuwige heeft een grote appel met de mensheid te schillen.
:,
Ik heb alleen aangegeven wanneer jacht voor mij aanvaardbaar is. Aangezien er geen overpopulatie is in Canada en er een internationale consensus is dat zeehondenjacht not done is, ben ik dan ook tegen de jacht op zeehonden in Canada.Oorspronkelijk gepost door Kena
Quazzy, je mis de hele dicussie. Soms is het aan te raden om artikelen te lezen die erbij gegeven wordt alvorens je reageerd. Het heeft NIETS met natuurlijke evenwicht te maken.
Maar ik heb het persbericht van WNF eens goed doorgekeken en ik zie niet waar al die ophef over is. Zij keuren de zeehondenjacht in Canada helemaal niet goed, zij keuren het alleen niet af. Als het WNF in haar doelstellingen heeft staan dat zij zich inzet voor bedreigde diersoorten en er worden jachtvergunningen afgegeven voor niet-bedreigde diersoorten, dan is actievoeren daartegen juist niet in overeenstemming met haar doelstelling. Vandaar dat het WNF vervolgens een persbericht heeft uitgegeven waarin ze zegt dat blij te zijn dat Bont voor Dieren wel actie kan voeren (BvD heeft andere doelstellingen)
Ik heb je stukje verder doorgelezen en het stukje over Essent vind ik een beetje flauw. WNF moet wel fout zijn omdat Essent energie levert (waarbij ik kernenergie een milieu-bewuste manier van energie opwekken vindt - maar dat is mijn mening) Enige consequentie vereist dan dat jij dan ook geen elektriciteit/auto hebt

Je foto is dertig jaar oud en heeft en hoog 'ach wat een schattig diertje' en 'oh wat zielig' effect. Dat is (voor mij in ieder geval) geen goede beweegreden voor dierenbescherming.ik mis iemands reactie, je bent stilletjes... Komt het door dit: