Genieten van genoeg

Plaats reactie
Quazzy

Genieten van genoeg

Bericht door Quazzy »

Gisteravond had ik een themaavond bij ons in de gemeente. Ik had de avond en het thema was: 'Genieten van genoeg'. Omwille van de bezoekers heb ik het verhaal wat simpeler gehouden dan ik natuurlijk zou willen (geen economische analyse van het probleem :-) )Onderstaand gedeelte komt uit mijn inleiding. Hoe denken jullie er eigenlijk over?

[quote]
Genieten van genoeg. Dat is het thema van vanavond. […..] heeft net het gedeelte gelezen over de rijke jongeling. Degenen die vanochtend in de dienst van de Ark waren, hebben al een preek gehoord over deze geschiedenis. Vanavond ga ik dit niet herhalen. Wel wil ik dit zeggen: je kan de opdracht van Jezus aan de jongeling om al zijn bezit te verkopen afdoen omdat deze opdracht niet aan jou persoonlijk gegeven is. Ik denk ook niet dat het de bedoeling is dat wij alles verkopen dat wij hebben.
Maar wat Jezus hier wel doet is het bieden van een investeringsmogelijkheid die een ongelooflijk hoog rendement heeft. En waarbij resultaten uit het verleden de toekomst bepalen.
[lezen vers Marcus 10:29-31]

Wat jij hier opgeeft omwille van Jezus, krijg je 100 maal terug. Dit maakt een rendement van 10.000 procent! En vervolgens is die 10.000 procent maar een extraatje vergeleken met het uiteindelijke rendement: eeuwig leven. Zo kan je een gelddonatie aan het goede doel natuurlijk ook bekijken: als een investering in de toekomst!

Genieten van genoeg. Wat is dit eigenlijk? Genieten van genoeg betekent dat je vrijwillig grenzen stelt aan je welvaart. Genieten van genoeg houdt in dat je van tevoren tegen jezelf zegt: ‘dat en dat heb ik nodig, dat zou ik graag willen hebben en de rest heb ik niet nodig’. Want als je probeert te genieten van steeds meer, zal je ontdekken dat je dan eigenlijk nooit genoeg hebt om te genieten. Want er is immers altijd wel iets nieuws dat je ook wilt hebben. Want na je nieuwe mobieltje komt er weer een nieuwe CD uit en is er een kledinguitverkoop bij die en die winkel en daar moet je even langs gaan….
Genieten van genoeg betekent ook “ervoor zorgen dat andere mensen ook genoeg hebbenâ€
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Nou ik zou bijna zeggen Amen maar dat klinkt ook weer zo overdreven.

Ik ben het dus in ieder geval helemaal met je eens!!
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Verfrissend.
Adje

Bericht door Adje »

:bou:
Plaats reactie