Klonen van mensen

madelief

Bericht door madelief »

Wat zijn dit nu weer voor kreten???
Of ze behouden kunnen worden. Tuurlijk het zijn toch geen dieren. En het werkt bij hun net zo als bij ''normale'' mensen.
Cas777

Bericht door Cas777 »

Beste Madelief,

Kreten?

deze paragraaf kwam ik op hun eigen site tegen (onder de 'knop'' Samenvatting):

"" Er is geen ziel, maar er is een fantastisch genetisch programma
De eerste mensen, onze voorouders, werden op wetenschappelijk wijze geschapen door vrijwillige genetische manipulaties die waren gewenst door mensen van een andere planeet. Onze essentie is in geen geval goddelijk"'

vr.gr.
Cas777
limosa

Bericht door limosa »

Interessant stuk in het RD over dit onderwerp.

Wel apart standpunt vind ik.
Maar kunstmatige voortplantingstechnieken dienen in elk geval binnen het huwelijk en zonder embryomanipulatie te worden toegepast. Kloneren is een totaal nieuwe manier van voortplanting, die als manipulatie -in de zin van Heschel- moet worden gezien. Een wijze van handelen die het leven -nog verder- dreigt af te sluiten van God.
Lees ik het nu goed dat er geen principele veroordeling is maar slechts een gradueel verschil met "andere kunstmatige voortplantingstechnieken" wordt aangegeven? Begrijp ik niet.
limosa

Bericht door limosa »

Via deze link kom je bij hun site:
http://www.rael.org/int/dutch/index.html


Die zijn echt helemaal de weg kwijt . . .
Olli

Bericht door Olli »

Klonen van dieren en mensen lijkt me ook zeker geen goed idee.
Maar wat vinden we dan van kunstmatige inseminatie (KI) Dit gebeurt veel bij koeien, varkens en bij mensen ook. Toen dit opkwam, veroorzaakte dat ook een hele rel. En nu laat het merendeel van de boeren zijn vee ook insemineren.
Plaats reactie