Zo is je vraag wel een stuk helderder. Ik denk dat regels altijd uitlegbaar moeten zijn. Waar, wanneer en hoe. En dat men, als regels uitgelegd zijn, zich hierbij ook neer moet kunnen leggen.Ad Anker schreef:Dank je. En toch is het een serieuze vraag. Waar slaat dat op, hoe verzinnen ze het, waar halen ze het vandaan? Dat proef ik uit veel bijdragen. En dan worden er heel zinnige (Bijbelse) redenen aangedragen. Vandaar mijn vraag. Ik mis het oordeel der liefde. Al zijn er al veel zinnige dingen gezegd. Heers niet over gewetens van anderen en vind vooral alles niet erg wat iets buiten je denkkader ligt.Zeeuw schreef:Jouw vraag of de regels onbijbels zijn. Niemand heeft dat gesteld. Ik schat zo in dat je die vraag heel makkelijk zelf kunt beantwoorden. Het is geen enkele toevoeging aan de discussie, terwijl jij over het algemeen erg goed in staat bent wel zinvolle bijdrages te leveren.Ad Anker schreef:Wat vind je precies flauw?Zeeuw schreef:Klopt. Het was ook niet mijn vraag in eerste instantie. Meer een counter op de wat flauwe reactie van Ad.
Ik merk dat er toch nog vaak zaken gebeuren ‘omdat we dit altijd zo doen’. Daar is opzich natuurlijk niets mis mee. Maar het kan ook geen kwaad af en toe eens na te denken waarom eigenlijk.