Idealen? Tot hoever moet je gaan?

Plaats reactie
Adje

Idealen? Tot hoever moet je gaan?

Bericht door Adje »

Wat vinden jullie hiervan? Is dit spotten met je leven, of is de de logische uitkomst van het doorvoeren van je ideaal? Die Amerikaan Ken is trouwens een (goede) bekende van me... Hier in Wageningen ontmoet je nog eens interessante mensen. Voor meer info: in de Vrij Nederland van afgelopen week stond er ook een artikel over. Maarre, ik ben benieuwd naar jullie mening over het 'kunnen' van deze actie.
Nederlanders willen als menselijk schild naar Irak

Uitgegeven: 22 januari 2003 15:11

AMSTERDAM - Tien Nederlanders hebben interesse om als menselijk schild naar Irak te gaan. Zij hebben zich aangemeld bij het XminY Solidariteitsfonds, een Amsterdamse organisatie die actie voert tegen een mogelijke oorlog in Irak. Dit heeft een woordvoerster woensdag laten weten.

XminY onderzoekt nog of het mogelijk is deze mensen naar Irak te sturen. "De mensen moeten wel weten waar ze mee bezig zijn," aldus de woordvoerster van de actiegroepering. De potentiële Irak-gangers moeten een training krijgen om te functioneren als menselijk schild en organisatorisch moet er nog veel worden geregeld.

De vrijwilligers zouden in Irak worden ingezet bij scholen, ziekenhuizen en andere belangrijke objecten. Elders in Europa zijn er ook sympathisanten die overwegen om zich als menselijk schild tegen aanvallen op te werpen.

De actie wordt geleid door de voormalige Amerikaanse marinier Ken Nichols. De nu in Nederland wonende activist beweert honderden tot duizenden vrijwilligers te kunnen rekruteren.
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Om het o pz'n Engels te zeggen: Well, that's one way to die.

Wat proberen deze activisten eigenlijk te bereiken met hun actie? Dat scholen, ziekenhuizen, etc. niet gebombardeerd worden? Ik hoop en neem aan dat als er ooit een actie komt, deze doelen nooit het doelwit zullen zijn van bombardementen. Leg mij het militaire nut van een school bombarderen eens uit. De keer dat het mocht gebeuren zullen het afzwaaiende bommen zijn, denk ik. Een ongeluk. Daar helpt geen menselijk schild tegen.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:cool::cool::cool::cool::cool::cool::,:,:,:,:,
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Plaats reactie