1 & 2 €uro-cent WEG ERMEE

Lieneke

Bericht door Lieneke »

In een woord: Reuze! die 1 & 2 eurocenten...


Kwijt te raken aan zat mensen:

- Freek, de orgeldraaier
- Bertha, de vuilnisbakkenras
- Sjaak, de bloemenventer en
- Truus, onze driedubbele marktsopraan!


:bo:bo
Jelle

Bericht door Jelle »

Weg er mee met die centen, maar dan wel afronden naar beneden want het omhoog afronden hebben we al gehad, dus niet nog eens.
Maar ik merk ook dat je steeds meer munten in je portemonnee hebt zitten. en ik heb eens een hele handvol in de kollektezak in de kerk laten vallen zodat iedereen om me heen zat te grinneken wat die wisten niet wat ik er in stopte maar ze hoorden ze wel vallen. Ik denk dat het 50 waren van 1 en 2 cent, maar ik was er wel vanaf.
En de gulden komt niet terug en hoeft ook niet meer, het is in het buitenland wel makkelijk met rekenen en je hoeft ook geen geld meer te wisselen.

Afschaffen de centen? ja. Maar voorop gesteld naar beneden afronden.
Ge@

Bericht door Ge@ »

Origineel geplaatst door Jelle

Afschaffen de centen? ja. Maar voorop gesteld naar beneden afronden.
Haha, dat doen ze toch nooit. Dus daarom zeg ik: LAAT DIE CENTEN MAAR LEKKER BLIJVEN! :bo:eur
Gebruikersavatar
Klomp
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:28
Locatie: Drenthe

Bericht door Klomp »

Onzin.
Zoals ik wel eens eerder heb gezegd:
1 euro ct is 2.2 gulden ct
en 2 euro ct is 4.4 ct
5 euroct is 11 guldenct

HAd je vorig jaar gezegd dat we de stuiver moesten afschaffen hadden we een volksopstand gehad.
Het kleinste verschil is nu 5 euro ct/ 11 guldenct.
Als het wel gebeurt kunnen nog een paar jaar gaan zeuren dat de prijzen uit de pan stijgen. We weten allemaal wat er gebeurt: afronding naar boven.

Klomp
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Het zijn toch leuke spaarobjecten? Mijn vriendin en ik gooien alle koperen Euro muntjes (1, 2 en 5 centen) in een potje en dan over een jaar of wat kijken we wel hoeveel het geworden is.
Kuifje

Bericht door Kuifje »

Origineel geplaatst door Madtice
Het zijn toch leuke spaarobjecten? Mijn vriendin en ik gooien alle koperen Euro muntjes (1, 2 en 5 centen) in een potje en dan over een jaar of wat kijken we wel hoeveel het geworden is.
Madtice wel een leuk idee. Maar ik vind het maar ellendige muntjes zo klein.

Gegroet Kuifje
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Das juist goed: dan passen er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel in een potje :, ;)
de Paus

Bericht door de Paus »

Van mij mogen die centen blijven hoor. Zo'n probleem is het over het algemeen niet. We zijn gewoon te makkelijk: we willen het liefst heel snel en heel makkelijk betalen, en we hebben de moeite er niet voor over om even in de portomonnee te kijken of er 1 of 2 centen in zitten.



:thu :eur
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Voor mijn part: Weg met de hele euro!
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Die Euro is wel een goed idee, nu nog van Europa één federale staat maken en we kunnen daadwerkelijk de competitie met Amerika, China en Japan aan.
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

We kunnen natuurlijk ook één federlae staat vormen met Amerika, China en japan. Hoeven we alleen nog maar met de derde wereld te concurreren.

Competitie is overigens in dit verband een lelijk anglicisme.
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Tuurlijk weg met die 1 en 2 cent! Hoeven winkeliers ook niet meer zo moeilijk te doen, als iets €9,99 enzo kost. Die irritante 1 eurocentjes, m'n portomonee zit er barstensvol mee!

[edit]Oei, ouwe topic!

[Veranderd op 1/2/03 door Zeckie]
Lieneke

Bericht door Lieneke »

afgrijselijklelijkeenheidsworst-geval
Afbeelding

Origineel geplaatst door Adje
Maar ikzelf blijf ijveren voor het afschaffen van dat afgrijselijklelijkeenheidsworst-geval. :bou:
:D En..heeft 't al wat opgeleverd...?:P


[Veranderd op 3/2/03 door Lieneke]
Plaats reactie