Naar aanleiding hiervan heb ik de poll aangemaakt:Hendrien schreef:Wat me wel erg opviel, dat het allemaal een beetje dezelfde soort mensen zijn. Ze houden van eindeloos praten en discussiëren. Ik vertel ook bijna nooit in mij omgeving dat ik actief ben op Refoforum, want dan word ik meestal keihard uitgelachen.
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 23&t=13887
Nu er (vrijdag 26 juli om 7:45) 34 mensen gestemd hebben, lijkt het me tijd voor een voorlopige conclusie. De algemene gemiddelden zijn:

De voorlopige conclusies
Extrovert / introvert
Algemene gemiddelde: 49,3 % / 50,7 %
Refoforum gemiddelde: 37,83 % / 62,16 %
De gemiddelde Refoforummer is een stuk introverter dan het algemene gemiddelde. Op zich logisch. Als je extrovert bent, ga je sneller in real life met mensen converseren.
Waarnemend / intuatief
Algemene gemiddelde: 73,3 % / 26,7 %
Refoforum gemiddelde: 57,58 % / 42,42 %
Het lijkt het dat de Refoforummer intuïtiever is in het opnemen van informatie dan de gemiddelde mens.
Neemt beslissingen rationeel of op gevoel
Algemene gemiddelde: 40,2 % / 59,6 %
Refoforum gemiddelde: 78,13 % / 21,88 %
Duidelijke uitkomst! De Refoforummer is een stuk rationeler dan de gemiddelde mens!
Beoordeeld de wereld om zich heen / neemt alleen waar
Algemene gemiddelde: 54,1 / 45,9
Refoforum gemiddelde: 38,24 % / 61,76 %
Dit zou betekenen dat de Refoforummers open in de wereld staan, en wat er om hen heen gebeurt niet (gelijk) beoordeelt. Ik waag dit te betwijfelen. Als christenen beoordelen we alles aan de hand van de bijbel. Wellicht dat we "beoordelen" als negatief ervaren (invloed van de maatschappij?), en ons stemgedrag daarop aanpassen.
Meer informatie over het model:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Myers-Bri ... _Indicator
Voorlopige eindconclusie:
Ik denk dat we vooral wat kunnen met de uitkomst van extrovert / introvert en rationeel/op basis van gevoel. Het is inderdaad zo dat er een bepaald type persoonlijkheid voor een forum als dit kiest. Met name introverte en meer rationeel ingestelde personen populeren dit forum.
Disclaimer:
Als niet wetenschappelijk geschoold persoon, valt er uiteraard het e.e.a. af te dingen aan de conclusies. Voel je vrij om hier input op te leveren, zodat we met elkaar een betere conclusie en zicht op de persoonlijkheid van "de refoforummer" kunnen krijgen.